گزارش خبری: بن‌بست و دست و پا زدن در باتلاق ناامیدی-۱۵شهریور۱۳۹۷

گزارش خبری- بن‌بست و دست و پا زدن در باتلاق ناامیدی-۱۵شهریور۱۳۹۷


روز چهارشنبة هفتة گذشته، خامنه‌ای در دیدار با روحانی و اعضای دولت او با اشاره به انبوه اظهارات ناامیدانة ایادی و مطالب رسانه‌های حکومتی، گفت: «اگر کسی بگوید دیر شده و اعلام بن‌بست کند، یا جاهل است یا حرف خائنانه است». اما این توپ و تشر هم باعث نشد که این اظهارات و اعتراف به بن‌بست در زمینه‌های مختلف پایان پیدا کند.

در راستای حرف خامنه‌ای دستگاه تبلیغات رژیم بخصوص تلویزیون حکومتی پر شده است از گزارشهای تبلیغاتی باصطلاح امیدبخش از پیشرفتها و دستاوردهای نظام در زمینه‌های مختلف. همچنین بسیج ضد مردمی یک مانور و رزمایش سراسری به مدت بیش از یک ماه تدارک دیده است. گزارشی در این باره:

غیب پرور سرکردة بسیج ضد مردمی ضمن دود و دم قدرت نمایانه در بارة ابعاد مانور و رزمایش سراسری بسیج، هدف این رزمایش را امید بخشی مردمی و مایوس سازی دشمن خواند.

وی در قسمت دیگری از اظهارات خود اظهار امیدواری کرد که این یک بارقة امید و نقطه قوت برای نظام خواهد بود. به این ترتیب روشن می‌شود که هدف این مانور با صرف این همه هزینه و انرژی روحیه دادن و امید دادن به نیروهای روحیه باختة رژیم است.

خامنه‌ای در سخنان خود در دیدار با اعضای دولت روحانی بخصوص تأکید کرد که ما در اداره‌ی اقتصاد کشور بن‌بست نداریم. با این همه نگاهی به تیترها و مطالب روزنامه‌های حکومتی تماماً‌ حاکی از بن‌بست و عمیقتر شدن بحران اقتصادی است:

روزنامه تجارت 11شهریور: بانکداری اسلامی در بن بست ربا


جهان صنعت 12شهریور: بحران بانکی عمیقتر می‌شود


در این میان همتی رئیس جدید بانک مرکزی رژیم با اعلام این که اراده‌یی برای کنترل نقدینگی وجود ندارد. شوک جدیدی به بازار ارز و سکه وارد کرد و نرخ ارز تا 11500تومان صعود کرد.

البته او بعداً در صدد رفع و رجوع حرف خود برآمد و گفت که حرف او را بد برداشت کرده‌اند. اما تأیید یا تکذیب او این واقعیت را که به راستی اراده‌یی برای کنترل نرخ ارز وجود ندارد تغییر نمی‌دهد.

زیرا چاپ و تولید اسکناس تنها صنعتی است که در این رژیم رواج تام دارد و روزانه یک هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه وارد بازار می‌شود و به همین میزان از ارزش واقعی پول ملی می‌کاهد و به همین میزان هم هر گونه امید به بهبود وضعیت اقتصادی را خاکستر می‌کند.

با این همه عوامل مادی تولید بن‌بست و ناامیدی در خود رژیم، تبلیغات‌چی‌های ولایت و گماشتگان ولی فقیه همچنان ادعا می‌کنند که ناامید کردن مردم که اسم مستعار خشم و انزجار مردم است، کار دشمنان می‌باشد.

آخوند احمد خاتمی روز گذشته طی سخنانی در کرمان با اعتراف به این که مردم تحت فشار اقتصادی قرار دارند، خطاب به آخوندها و طلاب حوزة کرمان گفت: نعمات خدا در کشور را برای مردم تبیین کنید و به جامعه امید بدهید چرا که دشمن در صدد پمپاژ ناامیدی در سطح کشور است.

و سرکردة نیروهای سرکوبگر ویژه نیروی انتظامی هم گفت: ایجاد بحران های ساختگی از جمله تهدیدات دشمنان است که با اتکا به آن درصدد هستند تا ناامیدی را به کشورتزریق کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: