مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۵ –۶شهریور۱۳۹۷

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۵ –۶شهریور۱۳۹۷


دوستان سلام. از شما تشکر میکنیم که هر بار توی این مجله، بیست دقیقه ای همراه ما و مشکلات مردم هستین.. بیشتر هم متشکر میشیم اگه مثل بعضی از دوستان برامون گزارشهایی راجع به شهر و منطقه ی خودتون بفرستین که سایر هموطنامون مطلع بشن.

این مجله ی ما بجز اخبار یه سلام داره یه خداحافظی با سه برگ اون وسط. برگهای وسطی مجلة امروز یکیش مصاحبه ای راجع به فساد توی رژیمه که همراه هستیم با مهندس یزدان حاج حمزه. برگ بعدی گزارشی از وضعیت زلزله زدگان کرمانشاهه که می خوایم ببینم بعد از 9 ماه با چه مشکلاتی درگیرن.صفحه ی سوم هم در مورد مسکن مهر و مشکلات ساکنین اونه.

بعد از اخباربا هم این سه برگ رو ورق میزنیم

در حاکمیت آخوندها بیش از ۶۳ درصد از کودکان طبقات محروم از ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی و دبیرستان بازمی ‌مانند

کارشناس اقتصاد اجتماعی رژیم: صحیح است که آمار ورود به مدرسه ابتدایی بسیار بالاست و بیش از ۹۸ درصد است اما در دهک‌های پایین، شانس رفتن به مقطع بالاتر ۳۴ تا ۳۷ درصد است. همچنین این کارشناس رژیم گفت ۱۳۴ هزار بازمانده از تحصیل در یکی دو سال اخیر شناسایی شده اند.

آتش سوزیهای عمدی برای غارت جنگلها

به اعتراف یک سرکرده نیروی انتظامی: ۶۰۰ فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل ها در ۴ ماهه ابتدای سال جاری وجود داشته است. به گفته ناظران آگاه عمده این آتش سوزیهای عمدی بهانه ای برای غارت جنگلها از طرف مافیای زمین خواری است.

افزایش ۲۴ درصدی قیمت برق بر علیه اقشار کم درآمد و محرومان جامعه

خبرگزاری حکومتی مهر در گزارشی نوشت: تصمیم گیری دولت درافزایش ۲۴درصدقیمت برق به نفع شترکان پرمصرف وبرعلیه کم مصرف ها می باشد.

کودکان کار در چنگال مافیای حکومتی زباله در شهرداریها

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران: روزانه در تهران 9 هزار تن زباله از سوی شهرداری جمع آوری می شود. درصد قابل توجهی از زباله‌های ارزشمند تهران توسط مافیایی با به کارگیری کودکان کار از سطل‌های زباله جمع می‌شود.

براساس گزارش ها و اطلاعاتی که وجود دارد، بخشی از کودکان کار تحت نظر مافیای زباله در تهران قرار دارندکه بدون وجود ارتباطاتی با بخش هایی از شهرداری اینگونه آزادانه نمی توانند فعالیت کنند.

گزارش اول « مصاحبه با حاج حمزه در مورد فساد در رژیم»


خامنه ای یه باردیگه مدعی مبارزه با فساد مالی شد.

جالبه که این ادعا همزمانه با بازداشت تعدادی ازکسانی که، در واردات وفروش کالا، با استفاده از ارزدولتی، سوء استفاده کرده ان .

 خامنه‌ای به رغم فسادی که سراپای نظامش رو گرفته منکر شد که فساد دراین رژیم سازمانیافته و نهادینه س.

در این رابطه، نظر آقای مهندس یزدان حاج حمزه -عضو شورای ملی مقاومت-رو جویا شدیم.

 و اینکه دراین نظام تا به حال شاهد چه جلوه هایی ازفساد بوده ایم ؟

آقای حاج حمزه: سلام میکنم خدمت شما و بینندگان سیمای آزادی فقط میخواستم یادآوری کنم که اولین باری نیست که شخص خامنه ای فساد میشه و یا به مانور مبارزه علیه فساد دست میزنه دستگاه قضایی اش هم همینطور در گذشته این ها چندین بار این ژست را گرفتند و افرادی را هم دستگیر کرددند و چند مورد اعدام هم داشتند ولی به رغم این بگیر و ببندها و اقداماتی که ظاهرا انجام دادند فساد در ایران تحت حاکمیت آخوندها هم به لحاظ کمی و هم کیفی گسترش پیدا کرده.واین پرونده سوء استفاده از ارز دلار با قیمت ۴۲۰۰تومانی برای واردات که ظاهرا تک نرخه کرده بود این پرونده آنچه که درش دیده و میبینیم شاهداین مسئله است که به چه صورت فساد هم به لحاظ کیفی و هم کمی گسترده شده در رژیم اولا گزارش دنیای اقتصاد عنوان میکنه که پرداخت ارز دولتی از اول تیر ماه متوقف شد ولی گزارش میشه که در خرداد ماه واز وقتی که شروع شد موضوع پرداخت ارز دولتی به قیمت ۴۵۰۰تومان در شرایطی که بیرون بازار آزادبالای ۸۲۰۰بودبه سرعت وقتی موضوع اعلام شد و دولت و بانک مرکزی اعلام کردند میبینم که هم ثبت سفارش در وزارت صنعت معدن یک دفعه هجوم میآورند برای ثبت سفارش واردات کالا با ارز دولتی وهم اینکه بانک مرکزی ارز اختصاص میده و این واردات بخشی اش انجام میگیره و بطوری که تا این حد اعتراف کردند که در این مدت ۱۱و نیم میلیون دلار اساسا از بانک مرکزی از ذخایر بانک مرکزی با قیمت دلاری با قیمت ۴۵۰۰تومان بیرون کشیده شده و در بیرون جنسی که باهاش وارد شده در حدی که وارد شده دوبرابر قیمت فروختند و این سوء استفاده شده در حالی که تعهد داشتند متناسب با همین نرخ ۴۲۰۰تومانی جنس را عرضه کنند به بازار مثلا اگر ۱۱و نیم میلیارد دلار را که حداقلش را اعلام کردند ما مبنا قرار بدهیم و اینها ۴۲۰۰تومان گرفته باشند و ۸۳۰۰تومان فروخته باشند حداقل در بازار یا بخشی از رد آنرا ندارند دربازار به رغم این این ارز خارج شده یازده و نیم میلیارد دلار بانک مرکزی و هر دلاری ۴۰۰۰تومان روش خورده باشند چیزی در حدود ۴۶هزار میلیارد تومان در این مدت کوتاه سود بردند و سوءاستفاده کردند از این نظر . این رقمی است بیشتر از کل بودجه آموزش و پرورش باضافه وزارت بهداشت و درمان که در بودجه سال ۹۷در نظر گرفته شده میخواستم رقم اهمیتش را عرض کنم این کمیت و کیفیت گسترش فساد نشان میدهد که این اقتصاد برخلاف گفته خامنه ای در ایران جنبه سیستمایتک داره و بطور ساختاری وارد شده و اصولا موردی نیست که با بگیر و ببند و کشتن و این قبیل اقداماتی که قبلا یکی دوموردش را دیدیم قابل رفع باشد . مسئله است که شبکه ای مافیایی گوش خوابانده در کمین هست و فرصت های اینچنینی که پیش میاد میپره وسط و استفاده میکندو فکر میکنم این شبکه مافیایی اساسا منشاء آن و سرچشمه اش بیت خامنه ای شخص او و سپاه پاسداران هستش که اینها دو رکن اصلی حاکمیت هستند

بنابراین اگر میخوان یک مبارزه جدی ضد فساد و علیه فساد در ایران شکل بگیره اول باید این مبارزه را از مسیر مبارزه علیه این رژیم برای برکنار کردن رژیم و سرنگونی این رژیم دیدش

تشکر میکنیم از آقای حاج حمزه برای شرکتتون تو این برنامه

به گزارشات بعدی توجه کنین

گزارش دوم «۹ماه پس از زلزله کرمانشاه »


۹ماه از زلزله استان کرمانشاه گذشته .

 هنوز مردم این مناطق با مرگ و مشکلات دست وپنجه نرم میکنن؛ و فریادشون از نبود رسیدگی و نداشتن مسکن مناسب به هواست .

هنوز اغلب اونا تو چادر و بیغوله هایی از این قبیلن.

بهداشت و سلامت اونا تهدید میشه؛با هوای گرم، هجوم جانوران موذی ،حشرات وفضولات حیوانی.

و با بلایی بدتر از زلزله مواجهن.

 این در حالیه که رژیم برای ساختن 30 هزار خونه تو سوریه به کمک دیکتاتور این کشور رفته .

در مقابل این حاتم بخشی به بشار اسد، روز۳۰ مرداد اعضای مجلس ارتجاع از کرمانشاه اعتراف کردند که:‌

«از محل اعتبار ۲۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی، تا به حال مبلغی در مناطق زلزله زده کرمانشاه هزینه نشده است»

با هم وضعیتشون رو ببینیم

۹ماه پس از زلزله زندگی لرزانتر


شهرستان قصرشیرین اینجا منطقه حاشیه نشین هست خانمان تخریب هست این هم وضعیت آب و فاضلابمان هست شهرداری هیچ به ما رسیدگی نمی کنه

الان اگه اینجوری باشه ما دیگه تا ابد در این کانکس زندگی کنیم این کانکس هم یک کولر کوچیک توشه که اصلا جوابگو نیست بعد این هم که مبینی دستشویی ما هست

اعتراض یک مادر به زبان کردی

بارها تصمیم گرفته ام خودم را به الوند بیاندازم، بارها قرص خریدم که خودم زا بکشم اما به خاطر دخترم اینکارا نکرده ام

خشم زلزله زده ـ970323

نمیام هیچ جا نمیام آقا پول منه ..زلزله زده ام بدبختم رفته توی حساب بنیاد ..بنیاد دزد من بدبخت ۹ماه زن وبچه ام داره میدوه ۹ماه زن وبچه ام جلو آفتابه حالا میگن امسال ...سال دیگه ...اومده ...ببینید با ما چکار میکنند واسه ۶میلیون وام پدرمان را در آوردند فکر کردید ...الکیه هر کی واسه خودشه هیچی نداشته باشیم خدا را داریم همه تان مثل کفتار دورمان را گرفتید آمدم حقم را خواستم خب من و داداشم حقمان را خواستیم دقیقا ده تا کارمند بنیاد مسکن دلاورانه ریختند روی سرمان این هم وضعیت دادشمه این وضعیت داداش کوچکمه دلاورانه کارمندهای بنیان مسکن آمدند حقمان را دادند دارم میفرستم واسه رسانه های خارجی دیگه داخلی هیچ دردی از ما دوا نمی کنه آقا حقمان را اینجوری دادند زدنمون آقا زدنمون.

گزارش سوم « غارت آباد مسکن مهر در اسلامشهر»


یکی از غارت شدگان مسکن مهر طی نامه ای می‌نویسه:

قصه از اونجا شروع شد که پروژه مسکن مهر استارتش زده شد و خانواده ما هم عین بقیه افرادٍ بدون مسکن، مجبور شد که ثبت نام کنه.

ولی از اعتماد مردم سوءاستفاده کردن؛ و دو برابر از مردم پول گرفتن ونصفشو بابت ساخت، و نصف بقیه رو هم بین خودشون تقسیم کردن....

بد حادثه زمانی بود که مبلغی رو هم که بعدها دوبار بابت وام مسکن گرفتن؛ تو حساب شخصی خوابوندن، وسودشو هم بالا کشیدن، یه آبم روش. این شد دو تا خیانت. ولی ادامه داره...

براستی داستان غارت خانواده های مسکن مهر و مشکلاتشون بی پایانه.

گزارشی در این زمینه یه گوشه از این مثنوی رو شرح میده البته نگاهی هم داریم به استانداردهای شهرسازی.

غارت آباد مسکن مهر در اسلامشهر

اینجا کجاست و مشکلات شما تو این شهرک و محله چیه .

اینجا پروژه مسکن مهر ضیاء آباد 5000 واحدیه .

یک مرد: تقریبآ 25000نفر 30000نفر حدود 30000نفر اینجا زندگی میکنند

  اولین مشکل ما مشکل آب شرب اینجاست که واقعاً بسیار آهک گچ و حتی طوری که ما از بیرون آب تصفیه میخریم میبریم خونه استفاده میکنیم نمی تونیم خیلی آهک داره

یک خانم : آب اصلاً قابل شرب نیست . اصلاً به درد حمام هم نمیخوره چون مو میریزه ناراحتی پوستی میگیره .من اینجا از 5نفر میتونم بگم هر یک نفرشان مریضی روده دارند ناراحتی انگلی دارند .چون آبمون خیلی کثیفه .

یک خانم : این الآن دستگاهیه که سر شیر آب وصل میشه نگاه کنین داخلش رو تمام رسوباتی که اومده اشغاهایی که آمده داخل این ببینید این آب رو داریم ما استفاده میکنیم .

در حالی مردم از آب آلوده و غیر بهداشتی استفاده می‌کنند که بر اساس استاندادهایی که حتی در همین رژیم ثبت شده محرومند و سهمشان غارت می شود. بر اساس این استاندادها در «سرانه‌های تجهیزات شهری،. شبکه‌های آب باید: در مورد شهرهای ایران در جهت احداث محلی برای تصفیه‌خانه‌های آب تا سطح ۲۰،۰۰۰ نفر جمعیت شهر، سرانهٔ ۸/۰ مترمربع پیشنهاد می‌شود».اما در مجموعه شهرک مسکن مهر ضیا آباد اسلام شهر حتی یک تصفیه خانه برای بیش از ۳۰ هزار سکنه آن ساخته نشده است. علاوه بر این، غارت حق مردم در مورد بیمارستان هم نمونه دیگر است.

یک خانم :بیمارستانی که نداریم از اینجا باید بکوبیم بریم آن ور. بچه نصفه شب تب میکنه تشنج میکنه باید آن ور صبح دیر یدونه بیماستان پیدا کنی دکتر پیدا کنی آیا مثلآ آژانس یا ماشین داشته باشی یا نداشته باشی

یک خانم:بیمارستانی وجود نداره .

یک خانم :بیمارستان که اصلاً یعنی یروز بریم بیمارستان نصفه کاره ول کردن و رفتن من نمی دونم پس این بیمارستان را برای چی گذاشتند .5000واحده اینهمه آدمه ولی مثلاً اینا بخوان بچه شان مریض بشه یا آقایون خونه نباشند خانوما بچه مریض بشه بعد خودشون یه اتفاقی برایشان بیفته باید حتماً بکوبند برن آن ور .

بر اساس همین سند «سرانه‌های درمانی و بهداشتی و مساحت لازم برای بیمارستان، در مقابل هر تخت بیمارستان ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع است؛ در مقابل هر ۱۰0۰ نفر ساکن شهری ۹ تا ۱۰ تخت بیمارستانی پیش‌بینی می‌گردد. این نسبت‌ها برای داروخانه‌ها، یک داروخانه برای هر ۷۰۰۰ نفر و یک مطب دندانپزشک در مقابل هر ۵۰۰۰ نفر و یک مطب پزشک در مقابل هر ۲۰۰۰ نفر ضروری است». در مورد برق هم غارت حق مردم امان ساکنان را بریده است:

یک مرد:بسیار اینجا رسیدگی ضیعفه .بارها بارها خودمون مراجعه کردیم همسایها ساکنین اینجا .مراحعه کردیم و خیلی ضیعفه روشنایی اینجا مشکل داریم . واقعاً برق قطع و وصل میشه بطوریکه وصیله برقی ما خیلی آسیب دیده .سوخته هر روز اکثراً ما قطعی برق داریم اینجا .

در حالیکه استادندارد « سطوح مورد نیاز جهت ایجاد تأسیسات و تقویت‌کننده‌های برق، سرانه ۳/۰ مترمربع تا سطح یک شهر ۲۰،۰۰۰ نفری»می باشد.

اما هرگاه مردم برای اعتراض و شکایت به این همه غارت حقوقشان مراجعه می کنند توسط ارگانهای حکومتی پاسکاری می شوند:

آره راه اساسی میگه که به شهرداری بگین شهرداری میگه نه برید به شهرسازی بگید به مسکن شهر سازی بگید . قبول نمی کنند .

مسکن شهرسازی میریم .مسکن شهرسازی میگه مشکلات به ما ربطی نداره .

خامنه ای، اخیرا دو دیدار برای خودش جور کرده. در هر دو دیدار، حرفش این بود که بن‌بستی وجود نداره.

خنده دار اینکه استناد میکرد به نامه  ۳۸نفر از باصطلاح اقتصاددانای رژیم که در ۱۵مرداد منتشر شد. درحالیکه همینها به صراحت تو همین نامه میگن:

«نظام تصمیم‌گیری کنونی به‌هیچ‌وجه قادر به حل و فصل مشکلات کنونی نیست»

اگه این معنی بن بست نیست؛ پس حرف چیه؟

بله این نظام بن بست در بن بست و بقول یکی از تئوریسینهاش، تعلیق در تعلیقه.

اونی هم که این بن بست رو برای رژیم ایجاد کرده مقاومت همین مردمه و نه ی بزرگی که به اون گفتن.

تا برنامه بعدی خدانگهدار

 
لطفا به اشتراک بگذارید: