رویتر- گزارش ویژه، عملیات نفوذ ایران بزرگتر، مستمر و جهانی میشود-۲۹اوت۲۰۱۸

رویتر- گزارش ویژه، عملیات نفوذ ایران بزرگتر، مستمر و جهانی میشود-۲۹اوت۲۰۱۸


این عملیات برای هدف قراردادنٍ کاربران اینترنت در سراسر جهان


به طور قابل توجهی بزرگتر از آن چیزی است که قبلاً مشخص شده بود



این شامل شبکه گسترده ای از وب سایت های ناشناس


 و حساب های رسانه های اجتماعی به ۱۱ زبان است



تحلیلگران رویترز ۱۰ سایت دیگر و ده ها حساب رسانه های اجتماعی را


در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب ، شناسایی کرده اند



آی یو وی ام که محتوای رسانه های دولتی ایران


 و دیگر رسانه ها یی را ارسال میکند


که درراستای منافع دولت تهران است


 اغلب منبع اصلی اطلاعات را مخفی میکند



منابع مخفی شده اطلاعات


 پرس تی وی متعلق به رژیم ایران


خبرگزاری فارس سپاه پاسدران


و تلویزیون المَنار حزب الله لبنان را شامل میشود


 

این شبکه گسترده از اطلاعات گمراه کننده نشان می دهد


 که چندین گروه وابسته به حکومت ایران برای اغفال کاربران


از رسانه های اجتماعی بهره می گیرند



 یکی از کارشناسان ارشد آزمایشگاهٍ دیجیتال قضایی آتلانتیک


اعلام کرد شبکه آی یو وی ام نشان دهندهٍ حجم و مقیاس عملیاتی


رژیم ایران است



سخنگوی فیس بوک اعلام کرد


 این شرکت همچنان در حال تحقیق در مورد حساب ها و صفحاتٍ مرتبط با ایران است


 و روز سه شنبه ۲۸اوت تعداد بیشتری از آنها را بسته است



رویترز شبکه آی یو وی ام را به زبانهای


انگلیسی، فرانسوی، عربی، فارسی، اردو


پشتو، روسیه، هندی ، ترکی ،اسپانیایی


ثبت کرده است


 

خبرگزاری رویترز در یک گزارش ویژه از از لندن و واشنگتن در باره کارزار اطلاعات گمراه کننده در سطح جهانی از جانب رژیم ایران اعلام کرد :

یک عملیاتٍ نفوذٍ رژیم ایران برای هدف قراردادنٍ کاربران اینترنت در سراسر جهان را پیدا کرده است ، که به طور قابل توجهی بزرگتر از آن چیزی است که قبلاً مشخص شده بود.

این شامل ،شبکه گسترده ای از وب سایت های ناشناس و حساب های رسانه های اجتماعی، به ۱۱ زبان است .

.فیس بوک و شرکت های دیگر در هفته گذشته اعلام کردند که، چندین حساب رسانه های اجتماعی و وب سایت هایی را پیدا کرده اند که بخشی از یک پروژه ایرانی هستند، که مخفیانه بر افکار عمومی سایر کشورها ،تأثیر می گذارند.

اکنون تحلیلگران رویترز ۱۰ سایت دیگر و ده ها حساب رسانه های اجتماعی را در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب ، شناسایی کرده اند.

شرکت امنیت سایبری مستقر در ایالات متحده (فایر آی FireEye) و شرکت اسرائیلی (کلیر اسکای ClearSky ) بر پایه بررسی یافته های رویترز، اعلام کردند ، شاخص های فنی وب سایت های تازه شناسایی شده و حساب های رسانه های اجتماعی وابسته به آی یو وی ام IUVM (اتحادیهٍ بین المللی رسانه های مجازی)، قسمتی از همان کارزار،و بخشی از همان سایت هایی بودندکه هفته گذشته ،توسط فیس بوک و توییتر بسته شدند.

آی یو وی ام IUVM که محتوای رسانه های دولتی ایران و دیگر رسانه ها یی را که درراستای (منافع) دولت تهران است به اینترنت (ارسال) میکند ، اغلب منبع اصلی اطلاعات را مخفی میکند.

این منابع شامل پرس تی ویPress TV ، خبرگزاری فارس و تلویزیون المَنار مربوط به حزب الله لبنان میشوند که مورد حمایت رژیم ایران است.

PressTV، فارس، تلویزیون المَنار و نمایندگان حکومت ایران به درخواست ها، برای توضیحات، پاسخ نداده اند.

این شبکهٍ گسترده از اطلاعات گمراه کننده نشان می دهد که چگونه ،چندین گروه وابسته به حکومت ایران، برای اغفال کاربران و برنامه های ژئوپلیتیک خود، از رسانه های اجتماعی بهره می گیرند ، و این برای شرکت های فناوری بسیار سخت است که از دخالت سیاسی در سیستم عامل خود، محافظت کنند.

”بن نیمو“، Ben Nimmo یکی از کارشناسان ارشد آزمایشگاهٍ دیجیتال قضایی آتلانتیک ،که پیش از این ، برای فیس بوک ،کارزارهای گمراه کننده را تجزیه وتحلیل کرده بود، اعلام کرد که شبکه (آی یو وی ام IUVM )، نشان دهندهٍ حجم و مقیاس عملیاتی ایران است.

وی اظهار داشت، ”این (شبکه )، تقویت کننده ای در مقیاس بزرگ، برای پیام های دولت ایران است و (از طرف دیگر این موضوع) ، ساده بودن اجرای عملیاتٍ نفوذ آنلاین ، حتی در زمانی که سطح مهارت در آن کم است را نشان می دهد.

عملیات رژیم ایران ، بر کمیت متکی بوده است و نه کیفیت ، اما سالها، این موضوع ، نادیده گرفته شد“.جی نانکارو“ Jay Nancarrow ، سخنگوی فیس بوک، اعلام کرد که، این شرکت همچنان در حال تحقیق در مورد حساب ها و صفحاتٍ مرتبط با ایران است و روز سه شنبه تعداد بیشتری از آنها را، بسته است.

وی گفت،”این یک تحقیقاتٍ مداوم است، و ما همچنان به دنبال پیدا کردن بیشتر آنها هستیم،و بسیار خوشحالیم که اطلاعاتی را که ما و دیگران در هفته گذشته به اشتراک گذاشتیم ، توجه بیشتری را به این نوع رفتار نامعتبر ، جلب کرده است“.

رویترز ، شبکه (آی یو وی ام IUVM )را که به زبانهای انگلیسی، فرانسوی، عربی، فارسی، اردو، پشتو، روسیه، هندی ، ترکی واسپانیایی ثبت کرده است.

 

منبع: خبرگزاری رویتر(انگلیسی) ۷/۶/۹۷ (رویترز- گزارش ویژه : عملیات نفوذ رژیم ایران عملیات نفوذ رژیم ایران بزرگتر، مستمر و جهانی می شود۲۹) اوت۲۰۱۸

 

رویتر- گزارش ویژه، عملیات نفوذ ایران بزرگتر، مستمر و جهانی میشود-۲۹اوت ۲۰۱۸ در یوتیوب سیمای آزادی

لطفا به اشتراک بگذارید: