فرانسه دیپلوماتهایش را از سفر به ایران منع می کند

 فرانسه دیپلوماتهایش را از سفر به ایران منع می کند


خبرگزاری رویتر خبر داد دولت فرانسه دیپلوماتهایش را از سفر به ایران منع کرد. علت این تصمیم طرح بمب گذاری علیه اپوزیسیون ایران در پاریس بوده است

خبرگزاری رویتر  28 اوت2018


پاریس ـ بنا به یک گزارش داخلی که رویتر آن را دیده است فرانسه به دیپلوماتها و مقامات وزارت خارجه اش گفته است تمامی سفرهای غیرضروری به ایران را تا مدت نامعلومی به تعویق اندازند و در این رابطه به خنثی شدن یک توطئه بمبگذاری و سرسخت تر شدن روابط تهران نسبت به فرانسه اشاره کرده است.

هرگونه سخت تر شدن روابط با فرانسه ممکن است مشکلات بیشتری را برای رژیم ایران ایجاد کند.

فرانسه یکی از قوی ترین حامیان برجام بوده است که دونالد ترامپ در ماه می از آن بیرون کشید...

کشورهای اروپایی شامل فرانسه تعهد داده اند که ضربه اقتصادی ناشی از تحریمهای آمریکا به ایران را کاهش دهند اما قادر نبوده اند شرکتهای اروپایی را به ماندن در ایران متقاعد کنند...

موضع خصمانه تهران علیه پاریس


در این گزارش یادداشت آمده است یک توطئه بمبگذاری علیه یک گردهمایی که توسط اپوزیسیون تبعیدی ایرانی در حومه پاریس برگزار شده بود و در آن رودی جولیانی وکیل ترامپ شرکت داشت بعنوان علامتی از موضع خصمانه تهران نسبت به فرانسه تلقی شده است.

موریس گوردال مونتگنه مدیرکل وزارت خارجه فرانسه طی یادداشتی نوشته است رفتار مقامات ایران حاکیست موضع آنها نسبت به کشور ما و برخی متحدان ما خصمانه تر شده است.

گوردال مونتگنه افزود با توجه به ریسکهای امنیتی شناخته شده ... از تمامی کارکنان این وزارت خانه چه از مقر اصلی یا در پستهای خارج خواسته شده تا اطلاع ثانوی غیر از کار اورژانس، هر گونه برنامه های سفر به ایران را به تعویق اندازند.

این دستور العمل همچنین بنا به گزارش یادداشت جداگانه که به رویتر نشان داده شده، به مقامات ادارات دولتی در خارج از وزارت خارجه منتقل شده تا به کارکنانی که قصد مسافرت به ایران دارند نیز داده شود.

 مقامهای رژیم ایران در سفارت پاریس سکوت کردند


مقامات ایرانی در سفارت ایران در پاریس به یک تقاضا برای اظهار نظر پاسخی ندادند.

آخرین توصیه مسافرتی فرانسه به شهروندانش در 10می بوده که از مسافران که وارد ایران می شود خواسته بود در انتقال تجهیزات الکترونیک به ایران مانند پهپاد و واکی تاکی و عکس به تعداد زیاد احتیاط کنند.

در این یادداشت آمده است چگونه اعتماد بین دولت تهران در پاریس فرسوده شده و کاهش یافته و روابط بین طرفین بطور فزاینده یی تیره شده گرچه رئیس جمهور ماکرون در مورد حفظ برجام صحبت می کند.

رژیم ایران گفته بود هیچ ربطی به توطئه حمله با بمب که گفته شده علیه گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در 30ژوئن بوده نداشته است.

آلمان یک دیپلومات ایرانی مستقر در اتریش را بازداشت کرده است و بلژیک که توطئه در آن خنثی شد خواستار استرداد این دیپلومات به بلژیک شده است.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ـ تسنیم: فرانسه دیپلمات‌های خود را از سفر به ایران منع کرد


مقامات فرانسوی به دیپلومات‌های و مقامات وزارت خارجه این کشور گفته‌اند که تا اطلاع ثانوی، تمامی سفرهای غیرضروری خود را به ایران متوقف کنند.

فرانسوی‌ها دلیل این اقدام خود را به ادعای طرح ناکام بمب‌گذاری و سخت‌تر شدن نگرش ایران نسبت به فرانسه نسبت داده‌اند.

به نوشته رویترز، در دستورالعمل دولت فرانسه، ماجرای ادعایی بمب‌گذاری در تجمع مخالفان ایران در پاریس که وکیل شخصی ترامپ نیز در آن حضور داشته است، که نشانه‌ای از موضع خصمانه‌تر ایران به فرانسه توصیف شده، به عنوان یکی از علل این تصمیم عنوان شده است.

موریس گوردالت مونتاین،‌ دبیرکل وزارت خارجه فرنسه در دستورالعملی که صادر کرده، آورده است: «رفتار مقامات ایرانی نشان دهنده سخت‌تر شدن موضع آن‌ها در قبال کشورمان و همچنین برخی از شرکای ما است»

در این دستورالعمل آمده است: «با توجه به ریسک‌های امنیتی ... تمامی افسران ادارات مختلف، چه در ستاد مرکزی یا پست‌های خارجی مستقر هستند، باید تا اطلاع ثانوی،‌ به غیر موارد و سفرهای ضروری،‌ از سفر به ایران خودداری کنند»

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: