مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۸ –۱۳شهریور۱۳۹۷

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۸ –۱۳شهریور۱۳۹۷


امروز هم با سه برگ دیگه از مجله مون در خدمت شمائیم.

اول سری به دشت مغان که زمانی به بهشت مغان معروف بود میزنیم و نگاهی به فروش و به تاراج دادن شرکت کشت و صنعت مغان میندازیم

بعدش یه گزارش تصویری از به خطر انداختن جان و زندگی مردم توسط شهرداریهای رژیم رو میبینیم.

آخرشم نگاهی به علل عقب ماندگی صنعت خودرو در کشورمون داریم.

با اخبار شروع میکنیم.

اژدهای نقدینگی بر می خیزد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارتجاع: حجم نقدینگی در کشور به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

آخوندهای غارتگر رباخوری را هم توجیه شرعی می کنند

حسین صمصامی یکی از کارگزاران اقتصادی رژیم: کسانی در مجلس و بانک مرکزی و نهادهای دیگر هستند که در حال توجیه اقدامات غیرشرعی نظام بانکی می‌باشند.«این افراد به ربا، شکل فقهی داده‌اند و می‎گویند بیع است و اشکالی ندارد و با جابه جایی برخی کلمات آن را شرعی می‌کنند».

غارت منابع ملی بوسیله بازار ثانویه

یک کارشناس اقتصادی رژیم: در بازار ثانویه، هزینه مصرف خانوار از ۱۷ تا ۲۰ درصد کنونی به بالای ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. کالا‌های اساسی با کمبود شدید مواجه می‌شوند و با تورم بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد رو به رو خواهیم بود. آنچه اکنون اتفاق می‌افتد یک غارتگری منابع ملی است به خاطر اینکه ریال و ارزش پول ملی را به شدت کاهش داده اند.

مافیای پشت پرده بازار ثانویه

یک کارشناس اقتصادی رژیم: چیزی به اسم بازار ثانویه وجود ندارد. نامش را بازار گذاشته‌اند، اما ماهیت بازار را ندارد. دست‌های مافیا‌ها پشت این بازار است. دولت و مجلس هم به دلیل نفوذ این مافیا‌ها از این بازار استقبال می‌کنند. در بازار ثانویه انحصار عرضة ارز در اختیار نهاد‌های انحصاری قرار گرفته و از طریق زد و بند درآمد ارزی دارند تا بتوانند منافع بزرگی به دست بیاورند.

استثمارتمام عیار قبل از اخراج کارگران هفت تپه

عضو سندیکای نیشکر هفت تپه: حدود ۲۰۰نفر از کارگران هفت‌تپه بدون لباس مخصوص، کار سم‌پاشی انجام می‌دهند و در گرمای ۶۰ درجه با دست سم‌پاشی می‌کنند، با کار سخت و بدون الزامات ایمنی استثمار می‌شوند و بعد از پایان دوره سم‌پاشی هم اخراج می‌شوند.

چاپیدن مردم توسط شرکتهای خودروسازی

نماینده همدان در مجلس ارتجاع: مردم پارسال با دلار ۳ یا چهار هزار تومانی خودرو ثبت‌نام کرده‌ و شرکت‌ها امسال برای تحویل دادن خودرو یا مابه‌تفاوت آن را می‌خواهند یا پول را پس می‌دهند. شرکت‌‌های خودروسازی الان دارند به مردم زور می‌گویند. مافیای خودروسازی در چنگ سپاه پاسداران و سایر غارتگران حکومتی است.

غارت منابع آبی در حاکمیت آخوندی

رئیس سازمان محیط زیست رژیم: طبق موافقتنامه ریو در سال ۱۹۹۲ کلیه کشورها باید ۴۰ درصد از آب‌های تجدیدپذیر خود را مصرف کنند؛ این در حالی است که در کشور ما امسال بیش از ۱۱۵ درصد از آب‌های تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گرفت. به طوری که کل میزان آب‌های تجدیدپذیر ۸۰ میلیارد متر مکعب و مصرف این آب‌ها بالای ۹۰ میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

۳۰۲۴ روستا فاقد سامانه آب رسانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان: استان و سیستان دارای ۵۵۹۴ روستای دارای سکنه است، از این تعداد ۲۵۷۰ روستا دارای شبکه آب لوله‌کشی و سامانه آب رسانی متداول هستند.

کارگران خبازبا دستمزدهای پایین دیگرنای زندگی کردن ندارند

یک فعال صنفی کارگران خباز: مزد خبازان از سال 93 افزایش نیافته این در‌حالی‌ست که تورم انباشته این سال‌ها را اگر روی هم بگذاریم، در مجموع چهل درصد می‌شود! این چهل درصد، حداقلِ عقب‌افتادگی مزدی خبازان کشور است.

دستمزد رانندگان شهری زیر خط فقر

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان بخشِ مسافرِ کشور:درآمد برخی رانندگان مسافربری از یک سوم حداقل دستمزدهم کمتراست.

تورم تولیدکننده 25 درصد افزایش یافت

رسانه حکومتی فصل تجارت : شاخص کل قیمت تولیدکننده، در فصل بهار ١٣٩٧، نسبت به شاخص فصل قبل ١٠.٥ درصد و شاخص فصل مشابه سال قبل ٢٥.٠ درصد افزایش داشته ­است.

بعضی از مناطق تهران مردم آب آلوده مصرف می کنند

عضو شورای تهران: آب برخی مناطق تهران به نیترات آلوده است

گزارش اول « تاراج شرکت کشت و صنعت مغان »


تاراج شرکت کشت و صنعت مغان

گزارش دوم « بازی با زندگی مردم »


گزارش سوم « تکنیک درشکه درصنعت خودروسازی


تکنیک درشکه در صنعت خودروسازی

لطفا به اشتراک بگذارید: