پاریس-سی امین سالگرد قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی-سخنرانی فرانسوا کولکومبه

پاریس-سی امین سالگرد قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی-سخنرانی فرانسوا کولکومبه


فرانسو کلکومبه- بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه

خانم پرزیدنت، خانم ها آقایان دوستان عزیز، بعد از این جلسه بسیار جالب که بسیاری چیزها را به یاد ما آورد، من هم مثل (ژان پیر) مولر به خود می‌گفتم، چه‌طور ما در سال ۱۹۸۸ واکنشی نداشتیم؟‌ با اینحال ما همانموقع هم بعنوان نماینده مجلس حقوق می گرفتیم که حواسمان بر این جمع باشد که نباید به رژیم ایران اعتماد کرد. کمی بعد از آن قضیه ترور کاظم رجوی در سویس اتفاق افتاد که تحقیقات در فرانسه هم صورت گرفت و کسانی دستگیر شدند. آنها هم مثل همین قضیه ی دستگیری جدید، از اعضای سفارت رژیم بودند. در آنموقع دستگاه قضایی فرانسه بجای اینکه آنها را برای محاکمه به سوییس استرداد کند، به تهران فرستاد. معنای آن این بود که دولت ها تسلیم می شوند.

چرا من این موارد را ذکر می کنم ؟‌ چونکه بعد از این وقایع، جامعه بین المللی به خود گفت دیگر نمی توانیم اجازه بدهیم که این فجایع تکرار شوند. البته بحث این نبود که سیستماتیک دست به مداخله در کشورها بزنیم، چنانکه برخی پیشنهاد آنرا می کردند؛ بلکه بحث این بود که دستگاههای قضایی بین المللی ایجاد شوند که این جنایات غیر قابل قبول را بررسی کنند. یک دادگاه برای یوگسلاوی سابق تشکیل شد. بعد یک دادگاه برای کشتار رواندا ایجاد شد. وضعیت روشن شد. در این پرونده های بزرگ قاتلان شناسایی شدند.

ایران کشوری است فوق العاده با آدم های با هوش و تحصیلکرده که رژیم آن بنام مذهب دست به کارهای می زند که گاه‌ هولناک است. برای چنین کشوری این نوع مسایل نمی تواند مشمول عفو شود.

در زمینه این موضوع مشخص، خانم رئیس جمهور ، به شما اطمینان می دهم که ما همیشه شما را حمایت خواهیم کرد. شاید هم راه حل چیزی باشد غیر از آنچه که ما می توانیم پیش بینی کنیم ولی در هر صورت می خواستم به شما بگویم که جلساتی مثل برنامه امروز برای ما بسیار انگیزه دهنده هستند که در کنار شما باشیم و برای شما آرزوی پیروزی کنیم. چون پیروزی شما، فقط پیروزی برای کسانی نیست که حامیان شما هستند، بلکه پیروزی برای قانون است، پیروزی عدالت و پیروزی هر آنچه برای بشریت دوست می داریم.

 

پاریس-سی امین سالگرد قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی-سخنرانی فرانسوا کولکومبه در یوتیوب سیمای آزادی

لطفا به اشتراک بگذارید: