فرانسه نگران طرحهای تروریستی رژیم ایران-۲۰دقیقه-۹شهریور۱۳۹۷

فرانسه نگران طرحهای تروریستی رژیم ایران-۲۰دقیقه-۹شهریور۱۳۹۷


حالا گزارشی داریم از خبرگزاری رویتر در مورد تصمیم جدید دولت فرانسه برای منع سفر دیپلوماتهایش به ایران . این تصمیم در رابطه با بمب گذاری علیه اپوزیسیون ایران در پاریس بوده است

پاریس ـ بنا به یک گزارش داخلی که رویتر آن را مشاهده است فرانسه به دیپلوماتها و مقامات وزارت خارجه اش گفته است تمامی سفرهای غیرضروری به ایران را تا مدت نامعلومی به تعویق اندازند . در این گزارش به خنثی شدن یک توطئه بمبگذاری و سرسخت تر شدن روابط تهران نسبت به فرانسه اشاره شده است. فرانسه یکی از قوی ترین حامیان برجام بوده است که دونالد ترامپ در ماه می از آن بیرون کشید... کشورهای اروپایی شامل فرانسه تعهد داده اند که ضربه اقتصادی ناشی از تحریمهای آمریکا به ایران را کاهش دهند اما قادر نبوده اند شرکتهای اروپایی را به ماندن در ایران متقاعد کنند...

در این گزارش آمده است یک توطئه بمبگذاری علیه یک گردهمایی که توسط اپوزیسیون تبعیدی ایرانی در حومه پاریس برگزار شده بود و در آن رودی جولیانی شرکت داشت بعنوان علامتی از موضع خصمانه تهران نسبت به فرانسه تلقی شده است.

مدیرکل وزارت خارجه فرانسه طی یادداشتی نوشته است رفتار مقامات ایران حاکیست موضع آنها نسبت به کشور ما و برخی متحدان ما خصمانه تر شده است. وی افزود: با توجه به ریسکهای امنیتی شناخته شده ... از تمامی کارکنان این وزارت خانه چه از مقر اصلی یا در پستهای خارج خواسته شده تا اطلاع ثانوی غیر از کار اورژانس، هر گونه برنامه سفر به ایران را به تعویق اندازند.

این دستور العمل همچنین بنا به یادداشت جداگانه که به رویتر نشان داده شده، به مقامات ادارات دولتی در خارج از وزارت خارجه منتقل شده تا به کارکنانی که قصد مسافرت به ایران دارند نیز داده شود.

آخرین توصیه مسافرتی فرانسه به شهروندانش در 10می بوده که از مسافران که وارد ایران می شوند خواسته بود در انتقال تجهیزات الکترونیک به ایران مانند پهپاد و واکی تاکی و عکس به تعداد زیاد احتیاط کنند.

در این یادداشت آمده است چگونه اعتماد بین دولت تهران در پاریس فرسوده شده و کاهش یافته و روابط بین طرفین بطور فزاینده یی تیره شده گرچه رئیس جمهور ماکرون در مورد حفظ برجام صحبت می کند.

رژیم ایران گفته بود هیچ ربطی به توطئه حمله با بمب که گفته شده علیه گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران(NCRI) در 30ژوئن بوده نداشته است.

اما آلمان یک دیپلومات رژیم ایران مستقر در اتریش را بازداشت کرده است و بلژیک که توطئه در آن خنثی شد خواستار استرداد این دیپلومات به بلژیک شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: