سناتور جری هورکان: ۳۰ هزار زندانی شجاع به رژیم ایران نه گفتند امروز همین شجاعت در خیابانهای تهران است

سناتور جری هورکان: ۳۰ هزار زندانی شجاع به رژیم ایران نه گفتند امروز همین شجاعت در خیابانهای تهران است


بزرگداشت شهیدان سر‌به‌دار


در سی‌امین سالگرد قتل عام۶۷


گردهمایی سراسری


جوامع ایرانیان در ۲۰شهر جهان



سناتور جری هورکان


نایب‌رئیس کمیتة مالی سنای جمهوری ایرلند:


سی سال پیش ۳۰۰۰۰ زندانی شجاع


در برابر رژیم تروریستی ایران سر خم نکردند


امروز ما همان شجاعت را در خیابان های تهران می بینیم


که شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند



بدون شک آنچه که در سال ۱۳۶۷ به وقوع پیوست


جنایت علیه بشریت است


این فقط یک تراژدی بزرگ در گذشته نیست


بلکه به امروز نیز مربوط است چون تظاهرات ضد رژیم


برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی در حال وقوع است



سناتور جری هورکان – نایب‌رئیس کمیتة مالی سنای جمهوری ایرلند

همکاران محترم، خانم ها و آقایان و دوستان، این یک افتخار است که امروز در کنار شما باشم تا صدای خود را به صدای شما اضافه کنم و حمایت خودم را از مبارزات بین المللی که به دنبال عدالت برای قربانیان نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران هستند به خصوص اعدام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷اعلام کنم.

امروز اینجا هستیم تا این واقعیت را گرامی بداریم یادبود ۳۰،۰۰۰ زندانی سیاسی که با شتاب و بدون مقررات اداری در زندان های رژیم بدون پروسه قضایی مناسب بعد از فتوای ولی فقیه وقت، خمینی، که بالاترین مقام رژیم ایران در آن زمان بود اعدام شدند.

سی سال پیش در این ماه، از دهها هزار زندانی سیاسی در زندان یک سوال ساده شد. آیا از سازمان مجاهدین خلق حمایت می کنی؟ و اگر آنها پاسخ مثبت می دادند آنها را مستقیما به پای چوبه دار می بردند. نه عدالتی، نه دادگاهی، هیچ چیز، فقط اعدام شدند.

یک تعریف فنی دقیق از جنایت علیه بشریت توسط یک رژیم را وکیل سرشناس حقوق بشر جفری رابرتسون ارائه داده است و نتیجه گیری کرده است که بدون شک آنچه که در سال ۱۳۶۷ به وقوع پیوست جنایت علیه بشریت است و سایر سازمان های غیر دولتی از جمله عفو بین الملل با نگاه به شواهد و مدارک به همان نتیجه گیری رسیده اند. من به زمینه قبلی آن اشاره کردم زیرا این فقط یک تراژدی بزرگ در گذشته نیست بلکه حتی به امروز نیز مربوط است چون تظاهرات ضد رژیم در سراسر کشور با فرصتی برای سرنگونی رژیم دیکتاتوری مذهبی در حال وقوع است که ما امروز به روشنی شاهد آن هستیم هم در داخل ایران و هم در جوامع ایرانی در سراسر جهان. تمام شهرهایی که امروز دیدیم می دانیم که این رژیم هنوز به شدت و سنگینی مخالف شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران است و به لطف خانم رجوی و تمام کارهایی که انجام داده است یک سازمان عظیم درگیر رویداد های امروز است مانند ویلپنت که من در ژوئن در آن حضور داشتم مانند رخداد ژانویه و سایر رویداد های دیگر که به طور مداوم فشار را بر رژیم حفظ می کند تا به افرادی مانند من و پارلمان ایرلند اجازه دهد تا آنچه را که در سال ۱۳۶۷ واقع شد محکوم کنیم، به عنوان یک گروه از سناتورها، من معاون گروه خودمان هستم همکاران من نیز در موارد دیگر حضور داشته و از شما حمایت کرده اند.

مهم این است که به یاد داشته باشید بسیاری از کسانی که مرتکب قتل عام سال ۱۳۶۷ شدند حتی اکنون دارای مقام های ارشد اجرایی هستند.

من تعجب نمی کنم که این موارد نقض حقوق بشر بخشی جدایی ناپذیر از پاسخ وحشیانه رژیم به اعتراضات مردمی در ایران بوده است. اما اکنون سرکوب داخلی با حملات تروریستی همانطور که پیش از این اشاره کردیم علیه جنبش مقاومت ایران در واقع اخیرا در همین رویداد ویلپنت همراه شده است که خوشبختانه به چالش کشیده شد و اتفاق نیفتاد زیرا رژیم به روشنی در ایران هنوز در ایران از ارتباطی که بین مجاهدین خلق و مردم وجود دارد احساس تهدید می کند و آنها می دانند که پایان کارشان در راه است اما نمی دانند که چه زمانی و به میزان زیادی احساس تهدید می کنند و همانطور که قبلا گفته شد نه به این میزان از طرف انگلستان، آمریکا، روسیه یا اسرائیل بلکه از طرف مردم خود.

همانطور که می دانیم گردهمایی به چالش کشیده شد و خوشبختانه آن توطئه تروریستی به طور ناگهانی خنثی شد. اکنون که ما از کسانی که در این رابطه دستگیر شده اند حسابرسی می کنیم باید با پروسه مشابهی از کسانی که مسئول قتل عام ۳۰،۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ هستند حسابرسی کنیم. در سپتامبر ۲۰۱۶ شورای ملی مقاومت ایران هویت حدود ۶۰ نفر از مقامات رژیم که هنوز در قدرت هستند را افشا کرد و ما می دانیم که آنها چه کسانی هستند و کجا هستند. بنابراین، من به شما و دیگران در ۱۷ شهر دیگر در اروپا و سه شهر در کانادا می پیوندم ما امروز از بسیاری از ایرانیان و جوامع گسترده تر در سراسر جهان که کاملا شوکه شده اند شنیدیم سی سال پیش ۳۰۰۰۰ زندانی شجاع علیرغم مواجه شدن با مرگ در برابر رژیم تروریستی ایران سر خم نکردند. امروز ما همان شجاعت را در خیابان های تهران می بینیم که شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند و مانند آن شهیدان مردم تهران خواهان پایان دادن به رژیم دیکتاتوری مذهبی هستند و اراده کرده اند که تغییر دمکراتیک در کشور ایجاد کنند. جامعه بین المللی به ویژه اتحادیه اروپا بایستی در کنار آنها بایستد برای اینکه فقط یک برنده در این مبارزه مردم ایران علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران وجود دارد و آن برنده مردم ایران و اپوزیسیون مشروع یعنی شورای ملی مقاومت ایران است.

و ما اگرچه روشن است که ایرانی نیستیم اما مردم بسیاری از سراسر جهان که با مبارزه شما آشنا هستند به کشور شما اگر دمکراسی داشت به عنوان یک مکان خارق العاده نگاه می کردند. کشوری که منابع خوبی دارد، جمعیت جوانی دارد و من شک ندارم که بزودی شما یک حکومت آزاد و دمکراتیک خواهید داشت و شاید افرادی که در این سالن هستند و در سراسر جهان به ایران باز خواهند گشت به تهران باز می گردند و یک دولت آزاد و دمکراتیک برقرار خواهند کرد.

بنابراین، برای شما آرزوی موفقیت می کنم و به شورای ملی مقاومت و خانم رجوی به خاطر اینکه اجازه ندادید مردم در سراسر جهان آنچه را که در سال ۱۳۶۷ اتفاق افتاد فراموش کنند تبریک می گویم و ما آنچه که اتفاق افتاد را فراموش نخواهیم کرد. از شما بسیار متشکرم.

 

سناتور جری هورکان: ۳۰ هزار زندانی شجاع به رژیم ایران نه گفتند امروز همین شجاعت در خیابانهای تهران است در یوتیوب سیمای آزادی

لطفا به اشتراک بگذارید: