مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۹ –۱۶شهریور۱۳۹۷

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۱۹–۱۶شهریور۱۳۹۷


در خدمتتون هستیم تا برگهای دیگه ای از مجله مون رو تقدیمتون کنیم.
در اولین گزارشمون موضوع بسیار بحث انگیز دارو رو ، که مستقیما به جان انسانها بستگی داره میبینیم، و اینکه چطور موضوع تجارت غارتگران حاکم و آقازاده هاشون شده.
بعدش گزارشی از بحران آب در اصفهان و یکی از روستاهای اون رو با هم میبینیم.
در گزارش سوم هم به داستان بی پایان غارتگریها در شهرداریهای رژیم می‌پردازیم
این سه برگ رو بعد از اخبار میبینیم

دلارو سکه دوباره رکورد زدند


دلار در بازار تهران در محدوده ۱۴ هزارتومان دور می زند. سکه نیز ۴ میلیون تومان را رد کرد.

غارت ۵ هزار میلیارد تومانی مافیای خودرو با مستثنی شدن از پرداخت ما به التفاوت ارزی


خبرگزاری حکومتی تسنیم در گزارشی نوشت: درحالی که برخی جریانها دریافت ما به التفاوت ارزی از واردکنندگان را بعنوان نوعی باج خواهی مطرح کرده‌اند، به نظر میرسد استثنا شدن برخی گروه ها نوعی توزیع رانت در بین آنها باشد.

ترفند مافیای خودرو برای غارت مردم


یکی از کارگزاران اقتصادی رژیم: خودروسازان قطعات را با دلار ۳۲۰۰ تومانی خریده اند. خودروهایی را که مشتری زیادی نداشت در انبار دپو کرده اند و اکنون می خواهند با دلار ۱۰ هزار تومانی در بازار بفروشند.

۷۴ درصد سپرده‎ها دست ۱ درصد سپرده‎گذاران حکومتی است


عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم: یک درصد سپرده گذاران بزرگ بانک، کسانی هستند که ۷۴ درصد سپرده ها را در اختیار دارند.

کسری بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش


یک عضو مجلس ارتجاع: بودجه ای که امسال به آموزش و پرورش تخصیص یافت حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده که امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان کمبود بودجه داشتیم.

طرح تحول سلامت جیب بیماران را نشانه گرفته است


مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران : درمان بیماران تالاسمی بعد از اجرای طرح تحول سلامت پولی شد و بابت تزریق خون از بیماران پول دریافت می‌کنند.

میوه از سفره مردم محروم رخت می‌بندد


مرکز آمار رژیم اعلام کرد: در مردادماه سال جاری، پرتقال با ۸۵.۸ در صد، خیار با ۸۴.۱ درصد و سیب درختی زرد با ۸۳.۷ درصد، بیشترین افزایش قیمت را در میان اقلام خوراکی، نسبت به ماه مشابه سال قبل داشته‌اند.

نفس سیستان به شمارش افتاد


رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان: میزان ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در پی وقوع طوفان در دوشنبه ۱۲ شهریور به ۲۱ برابر حد بحران رسیده است

کودکان کار روزانه بیش از چهار ساعت کار میکنند.


یک کارگزار رژیم در سازمان بهزیستی : آماری از تعداد کودکان کار به طور دقیق موجود نیست ولی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از این کودکان را در مراکز خود شناسایی کردیم. ۶۵ درصد این کودکان بیش از چهار ساعت در روز کار می کنند.

گزارش اول « چپاول سلامت مردم »


حفظ سلامت و جون مردم در هر جامعه‌ای از مهمترین وظایف دولت‌ها س.
به این خاطر سیاست‌های درمانی و بهداشتی برای دولت‌ها بسیار حساس و مهمه.
در ایران آخوند زده اما، جایی برای این کارها وجود نداره؛ کمبود و گرانی دارو در همه جا بوضوح حس می‌شه و غارتگری در این زمینه هم به شدت ادامه داره.
گزارشی ببینیم در این باره

گزارش دوم « معروف آباد چادگان در بی آبی گم شد »


بحران آب تو اصفهان حتی به اعتراف بسیاری از کارشناسای رژیم به نقطه انفجاری رسیده. زاینده رود، که نماد اصفهان نصف جهان بود حالا در بسیاری مواقع خشکه.علت هم چیزی نیست جز غارت منابع آبهای اصفهان، برای پروژه‌های هسته‌ای و صنایع نظامی آب‌بر و همچنین صنایعی مثل فولاد مبارکه.

گزارش سوم « ترفندهای شهرداری برای غارت بیشتر »


کلمه شهرداری در ایران به دلیل شدت غارتگری از محتوا تهی شده شاید بهتر باشه به جای اون از واژه شهرخواری استفاده بشه. آخرین موردش مربوط به هلدینگ یاس با ۱۰ هزار میلیارد تومان غارتگری بود که سپاه پاسداران نقش محوری در اون داشت و وقتی در تیرماه امسال این قضیه لو رفت پاسدار باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم باصطلاح مسؤلیت این پرونده رو به عهده گرفت که هنوز هم هیچ خبری ازش نیست. هر چی از پیگیری فساد و دزدی در این شهرداریها خبر نیست که البته نباید انتظاری از چنین رژیمی داشت، اما از زجر دادن و غارت مردم تا دلتون بخواد خبر هست. یک نمونه اون رو در خرید زورکی خانه‌های مردم و نپرداختن پول به اونها در مناطقی که مشمول طرح هستند، میشه دید. سری به مشیریه شرق تهران بزنیم
لطفا به اشتراک بگذارید: