کنفرانس بین‌المللی «ایران آزاد-قیام برای تغییر رژیم»-۲۹ ژوئن ۲۰۱۸-قسمت پایانی

کنفرانس بین‌المللی «ایران آزاد-قیام برای تغییر رژیم»-۲۹ ژوئن ۲۰۱۸-قسمت پایانی


کنفرانس بین المللی


ایران آزاد –قیام برای تغییر رژیم


۲۹ژوئن ۲۰۱۸


اریک والبرگ-وکیل از سوئد

خانم ها و آقایان من خیلی خوشحالم که اینجا هستم. یک بار دیگر امسال من در کنار این جنبش ایستاده ام. ما نمیتوانیم چنین رژیم وحشتناکی که کشور زیبای ایران و مردم فوق العاده اش را اشغال کرده بپذیریم. ما دیده ایم که شورای ملی مقاومت چه مسیری را از زمانی که در لیست تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا بوده اند طی کرده و این مسئله تا چه حد سوبرداشت وجود داشت که آنها را در لیست های تروریستی قرار دادند میتوانم بگویم که دوران جدیدی است. تا آنجا که به اپوزیسیون ایران برمیگردد ما در دوران جدیدی هستیم و من خیلی خوشحال هستم که امسال اینجا هستم و امیدوارم به زودی ما شاهد یک ایران آزاد و دمکراتیک باشیم و من فکر میکنم این ایران دمکراتیک جدید توسط شورای ملی مقاومت و ریاست پرزیدنت مریم رجوی رهبری خواهد شد. خیلی متشکرم

 

الیزابتا زامپاروتی-نماینده پیشین پارلمان ایتالیا

من امسال با دو احساس متفاوت اینجا هستم. البته من خوشحالم هستم که اینجا با همه شما هستم در چنین موقعیت حساسی در ایران. اما در عین حال غمگین هستم. وقتی که به این فکر میکنم که چه اتفاقاتی در ایران می افتد وقتی که به قیام فکر میکنم زیرا می دانم که اگر تظاهرات ادامه پیدا کند سرکوب هم توسط این رژیم بسیار خونریز که رژیم ایران است افزایش پیدا میکند. در همین حال رژیم ایران همچنین دارای بالاترین تعداد اعدام در جهان است. سال گذشته ۵۴۰ اعدام بوده است که در مقایسه با جمعیت ایران بالاترین میزان است. من فکر میکنم که ایران تهدید جهانی است زیرا یک تهدید برای مردم ایران با نقض حقوق بشر که از نظر من خطرناکتر از معامله هسته ای است. من همچنین فکر میکنم که امروزه رژیم ایران درگیر یک سناریوی جنگی در خاورمیانه است و این رژیم ایران از سال ۱۹۷۹ در جنگ با مردم ایران بوده است. بنابراین اشتباه بزرگی است که فکر کنیم گفتگو و حمایت از این رژیم شیوه درستی برای تغییر وضعیت در داخل ایران است کاری که اتحادیه اروپا دارد میکند. و من فکر میکنم که مقاومت ایران متحد خوبی است زیرا که کاملاً متعهد به حقوق بشر و دموکراسی است. و به این دلیل به حمایتم از مقاومت ایران ادامه میدهم.

متشکرم

 

آنتونیو استانگو - رئیس فدراسیون حقوق بشر ایتالیا

من اینجا آمده ام در میان آنچه که میشود یک خانواده بزرگ جهانی تعبیر کرد. نه فقط ساخته شده از برادران و خواهران ایرانی، بلکه از تعداد زیادی نماینده پارلمان، وکلا، فعالین حقوق بشر از سراسر جهان.

همانطور که چند تن از شما به آن اشاره کردید، ما اکنون در نقطه بسیار مهمی هستیم برای کشوری که برای آن کار کرده ایم، بعضا برای سالیان.

آنچه که در ایران از دسامبر گذشته در حال وقوع است، همچنان ادامه دارد، و از نظرهایی کاملا جدید است و به نظر من حتی چیزیست به مراتب مهمتر از آنچه در ۲۰۰۹ اتفاق افتاد. چرا که برآورد من نشان میدهد که تمامی اقشار جامعه ایرانی در قیام علیه رژیم هستند.

و آنها همچنان پایان رژیم را فریاد میزنند. این لحظه بسیار مهمی است. بسیار جدید است و چیزی است که ما امید آنرا برای سالیان داشتیم.

و فکر میکنم که همبستگی بین المللی ما، کاری که با هم میکنیم، نماینده پارلمان، وکیل، فعال حقوق بشر، همه اینها من فکر میکنم که میتواند تاثیرگذار باشد. ما احتمالا نزدیک هستیم که بتوانیم تغییری را که برای آن تلاش کرده ایم ببینیم. این آرزوی من است و من درگیر آن هستم تا تلاش برای این هدف را ادامه بدهم.

خیلی متشکرم.

 

ریموند فولکو – نماینده پیشین پارلمان کانادا

عصر بخیر خانم ها و اقایان.

جودی اسگرو وزیر سابق مهاجرت متذکر شد که تلاشی در مجلس نمایندگان اخیرا وجود داشته که ، تلاشهای زیادی بوده در پارلمان کانادا در هر دو پارلمان در حمایت از دمکراسی در ایران. و در محکومیت رژیم ملایان.

همانطور که میدانید سازمان مجاهدین یک گروه تروریستی قلمداد می شد. ولی ما توانستیم با کمک گروه های دیگر در انگلیس و اتحادیه اروپا آنها را از لیست خارج کنیم. و شورای ملی مقاومت ایران که قبلا بعنوان یک گروه تروریستی نگریسته می شد، اکنون بعنوان یک آلترناتیو واقعی، مستحکم و معتبر برای رژیم ملایان محسوب میشود..

آنچه که ما اینجا روی صفحه دیدیم، دانشجویان بودند ولی آنطور که من متوجه شدم فقط دانشجویان نیستند که در خیابانها راهپیمایی میکنند. بزرگترین تغییر این است که رهبران و رهبران اقتصادی و بازاریان در مغازه ها هم دارند در خیابان ها راهپیمایی میکنند.

و این آن چیزی است که ملایان را واقعا نگران میکند.

حضور ما اینجا و پیامی که با خود خواهیم برد به کشورمان یک حمایت جهانی را تضمین خواهد کرد.

 

لویی لت راموس-نماینده پارلمان پرتغال

متشکرم، خانمها و آقایان

باعث افتخار بزرگی برای من است که در بین شما باشم. بنابراین از سازمان شما بخاطر دعوت از من تشکر می کنم. تا چند ماه پیش من هیچ ایده ای نداشتم که در ایران چه می گذرد. تقریبا ده سال است که نماینده بوده ام و برای اولین بار است که در این گردهمایی شرکت می کنم. من هم مثل شما توانستم تصاویر بسیار قوی رویدادهای دسامبر و ژانویه را ببینم. بطور خاص از خشونت، از سرکوب رژیم و مشخصا از شجاعت این مردم، از قدرت و اراده مردم ایران تحت تاثیر قرار گرفتم. از آنجا که من عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا هستم، که در آن نمایندگان 47 کشور اروپای بزرگ در آن عضویت دارند، مجلسی است که از حقوق بشر، حاکمیت قانون و دمکراسی حمایت می کند، ما بسیج شدیم و با مراحل قانونی مجمع پارلمانی ارتباط داریم بنابراین ما چالش 42 نماینده را قبول کردیم که بیانیه ای را امضا کردند که خواستار دمکراسی برای ایران شدند

ما در این بیانیه گفتیم که ما از مجمع پارلمانی و از جامعه بین المللی می خواهیم که از تلاش مردم ایران برای عدالت و دمکراسی حمایت کنند. بنابراین به این دلیل است که امروز با خوشوقتی بسیار اینجا هستم چون می دانم در طرف درست، در طرف دمکراسی، در طرف عدالت، در طرف حقوق بشر، در طرف مردم ایران هستم.

از شما متشکرم.

یکی از آنها که همه شما احتمالا به خوبی می دانید، این واقعیت است که وقتی بازاریان در سال ۱۹۷۹ اعتراض کردند، این به سرنگونی شاه منجر شد و آنچه حالا اتفاق افتاده بسیار مهم است. هفته ای نبوده که تظاهرات ضد رژیم در حداقل چند شهر نباشد و حالا به پایتخت کشیده شده است. بازار همیشه به عنوان نبض اقتصاد ایران عمل کرده است و همانطور که قبلا اشاره کردم، زمانی که شاه پایین کشیده شد، آنها در حال اعتراض بودند. آنها به نظر می رسد که جهت روشنی دارند، بازار، مردم ایران تمایل خود را به تغییر رژیم نشان داده اند، تمامی دولتهای ما باید نگاه کنند که مردم ایران چه می خواهند و نه آنچه که برای یکی از شرکت های بزرگ ما راحت است. بنابراین، من امیدوارم که همه ما به دولت های مربوطه خودمان بازگردیم و روشن کنیم که ما برای تغییر صلح آمیز به دموکراسی توسط مردم ایران ایستادگی می کنیم. خیلی ممنون.

 

سخنرانی خانم ماریکا مونته ماجی نماینده پارلمان سن مارینو ( همراه با آقای جوزپه مورگانتی )

ماریکا مونته ماجی نماینده پارلمان سن مارینو

با تشکر از همه شما، برای ما بودن در اینجا در کنار شما بسیار هیجان انگیز است. جمهوری سن مارینو، کشوری کوچک در برابر واقعیت کشورهای بزرگی مانند شما که در اینجا حضور دارید. در هفته های اخیر ما سندی را از طرف نمایندگان کشورمان به پارلمان ارائه دادیم، ما به نمایندگی از دو فراکسیون بزرگ که نیروهای اکثریت در دولت کنونی را در سن مارینو تشکیل می دهند در اینجا حضور داریم، ترجیح می دهم در اینجا بخشی از آن سند را برای شما بخوانم

ما، اعضای شورای عالی جمهوری سن مارینو، همبستگی و حمایت خودمان را از خواسته های مردم ایران که در تظاهرات مردمی اخیر خودش را نشان می داد اعلام می کنیم. دوران در ایران عوض شده است. مردم برای تغییر رژیم و استقرار آزادی در ایران و صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه بپا خاسته اند.

ما دولت های اروپایی و جامعه جهانی را فرا میخوانیم که هرگونه رابطه با این رژیم را به توقف دستگیری مخالفان سیاسی، علیه شکنجه و اعدام و علیه سیاست تغذیه تروریسم و علیه هر فرمی از جنگ افروزی درکشورهای منطقه، مشروط کنند.

به این خاطر شورای ملی مقاومت ایران را بعنوان یک آلترناتیو پراتیک این رژیم برسمیت می شناسیم. ما همچنین از طرح 10 ماده ای خانم مریم رجوی، رئیس جمهور منتخب این شورا برای ایران آزاد حمایت میکنیم.

متشکرم

 

پرویز خزایی-نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک

خیلی متشکرم آقای رئیس، من خیلی خلاصه صحبت میکنم میخواهم خودم را به شما معرفی کنم. اسم من پرویز خزایی است من سفیر سابق ایران در سوئد و نروژ بودم. یک دیپلمات حرفه ای، غیر مذهبی، انساندوست، اما برای مذاهب خوب احترام بسیار زیادی قائلم. من در سفارتم کار میکردم و قبل از انقلاب نیز من در انقلاب علیه شاه بسیار فعال بودم. علیه دیکتاتوری شاه که یک دیکتاتوری غیر مذهبی بود. بعد از انقلاب به سوئد و نروژ آمدم اما به زودی از خمینی سرخورده شدم زیرا که او بتدریج شروع به برقراری فاشیسم تحت نام اسلام کرد. این برای من بعنوان یک فرد غیر مذهبی ، کسی که برای دموکراسی مبارزه میکند غیر قابل قبول بود. بنابراین من به شورای ملی مقاومت ایران پیوستم تا روزیکه در سال 1982 آنها تشخیص دادند که باید یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ بین المللی بعنوان یک دیپلمات جوان بگذارم و رسماً به مقاومت بپیوندم. .شورای ملی مقاومت سازمانی است متشکل از افراد مختلف زردشتی، مسیحی، یهودی و همچنین افراد غیر مذهبی از بسیاری ملیتها این تنها مذهب نیست که مورد سوء استفاده قرار میگیرد. و امروز نوبت اسلامیزم یک تفسیر انزجار آور و ترسناک از اسلام است و این اسلام من نمیتوانستم با آن بجنگم. زیرا که این رژیم فقط یک نیروی نظامی نیست این یک ایدئولوژی است. بنابراین باید با آن با یک ایدئولوژی میجنگیدیم چه کسانی میتوانستند اینکار را بکنند؟ مسلمانان مترقی مثل مجاهدین و خانم مریم رجوی. هیچ کس دیگری نمیتواند اینکار را انجام بدهد. به تاریخ مراجعه کنید و ببینید مارتین لوتر چکار کرد.بنایراین وظیفه انسانیت است همانطور که پریروز و دیروز که بر علیه آن ایدئولوژیهای وحشتناک و انزجار آمیز جنگیدند امروز با آنها با کمک خانم مریم رجوی بجنگند.

خیلی متشکرم

 

باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان

با اجازه من میخواهم از تمامی سخنرانان تشکر کنم و نگاهی به ویدیوهای اعتراضی در داخل ایران تمام ما را به تحسین از کسانیکه اینگونه جان خود را به خطر می اندازند، وا میدارد، اگر چه ما در اینجا در رابطه با تغییرات حکومت در ایران صحبت میکنیم. اما آنها در ایران در حال عملی ساختن آنها هستند ممنون.

منبع: کنفرانس بین‌المللی «ایران آزاد - قیام برای تغییر رژیم» پنل دوم -قسمت آخر -۲۹ ژوئن۲۰۱۸

 

کنفرانس بین‌المللی «ایران آزاد-قیام برای تغییر رژیم»-۲۹ ژوئن ۲۰۱۸-قسمت پایانی در یوتیوب سیمای آزادی

لطفا به اشتراک بگذارید: