در خاطره روزها ۱۰ شهریور ۱۳۹۷- ۱ سپتامبر


در خاطره روزها ۱۰ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_153365" align="alignleft" width="250"]زلزلة بزرگ بوئین زهرا زلزلة بزرگ بوئین زهرا[/caption]

۱۰ شهریور« ۱۳۴۱ خورشیدی»۱ سپتامبر زلزلة بزرگ بوئین زهرا


در زمین لرزه شدیدی که در منطقه «بوئین زهرای» قزوین روی داد نزدیک به ۲۰هزار نفر کشته شدند.

«سعید محسن» و «علی اصغر بدیع زادگان» در رأس گروههای دانشجویی و جهان پهلوان «غلامرضا تختی» با اقدام به جمع آوری کمک، نقش مؤثری در همبستگی مردم داشت.





[caption id="attachment_153367" align="alignleft" width="250"]گروگانگیری و کشتار در مدرسه گروگانگیری و کشتار در مدرسه[/caption]

۱۰ شهریور-۱ سپتامبر «۲۰۰۴ میلادی» گروگانگیری و کشتار در مدرسه


در استیای شمالی روسیه در شهر بسلان زمانی که دانش‌آموزان همراه با خانوادهشان در بازگشایی مدارس شرکت داشتند، چند چچنی مسلح وارد ساختمان یک مجتمع آموزشی شدند و تعدادی را به گروگان گرفتند. این گروگانگیری به خشونت انجامید ۳۸۵ تن کشته و ۷۸۵ نفر دیگر مجروح شدند.





[caption id="attachment_153369" align="alignleft" width="250"]سرنگونی هواپیمای مسافربر سرنگونی هواپیمای مسافربر[/caption]

۱۰ شهریور-۱ سپتامبر «۱۹۸۳ میلادی» سرنگونی هواپیمای مسافربر


نیروی هوایی «شوروی» یک هواپیمای مسافربر خطوط هوایی «کره جنوبی» را که در مسیر خود از آمریکا به کره، وارد قلمرو شوروی شده بود سرنگون ساخت. در این رویداد ۲۶۹ تن از سرنشینان این هواپیما (پرواز ۰۰۷) کشته شدند.





[caption id="attachment_153370" align="alignleft" width="250"]درگذشت فرانسوا موریاک درگذشت فرانسوا موریاک[/caption]

۱۰ شهریور-۱ سپتامبر «۱۹۷۰ میلادی» درگذشت فرانسوا موریاک


«فرانسوا موریاک» روزنامه نگار، نویسنده و شاعر فرانسوی برنده جایزه ادبی «نوبل» سال ۱۹۵۲ در ۸۵ سالگی درگذشت. وی که یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم اروپا بهشمار میرود، از هواداران ناسیونالیسم «دوگل» و از مشوقان دادن استقلال به مستعمرات فرانسه بود.





[caption id="attachment_153371" align="alignleft" width="250"]آغاز جنگ جهانی دوم آغاز جنگ جهانی دوم[/caption]

۱۰ شهریور-۱ سپتامبر «۱۹۳۹ میلادی» آغاز جنگ جهانی دوم


«هیتلر» با حمله به خاک «لهستان» شعلة جنگ جهانی دوم را برانگیخت. سپس «فرانسه» و «انگلیس» و «شوروی» و چند کشور دیگر از جمله آمریکا متوجه خطر شده و با آلمان وارد جنگ شدند. به این ترتیب خونین ترین جنگ تاریخ بشر آغاز گردید.

لطفا به اشتراک بگذارید: