تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۹شهریور۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۹شهریور۱۳۹۷


مقدمه:

2-انتشار اسناد محرمانه دولت آمریکا: رژیم ایران به شبه نظامیان عراقی برای حمله به نیروهای آمریکایی سلاح و آموزش می داده است.

3-فرانت پیچ مگزین: مماشات با شیطان تخصص اروپاست، مماشات گران اروپا مایلند رفتار شرورانه رژیم ایران در سراسر منطقه را نادیده بگیرند.

گزارش 1ـ برایان هوک: رژیم ایران‌ به صورت مخفیانه طرح حملات تروریستی را در قلب اروپا می‌ریزد

گزارش2 ـ تاریخچه یی از دروغ پردازی رژیم ایران

گزارش 3ـ فرانسه نگران طرحهای تروریستی رژیم ایران

گزارش۴ ـ آمریکا محموله سلاح شبه نظامیان حوثی‌ در خلیج عدن را ضبط کرد

گزارش ۵ـ هشدار نسبت به فاجعه انسانی در استان ادلب

گزارش۶ـ نیکی هیلی: رژیم ایران حمایت از تروریسم را باید متوقف کند

حیدر العبادی فالح فیاض مشاور امنیت ملی و فرمانده کل حشد الشعبی را برکنار کرد

گزارشات:


گزارش 1ـ برایان هوک: رژیم ایران‌ به صورت مخفیانه طرح حملات تروریستی را در قلب اروپا می‌ریزد


برایان هوک هماهنگ کننده اقدام علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا هشدار داد: رژیم ایران‌ به صورت مخفیانه طرح حملات تروریستی را در قلب اروپا می‌ریزد . بخشهایی از سخنان وی را در بیناد دفاع از دمکراسی‌ها در واشینگتن می شنویم:

در داخل ایران، کنترل شدید اعمال می‌شود و تفکر رژیم حاکم تقریباً تمامی جنبه‌های رفتار اجتماعی را در بر می‌گیرد. من به حجاب اجباری اشاره کردم. سرکوب آزادی‌های مذهبی نیز بخشی از خصوصیت این رژیم است و دولت ترامپ مکرراً توجهات را بدان جلب کرده است.

ما از رنجی که اقلیت‌های مذهبی در ایران تحمل می‌کنند آگاه هستیم و برای آنها صدای خود را بلند خواهیم کرد.... بلحاظ اقتصادی، سوء مدیریت اقتصادی رژیم کشور را در سراشیب سقوط قرار داده است. ارزش ریال طی سال گذشته بشدت پایین آمده، یک سوم جوانان ایرانی بیکار هستند، حالا یک سوم ایرانیان در فقر زندگی می‌کنند، حقوق پرداخت نشده به اعتصابات فراوان منجر شده است، کمبود سوخت و آب فراگیر است. و بجای بکارگیری ثروت تولید شده بواسطة برجام برای بهبود وضعیت مادی مردم، رژیم این ثروت را برای خودش برداشته است. آنها این پول را برای جیب دیکتاتورها، تروریست‌ها و شبه نظامیان استفاده می‌کنند...

وضعیت بی‌جنب و جوش اقتصادی در کشور به میزان زیادی بخاطر نخبگان این رژیم است که شبیه مافیا در باجگیری و فساد است. ایرانیان به حق خشم‌شان فوران کرده است. دارایی صادق لاریجانی، رئیس قوة قضائیة ایران که ما در ماه ژانویه بخاطر نقض حقوق بشر تحریمش کردیم، لااقل 300 میلیون دلار ارزش دارد که بواسطه اختلاس پول عمومی و ریختن آن به حساب بانکی خودش است. سالیان، آخوندها خودشان را در لباس مذهب پیچیده‌اند در حالیکه مردم را که بی‌خبر بوده‌اند چاپیده‌اند. بدین خاطر است که تظاهرکنندگان در ایران در رابطه با رژیم شعار می‌دهند، شما ما را به اسم دین غارت کرده‌اید.

خامنه ای یک صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش 95 میلیارد دلار دارد. او تلاش دارد آنرا مخفی کند و از آن بعنوان پول غیرقانونی برای سپاه پاسدارانش استفاده میکند.

بلحاظ بین‌المللی، هر چند من آنقدر وقت ندارم که همة تخریب و بی‌ثباتی که رژیم طی 39 سال ایجاد کرده را برشمارم. در ماه ژوئیه، یک دیپلمات رژیم ایران مستقر در وین بخاطر دادن مواد منفجره به تروریست‌ها که دنبال بمبگذاری در یک گردهمایی سیاسی در پاریس بودند، دستگیر شد. در حالیکه رژیم تلاش دارد اروپا را متقاعد سازد که در توافق اتمی باقی بماند، بصورت مخفیانه طرح حملات تروریستی را در قلب اروپا می‌ریزد. ما با شنیدن اخبار امروز صبح قوت قلب گرفتیم که متحد بزرگ ما فرانسه، بصورت نامحدودی تمامی سفرهای دیپلماتیک غیرضروری به تهران را بخاطر نقش ایران در این توطئه معلق کرده است. این از آن جنس اقداماتی است که رئیس جمهور ترامپ و وزیر پمپئو از آن استقبال می‌کنند. ما به فرانسه بخاطر این گام تبریک می‌گوئیم و امیدواریم اقدامات بیشتری توسط تمامی کشورها برای حفاظت از امنیت خودشان صورت گیرد.

و در ادامة این موضوع، آمار جالبی در اینجا دارم. رژیم ایران سالانه 700 میلیون دلار به حزب‌الله لبنان می‌دهد. حداقل 16 میلیارد دلار خرج شبه نظامیان در سوریه، عراق و یمن کرده است. رژیم ایران حداقل 6/4 میلیارد دلار اعتبار به سوریه داده است.

گزارش2 ـ تاریخچه یی از دروغ پردازی رژیم ایران


نشریه آمریکایی فارن افرز foreignaffairs گزارشی از تاریخچه دروغپردازیهای رژیم ایران منتشر کرد. این دروغ پردازیها اساسا برای شیطان سازی علیه مجاهدین است

در روزهای اخیر، فیس‌بوک و توییتر در میان چند پلاتفرمی بودند که پاکسازی صدها حساب مشکوک رسانه‌های اجتماعی را اعلام کردند . بگفتة این شرکت‌ها حسابهای پاکسازی شده با کارزار دروغ‌پراکنی سیستماتیک رژیم ایران در خارج مرتبط بودند.

بنا به گفته شرکت امنیت سایبری وای فای که اولین بار در این رابطه هشدار داد، گروه‌هایی که در این کمپین دروغ پراکنی شرکت دارند اغلب خود را بعنوان رسانه‌های خبری مستقل ارائه می‌کردند اما در واقع با رسانه‌های دولتی ایران مرتبط بودند.

محتوای آنها طراحی شده بود تا مسائل و روایات را در راستای سیاست خارجی رژیم ایران تبلیغ نمایند...

در واقع، تاکتیک‌های دروغ‌پراکنی رژیم ایران به قدمت خود رژیم هستند... مشاوران نزدیک به خمینی سخنان خمینی را قلب می کردند یا تغییر می دادند تابرای شنوندگان غربی جذاب‌ باشد

آنها کاربرد اخبار دروغ را فهمیدند. آنها کار را به آنجا رساندند که زمین‌لرزه طبس در سال 1978 را به زبالة اتمی کشورهای غربی در صحرایی در آن نزدیکی و یا به آزمایشات اتمی زیرزمینی آمریکا نسبت دادند...

در دهه‌های بعدی، تقریباً تمامی نهادهای اصلی رژیم شروع به ایجاد رسانه‌های خود کردند که بسیاری از آنها به چند زبان بود. امروزه، محتوای زبان انگلیسی در خدمت اشاعه تصویر رژیم از مسائل مختلف در غرب است در حالیکه برنامه به زبان عربی در جهت تبلیغات در میان عربهای منطقه است.

چندین سازمان تبدیل به منابع اطلاعات شده‌اند. وزارت اطلاعات و امنیت که بعد از انقلاب جای ساواک را گرفت نقش کلیدی در شکل دادن و اجرای کارزارهای پیام‌رسانی رژیم بازی کرده است. سپاه پاسداران نیز واحد اطلاعات خود را دارد و چندین رسانه را اداره یا بصورت غیرمستقیم کنترل می‌کند. از جمله خبرگزاری فارس و خبرگزاری تسنیم که سخت‌سرتر است. سپاه از این رسانه‌‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ سیاستهای رژیم ایران در سوریه و منطقه استفاده می کند. کانال پرس تی.وی به زبان انگلیسی، اغلب مفسران اروپایی و آمریکایی را می‌آورد که از دیدگاه و سیاست‌های تهران حمایت می‌کنند.

گزارش 3ـ فرانسه نگران طرحهای تروریستی رژیم ایران


حالا گزارشی داریم از خبرگزاری رویتر در مورد تصمیم جدید دولت فرانسه برای منع سفر دیپلوماتهایش به ایران . این تصمیم در رابطه با بمب گذاری علیه اپوزیسیون ایران در پاریس بوده است

پاریس ـ بنا به یک گزارش داخلی که رویتر آن را مشاهده است فرانسه به دیپلوماتها و مقامات وزارت خارجه اش گفته است تمامی سفرهای غیرضروری به ایران را تا مدت نامعلومی به تعویق اندازند . در این گزارش به خنثی شدن یک توطئه بمبگذاری و سرسخت تر شدن روابط تهران نسبت به فرانسه اشاره شده است. فرانسه یکی از قوی ترین حامیان برجام بوده است که دونالد ترامپ در ماه می از آن بیرون کشید... کشورهای اروپایی شامل فرانسه تعهد داده اند که ضربه اقتصادی ناشی از تحریمهای آمریکا به ایران را کاهش دهند اما قادر نبوده اند شرکتهای اروپایی را به ماندن در ایران متقاعد کنند...

در این گزارش آمده است یک توطئه بمبگذاری علیه یک گردهمایی که توسط اپوزیسیون تبعیدی ایرانی در حومه پاریس برگزار شده بود و در آن رودی جولیانی شرکت داشت بعنوان علامتی از موضع خصمانه تهران نسبت به فرانسه تلقی شده است.

مدیرکل وزارت خارجه فرانسه طی یادداشتی نوشته است رفتار مقامات ایران حاکیست موضع آنها نسبت به کشور ما و برخی متحدان ما خصمانه تر شده است. وی افزود: با توجه به ریسکهای امنیتی شناخته شده ... از تمامی کارکنان این وزارت خانه چه از مقر اصلی یا در پستهای خارج خواسته شده تا اطلاع ثانوی غیر از کار اورژانس، هر گونه برنامه سفر به ایران را به تعویق اندازند.

این دستور العمل همچنین بنا به یادداشت جداگانه که به رویتر نشان داده شده، به مقامات ادارات دولتی در خارج از وزارت خارجه منتقل شده تا به کارکنانی که قصد مسافرت به ایران دارند نیز داده شود.

آخرین توصیه مسافرتی فرانسه به شهروندانش در 10می بوده که از مسافران که وارد ایران می شوند خواسته بود در انتقال تجهیزات الکترونیک به ایران مانند پهپاد و واکی تاکی و عکس به تعداد زیاد احتیاط کنند.

در این یادداشت آمده است چگونه اعتماد بین دولت تهران در پاریس فرسوده شده و کاهش یافته و روابط بین طرفین بطور فزاینده یی تیره شده گرچه رئیس جمهور ماکرون در مورد حفظ برجام صحبت می کند.

رژیم ایران گفته بود هیچ ربطی به توطئه حمله با بمب که گفته شده علیه گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران(NCRI) در 30ژوئن بوده نداشته است.

اما آلمان یک دیپلومات رژیم ایران مستقر در اتریش را بازداشت کرده است و بلژیک که توطئه در آن خنثی شد خواستار استرداد این دیپلومات به بلژیک شده است.

گزارش۴ ـ آمریکا محموله سلاح شبه نظامیان حوثی‌ در خلیج عدن را ضبط کرد


یک مقام نیروی دریایی آمریکا از کشف و ضبط یک محموله سلاح که برای شبه نظامیان حوثی به صورت قاچاق ارسال شده بود خبر داد.

سلاحهای قاچاق که در یک قایق جاسازی شده بود، در خلیج عدن کشف و ضبط شده است.
محموله سلاح‌های ضبط شده به ناوشکن «یو اس اس جایسون» منتقل شده است.

این محموله قاچاق شامل صدها قبضه سلاح سبک از جمله (کلاشینکوف) است که در یک قایق جاسازی شده بود. یک مقام آمریکایی گفت این قایق در منطقه‌ای کشف شد که پیش‌تر نیز شاهد عملیات‌های قاچاق اسلحه برای شبه نظامیان حوثی‌ بوده است.

سازمان ملل‌متحد در گزارش سال گذشته خود، در مورد نقض تحریمهای تسلیحاتی یمن، گفته بود رژیم ایران به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، در رساندن جنگ‌افزار به حوثی هانقش دارد و ممنوعیتهای بین‌المللی را زیر پا میگذارد.

آمریکا و متحدانش نیز بارها رژیم ایران را به تأمین جنگ‌افزار برای شبه نظامیان حوثی متهم کرده‌اند، اما رژیم ایران همواره این اتهام را رد می‌کرد. اما برای نخستین بار یک مقام نظامی رسمی این رژیم از دستور مستقیم ایران به حوثی‌ها برای حمله سخن گفته و آن را تأیید کرد. سایت حکومتی اعتماد آنلاین در گزارش سه‌شنبه ۱۶مرداد ۹۷ خود در این رابطه نوشت پاسدار شعبانی، در سخنرانی خود در شاندیز مشهد گفت است که گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن «عقبه» رژیم ایران در منطقه هستند.

پاسدار ناصر شعبانی که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران محسوب می‌شود در یک قدرت‌نمایی برای مزدوران رژیم بند را آب داد و اعتراف کرد:

«به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودیها را بزنید و زدند... دشمن به قدری آسیب پذیری دارد که می‌توانیم آنها را آن طرف مرز درگیر کنیم، البته ما اصرار نداریم که با عربستان در آن سوی مرز درگیر شویم».

گزارش ۵ـ هشدار نسبت به فاجعه انسانی در استان ادلب


دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حمله رژیم اسد به استان ادلب و کشتار غیرنظامیان هشدار داد. برخی منابع نسبت به حمله شیمیایی هم هشدار می دهند:

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به یک فاجعه انسانی دیگردر صورت انجام عملیات نظامی در استان ادلب سوریه هشدار داد. این استان در کنترل رزمندگان سوریه است

به گزارش واشینگتن پست  استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت آنتونیو گوترز خواستار حفاظت از جان شهروندان غیرنظامی شد.

رژیم اسد در حال آماده‌سازی برای تهاجمی دیگر در استان ادلب است . این استان سوری دارای 3 میلیون جمعیت است و کلیه گروههای مسلحی که از سایر استانها خارج شده اند به همراه خانواده هایشان در آن مستقر شده اند .

 ایالات متحده، انگلستان و فرانسه هشدار داده‌اند در مقابل هر گونه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه واکنش نشان خواهند داد.

 استفان دو جاریک سخنگوی سازمان ملل گفت گوترز تاکید کرده است هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی مطلقا غیرقابل قبول است

هشدارهای سازمان ملل متحد نسبت به احتمال استفاده رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی در تهاجم به استان ادلب در حالی است که این رژیم پرونده سیاهی در کشتار بیگناهان در سوریه دارد . شواهد نشان می دهند که این بار نیز جنایتکاران قصد دارند از این تسلیحات ممنوعه استفاده کنند.

خبرگزاری آناتولی نوشته است :

جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه از انتقال مواد شیمیایی توسط رژیم بشار اسد از دمشق به حومه استان حما واقع در مرکز این کشور خبر داد. ناجی مصطفی، سخنگوی این جبهه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آناتولی در سوریه گفته است :

"ده کامیون حامل مواد شیمیایی توسط عناصر رژیم اسد از تیپ 155 موشکی دمشق به شهر «سلیمه» در استان حماه و سپس از آنجا به چهار انبار در حومه آن منتقل شده است.

گزارش۶ ـ نیکی هیلی: رژیم ایران حمایت از تروریسم را باید متوقف کند


نیکی هیلی می گوید: رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند و از سرکوب مردم دست بردارد. به بخشهایی از سخنان وی گوش می کنیم:

نیکی هیلیسفیرآمریکادرسازمانملل روز سه شنبه۶شهریور در نشست بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن در مورد دخالتهای رژیم ایران در منطقه، سرکوب مردم ایران و برجام سخنرانی کرد.

نیکی هیلی با اشاره به پرداخت پول نقد به رژیم ایران توسط دولت باراک اوباما گفت: ما میلیاردها دلار پس از برجام به ایران دادیم اما رژیم ایران به حمایتش از تروریسم و فعالیت‌های موشکی ادامه داد. با ادامه برجام رژیم تبدیل به کره شمالی می‌شد. برجام یک توافق بد بود و امکان اصلاحش وجود نداشت.

وی افزود: کشورهای اروپایی دوست داشتند در برجام بمانند. آنها نمی خواستند اعتراف کنند اشتباه کرده‌اند. نیت آنها برای توافق درست بود اما در نهایت اشتباه کردند و حالا شرکتهایشان ازایرانخارج شده‌اند.

نیکی هیلی درباره دخالت رژیم ایران در دیگر کشورها گفت: باید در هر زمان و مکانی نگران اقدامات رژیم ایران در سوریه، یمن و لبنان بود. باید جلوی اقدامات آنها گرفته شود. رژٰیم ایران باید از سوریه خارج شود. ما با روسیه در این زمینه کار خواهیم کرد.

 حیدر العبادی فالح فیاض مشاور امنیت ملی و فرمانده کل حشد الشعبی را برکنار کرد


تلویزیون العربیه: حیدر العبادی نخست وزیر عراق فالح فیاض مشاور امنیت ملی و فرمانده کل حشد الشعبی رابرکنار کرد. دیوان نخست وزیری عراق اعلام کرد برکناری فالح فیاض بر اساس قانون اساسی عراق است که می گوید دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی باید بی طرف باشند و در فعالیتهای حزبی شرکت نکنند
لطفا به اشتراک بگذارید: