نشنال اسکاتلند: فراخوان به اقدام بین‌المللی۳۰ سال پس از قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران

نشنال اسکاتلند: فراخوان به اقدام بین‌المللی۳۰ سال پس از قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران


نشنال اسکاتلند:


فراخوان به اقدام بین‌المللی


۳۰ سال پس از قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران


 

سه دهه پس از قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در ایران، رهبر اپوزیسیون این کشور گفت که جامعة بین‌المللی باید به سکوت خود دربارة این موضوع پایان بدهد.

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران در یک کنفرانس بین‌المللی که همزمان در ۲۰ شهر سراسر جهان برگزار می‌شد گفت که این سکوت، رژیم دیکتاتوری مذهبی را قادر ساخته به «جنایاتش علیه بشریت» در ایران ادامه بدهد.

(مریم) رجوی گفت: «آخوندها با آسودگی خاطر به ‌نقض حقوق بشر در ایران و سرکوب تظاهرات و اعتراضات مردمی و عملیات تروریستی و جنگ‌افروزی و فاجعه‌آفرینی در خاورمیانه و سایر کشورها دست می‌زنند. اکنون زمان آن است که به ‌این سکوت پایان داده شود».

او شورای امنیت سازمان ملل را فراخواند که ترتیبات محاکمة سران این رژیم و مسئولان این قتل عام و مسئولان چهار دهه سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران را فراهم کند.

(مریم) رجوی گفت، جاسوسان رژیم باید از کشورهای غربی اخراج شوند، سفارت‌های آن باید بسته شود و روابط با این رژیم که امکانات دیپلوماتیک را به خدمت «تروریسم دولتی» درآورده، باید قطع شود.

او افزود«زمان آن است که جامعه جهانی در قیام مردم ایران علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در کنار آنها قرار بگیرد و ارادة آنها را برای تغییر رژیم به رسمیت بشناسد... کانون‌های شورشی در ایران ادامه(دهندة راه) همان زنان و مردانی هستند که در قتل عام 67، به این رژیم نه گفتند».

پاتریک کندی (نیز در این گردهمایی گفت): «این فقط یک آرمان ایرانی نیست بلکه یک آرمان جهانی حقوق بشری است... چون اگر این واقعه بتواند در ایران رخ بدهد آن هم در عصر معاصر، اگر مردم نایستند و از حقوق بشر و کسانی که درد و رنج می‌کشند دفاع نکنند می‌تواند در هر کجای جهان هم رخ بدهد ».

 

نشنال اسکاتلند: فراخوان به اقدام بین‌المللی۳۰ سال پس از قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران در یوتیوب سیمای آزادی

لطفا به اشتراک بگذارید: