در خاطره روزها ۱۲ شهریور ۱۳۹۷- ۳ سپتامبر


در خاطره روزها ۱۲ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_154231" align="alignleft" width="250"]درگذشت محمود حسابی درگذشت محمود حسابی[/caption]

۱۲ شهریور۱۳۷۱- ۳ سپتامبر درگذشت محمود حسابی 


دکتر «محمود حسابی» بنیانگذار فیزیک نوین ایران چهره برجسته علم و فرهنگ معاصر ایران، در ۹۰ سالگی درگذشت. وی که به همة زبانهای زنده دنیا کاملاً مسلط بود، ضمن هدایت هزاران دانشجو و تربیت ۷ نسل استاد، مصدر خدمات علمی و فرهنگی متعددی بود.


 


[caption id="attachment_154232" align="alignleft" width="250"]ورود نیروهای متفقین به ایتالیا ورود نیروهای متفقین به ایتالیا[/caption]

۱۲ شهریور-۳ سپتامبر «۱۹۴۳ میلادی» ورود نیروهای متفقین به ایتالیا


بعد از برکناری موسولینی توسط ویکتور امانوئل پادشاه ایتالیا، متفقین وارد خاک ایتالیا شدند. و دولت ایتالیا فرمان تسلیم و ترک مخاصمه را صادرکرد. و بدین ترتیب یکی از مهم‏ترین متحدین آلمانِ نازی در جنگ جهانی دوم، از صحنه عملیات خارج شد..





[caption id="attachment_154233" align="alignleft" width="250"]اعلان جنگ انگلیس و فرانسه با آلمان اعلان جنگ انگلیس و فرانسه با آلمان[/caption]

۱۲ شهریور-۳ سپتامبر «۱۹۳۹ میلادی» اعلان جنگ انگلیس و فرانسه با آلمان


۲ روز پس از حمله نظامی «آلمان» به «لهستان»، دولتهای «فرانسه» و انگلستان و متعاقب آنها «کانادا»، به «آلمان» اعلان جنگ دادند.







[caption id="attachment_154234" align="alignleft" width="250"]درگذشت ایوان تورگنف درگذشت ایوان تورگنف[/caption]

۱۲ شهریور-۳ سپتامبر «۱۸۸۳ میلادی» درگذشت ایوان تورگنف


«ایوان تورگنف» نویسنده، فیلسوف و تاریخدان «روسیه» در ۶۵ سالگی درگذشت. «تورگنف» در داستان «پدران و پسران» که در آن تصویر روشنی از وضعیت جامعه طبقاتی و زندگی سخت کشاورزان روسیه ترسیم کرده، کمک فراوانی به روشن ساختن مردم و انقلاب روسیه کرد.





لطفا به اشتراک بگذارید: