قیام مردم ایران، عامل تعیین کننده در سیاستهای بین المللی، گفتگو با سنابرق زاهدی

 قیام مردم ایران، عامل تعیین کننده در سیاستهای بین المللی، گفتگو با سنابرق زاهدی


سخنگوی وزارت خارجه رژیم ایران دعوت فرانسه برای مذاکرات بیشتر بر سر توافق اتمی را زیاده روی توصیف کرد . ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه تاکید کرده بود رژیم ایران از مذاکره بر سر فعالیت های موشکی و دخالت در منطقه گریزی ندارد.

دکتر سنابرق زاهدی مسؤل کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در این رابطه گفت:

این موضع وزارت خارجه رژیم آخوندی موضعی وقیحانه است .چرا که موضع فرانسه در این رابطه منطقی است . رژیم ایران روی موضع فرانسه و کشورهای اروپایی حساب می کرد. خواسته های فرانسه از رژیم ایران موضوع جدیدی نیست چرا که امانوئل ماکرون در گذشته نیز بر این موضع تاکید کرده بود

قیام مردم ایران نقش تعیین کننده در معادلات بین المللی دارد


دکتر سنابرق زاهدی در پاسخ به سؤال اسکای نیوز گفت:

عوامل مختلفی از سال ۲۰۱۵ تا الان وارد معادله ایران شده اند . به نظر من مهمترین عاملی که وارد این معادله شده قیام مردم ایران و تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف ایران است که باعث شده رژیم ایران بشدت شکننده شود. نیازی نیست که در این رابطه صحبت زیادی بکنیم شما می دانید که اظهارات خامنه ای و روحانی و سپاه پاسداران و سران نظام این واقعیت را نشان می دهد .

یک عامل بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد و آن عاملی است که وزارت خارجه فرانسه دو روز پیش به آن اشاره کرد و به دیپلماتهای اروپایی توصیه کرد و از آنها خواست یا به آنها دستور داد تا به ایران نروند . چرا ؟ نظام آخوندی حاکم بر ایران در حال طراحی برنامه ی تروریستی بزرگی در فرانسه بود و این عملیات در پنج کشور اروپایی نیز در جریان بود. قبل از اجرای این عملیات تروریستی آلمان دیپلومات رژیم را دستگیر کرد. رژیم ایران بجای اینکه بخاطر این عمل زشت عذر خواهی کند سفرای فرانسه و آلمان و اتریش را احضار کرد. معنی اش این است که این رژیم به هیچ یک از قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.

اسکای نیوز: شما بعنوان مقاومت ایران رویکرد آینده اتحادیه اروپا را چگونه ارزیابی می کنید . اتحادیه اروپا تا امروز مخالف تحریم علیه ایران بوده و به توافق اتمی التزام دارد و این را سخنگوی اتحادیه اروپا می گوید. آیا به نظر شما امکان دارد که موضع اتحادیه اروپا طی ماههای آینده همزمان با اجرایی شدن تحریم های آینده تغییر کند ؟

دکتر سنابرق زاهدی : بر اساس اطلاعات جدید رژیم ولایت فقیه در پی اجرای طرحهای تروریستی جدیدی در اروپاست .در صورتی که نظام حاکم بر ایران این عملیات و طرحها را ادامه دهد کشورهای اروپایی نیز می بایست این موضوع را جدی بگیرند .

از طرف دیگر شما می دانید موضع کشورهای اروپایی نسبت به اتحادیه اروپا که فدریکا موگرینی می گوید تفاوت دارد . به موضع فرانسه اشاره کردید . موضع آلمان نسبت به برخوردهای رژیم ایران سخت است . موضع انگلستان هم همینطور است .معنی اش این است که موضع موگرینی بیانگر موضع کل کشورهای بزرگ اروپایی نیست.بلکه می خواهد به هر بهایی یعنی به بهای خون مردم ایران و منطقه در توافق اتمی باقی بماند.

مثلا امروز خبر گسترش موشک های بالستیکی در عراق فاش شد. به نظرم مجموعه این اخبار بازنگری سیاست اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران را ضروری می سازد

این رژیم نمی تواند با خواسته های توافق اتمی پاسخ دهد و طبعا موضع اروپا نیز تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید



 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: