آمریکا محموله سلاح شبه نظامیان حوثی‌ در خلیج عدن را ضبط کرد-۲۰دقیقه-۹شهریور۱۳۹۷

آمریکا محموله سلاح شبه نظامیان حوثی‌ در خلیج عدن را ضبط کرد-۲۰دقیقه-۹شهریور۱۳۹۷


یک مقام نیروی دریایی آمریکا از کشف و ضبط یک محموله سلاح که برای شبه نظامیان حوثی به صورت قاچاق ارسال شده بود خبر داد.

سلاحهای قاچاق که در یک قایق جاسازی شده بود، در خلیج عدن کشف و ضبط شده است.
محموله سلاح‌های ضبط شده به ناوشکن «یو اس اس جایسون» منتقل شده است.

این محموله قاچاق شامل صدها قبضه سلاح سبک از جمله (کلاشینکوف) است که در یک قایق جاسازی شده بود. یک مقام آمریکایی گفت این قایق در منطقه‌ای کشف شد که پیش‌تر نیز شاهد عملیات‌های قاچاق اسلحه برای شبه نظامیان حوثی‌ بوده است.

سازمان ملل‌متحد در گزارش سال گذشته خود، در مورد نقض تحریمهای تسلیحاتی یمن، گفته بود رژیم ایران به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، در رساندن جنگ‌افزار به حوثی هانقش دارد و ممنوعیتهای بین‌المللی را زیر پا میگذارد.

آمریکا و متحدانش نیز بارها رژیم ایران را به تأمین جنگ‌افزار برای شبه نظامیان حوثی متهم کرده‌اند، اما رژیم ایران همواره این اتهام را رد می‌کرد. اما برای نخستین بار یک مقام نظامی رسمی این رژیم از دستور مستقیم ایران به حوثی‌ها برای حمله سخن گفته و آن را تأیید کرد. سایت حکومتی اعتماد آنلاین در گزارش سه‌شنبه ۱۶مرداد ۹۷ خود در این رابطه نوشت پاسدار شعبانی، در سخنرانی خود در شاندیز مشهد گفت است که گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن «عقبه» رژیم ایران در منطقه هستند.

پاسدار ناصر شعبانی که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران محسوب می‌شود در یک قدرت‌نمایی برای مزدوران رژیم بند را آب داد و اعتراف کرد:

«به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودیها را بزنید و زدند... دشمن به قدری آسیب پذیری دارد که می‌توانیم آنها را آن طرف مرز درگیر کنیم، البته ما اصرار نداریم که با عربستان در آن سوی مرز درگیر شویم».
لطفا به اشتراک بگذارید: