وزیر کشور لبنان: دعاوی رژیم ایران و حزب الله در مورد پیروزی هیاهو است

وزیر کشور لبنان: دعاوی رژیم ایران و حزب الله در مورد پیروزی هیاهو است


وزیر کشور لبنان اعلام کرد حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به مناسبت سالروز جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶، مغالطه های بسیاری را بر زبان آورد.

نهاد المشنوق همچنین گفت: نصرالله در طول سخنرانی خود دم از پیروزی های چشمگیر می زد، این در حالی است که سیر تحولات جهانی به سرعت در حال وقوع و غیر قابل پیش بینی است، به گونه ای که این تحولات یک چارچوب جدیدی را برای تعامل در جهان بنا نهاده است.

نهادالمشنوق در گفتگو با «الشرق الاوسط» بر این باور است که تحلیل سخنرانی نصرالله باید دور از هیاهوی سخنوری آن باشد.

پیروزی ها در محور ایرانی تنها یک ادعاست


وزیر کشور لبنان بااشاره به ادعاهای رژیم ایران و سرکرده حزب الله لبنان تأکید کرد اینک نمی توان جهان را با یک سری چرندیات رهبری کرد. امروزه هر آدم عاقلی با کمی تأمل به راحتی می تواند بفهمد که این پیروزی ها در محور ایرانی غیر واقعی است. چرا که در سوریه ۷۰ درصد از خانه ها و زیرساخت های آن ویران است، نیمی از ملت آن آواره شده است، کما اینکه تعداد کشتگان و شهدا در آن بی شمار است. سوریه اکنون به یک زمین کاملا سوخته و به یک میدان جنگ آزاد برای تمام قدرت ها تبدیل شده است.

المشنوق در ادامه توضیح داد: کشور سوریه یک کشور غنی با منابع طبیعی است و به این دلیل آمریکایی ها و روسی ها پایگاه نظامی در آن ایجاد کردند، روسیه در این کشور تصمیمات نظامی را می گیرد و اینک تصمیمات سیاسی را در دست گرفته کما اینکه در نظام اقتصادی آن دخل و تصرف می کند. از سوی دیگر نیروهای نیابتی و همپیمانان آن را تا حدود ۱۳۰ کیلومتر از مرز اسرائیل دور کردند.

آمریکا و روسیه رژیم ایران در سوریه را مهمان ناخوانده می دانند


وزیر کشور لبنان تاکید کرد آمریکا و روسیه به حضور رژیم ایران در سوریه اذعان دارند اما همانند «یک میهمان ناخوانده بر روی میز مذاکره با آن برخورد می کنند» وی این جمله را از مسئولان بلندپایه روسی نقل می کند.

وضعیت کنونی حزب الله در لبنان


وزیر کشور لبنان در خصوص لبنان گفت: چه کسی در حال حاضر از حزب الله حمایت می کند، تمام ملت لبنان امروزه حاضر نیستند جنگ دیگری را با هر عنوانی که باشد تجربه کنند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: