در خاطره روزها ۱۵ شهریور ۱۳۹۷- ۶ سپتامبر


در خاطره روزها ۱۵ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_155340" align="alignleft" width="250"]تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران[/caption]

۱۵ شهریور« ۱۳۴۴ خورشیدی»۶ سپتامبر تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران


پس از بن‌بست روشهای پارلمانی در مبارزه و تسلیم همة مدعیانی که مقهور سلطة ساواک شده بودند، «محمد حنیف‌نژاد» و یارانش «سعید محسن» و «علی‌اصغر بدیع‌زادگان» سازمان مجاهدین خلق ایران را بنیانگذاری کردند.





[caption id="attachment_155341" align="alignleft" width="250"]درگذشت لوچیانو پاواروتی درگذشت لوچیانو پاواروتی[/caption]

۱۵ شهریور-۶ سپتامبر «۲۰۰۷ میلادی» درگذشت لوچیانو پاواروتی


«لوچیانو پاواروتی» خوانندة مشهور اپرای ایتالیا در ۷۲ سالگی درگذشت. وی که از سال ۱۹۷۰ حضور گسترده‌یی در سالن‌های مشهور سراسر جهان پیدا کرد، در گروهی به نام «پاواروتی و دوستان» کنسرت‌های خیرخواهانة زیادی جهت کمک به کودکان جنگ‌زده اجرا کرد.





[caption id="attachment_155342" align="alignleft" width="250"]درگذشت فورته تولدو درگذشت فورته تولدو[/caption]

۱۵ شهریور-۶ سپتامبر «۲۰۰۳ میلادی» درگذشت فورته تولدو


«ماریو مونته فورته تولدو» نویسنده معروف گواتمالایی یکی از نویسندگان بزرگ اسپانیایی زبان معاصر چندین رساله درباره حکومت، دمکراسی، احزاب و سازمانهای بین المللی نوشت. بیشتر داستانها و نمایشنامه‌هایش زمینه سیاسی و انتقادی دارد. معروفترین داستان او ”راهها به‌کجا ختم می‌شوند“ می باشد.





[caption id="attachment_155343" align="alignleft" width="250"]بازگشت کشتی ماژلان بازگشت کشتی ماژلان[/caption]

۱۵ شهریور-۶ سپتامبر «۱۵۲۲ میلادی» بازگشت کشتی ماژلان 


از پنج کشتی و 265 ملوان که ماژلان  Ferdinando Magellanبه منظور یافتن راه دریایی آسیا از غرب، بندر سویل اسپانیا را ترک کرده بودند یک کشتی (ویتوریا) با 17 ملوان به این کشور بازگشتند، ولی همین سفر دریایی طولانی عملا ثابت کرد زمین کروی شکل است و به جایی متکی و متصل نیست.






[caption id="attachment_155344" align="alignleft" width="250"]ترور رئیس جمهور آمریکا ترور رئیس جمهور آمریکا[/caption]

۱۵ شهریور-۶ سپتامبر «۱۹۰۱ میلادی» ترور رئیس جمهور آمریکا


هنگامی که «ویلیام مک کینلی» بیست و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا از نمایشگاه کشورهای قاره آمریکا در شهر «بافالو» در ایالت «نیویورک» دیدن می‌کرد هدف گلولة فردی به نام «لئون ژلوگوژ» قرارگرفت و هشت روز بعد درگذشت و معاون او «تئودور روزولت» بر جای وی نشست.





 

لطفا به اشتراک بگذارید: