نماینده کنگره آمریکا، گسترش فعالیت نظامی و تروریستی رژیم ایران در سراسر خاورمیانه

نماینده کنگره آمریکا، گسترش فعالیت نظامی و تروریستی رژیم ایران در سراسر خاورمیانه


 کنگرسمن تد باد عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا گفت،کسانی که فکر می کردند ،رئیس جمهور دونالد ترامپ در زمانی که تهدید به خروج از معامله هسته ای ایران کرد جدی نبود ، پس از اقدامات مداوم دولت فعلی آمریکا برای مقابله با تهران در برابر رفتار غلط آن، شگفت زده شده اند.

در مصاحبه ای که در وب سایت فاکس نیوز۴ شهریور۹۷ درج شد، این نماینده کنگره، دولت دونالد ترامپ را بدلیل تصمیم گیری برای خارج شدن از توافق فاجعه آمیز هسته ای (برجام) «شایسته اعتبار» خواند.

به گفته این نماینده جمهوریخواه کنگره ، «این کاملاً واضح است که رژیم ایران در حال گسترش فعالیت های نظامی و تروریستی در سراسر خاورمیانه می باشد».

 

رژیم ایران تامین کننده مالی و تسلیحاتی و آموزشی شبه نظامیان حزب الله


تد باد، اعلام کرد میزان حمایت مالی رژیم ایران از شبه نظامیان حزب الله لبنان در حدود «100 میلیون دلار در سال میباشد ، که بعضاً به مرز، یک چهارم میلیارد دلار“ میرسد.

همچنین سلاح های عرضه شده توسط (رژیم) ایران، از جمله 11500 موشک که قبلا در لبنان مستقر شده اند، همراه با سلاح های فراهم شده برای بیش از 3000 ستیزه جوی حزب الله، که تحت آموزش ایران قرار گرفته اند.

آنها درباره تاکتیک های جنگی چریکی، عملیات هواپیماهای بدون سرنشین و جنگ دریایی، آموزش دیده اند».

 

نقش مستقیم شبه نظامیان حزب الله در ایجاد بی ثباتی نیابتی در خاورمیانه


شبه نظامیان حزب الله با دریافت حمایت همه جانبه از رژیم ایران و تأمین منابع مالی غیرقانونی و شبکه های جنایی خود، تبدیل به یک منبع مستقیم و قوی در ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه شده اند.

شبه نظامیان حزب الله در سوریه با حمایت از اسد، در عراق با شرکت در عملیات آموزشی و فرماندهی گروه های شبه نظامی عراقی، در یمن با موشک های بالستیک و رهبری شبه نظامیان حوثی، در شعله ور کردن بحرانهای منطقه مشارکت دارند.

علاوه بر این، حزب الله در حال افزایش ِحضور خود در شمال آفریقا است.

 

بیشتر بخوانید:



· ابراز خشم دولت یمن به دولت لبنان به‌خاطر تروریسم حزب‌الله

· ۲۷ تیر ۱۳۷۳ ـ عملیات تروریستی در آمیا مرکز خیریه یهودیان - بوئینس آیرس

· وزیر دفاع آمریکا: به رژیم ایران هشدار داده‌ایم که پاسخگوی شرارت هایش باشد

· برایان هوک: رژیم ایران‌ به‌صورت مخفیانه طرح حملات تروریستی را در قلب اروپا می‌ریزد

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: