تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۱۷شهریور۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۱۷شهریور۱۳۹۷


مقدمه:


1-شرکت ای .ام .اس سیستم پیشرو جهانی اندازه گیری صنعت فولاد و آلومینیوم المان، تمامی تجارت خود با رژیم ایران را متوقف می کند

2-خبرگزاری رویتر: روسیه، ترکیه و رژیم ایران در اجلاس تهران در رسیدن به توافق آتش بس برای ادلب سوریه، شکست خوردند

گزارش 1ـ خشم عراقیان علیه رژیم ایران

گزارش2 ـ تظاهرات مردم بصره را به لرزه درآورد

گزارش3 ـ قتل عام 30هزار زندانی سیاسی به دستور خمینی جلاد

گزارش 4ـ عمده مشکلات اقتصادی ایران ناشی از عملکرد خامنه ای است

گزارش 5ـ تلاش برای قطع کامل صادرات نفت ایران

زارش 6ـ هشدار سازمان ملل: تعریف فیسبوک از تروریسم بیش از اندازه گسترده است

گزارش 7ـ فاجعه در ادلب قریب الوقوع است

مجلس خبرگان باید تعطیل شود

 

گزارشات:


گزارش 1ـ خشم عراقیان علیه رژیم ایران 


خشم مردم عراق علیه رژیم آخوندی و احزاب وابسته به آن در بصره زبانه می کشد. طی چند روز گذشته هم کنسولگری رژیم در میان این شعله های آتش سوخته است هم دفاتر و مراکز احزاب مزدور نیروی قدس. گزارشی را در این باره می بینیم:

روز جمعه تلویزیون اسکای نیوز باعنوان «شعله های خشم، کنسولگری رژیم ایران را به آتش کشید» اعلام کرد:‌

تظاهر کنندگان خشمگین پس از به آتش کشیدن دفاتر احزاب و شبه نظامیان طرفدار رژیم ایران در بصره ،کنسولگری این رژیم را تصرف کردند و آنرا به آتش کشیدند.

منابع امنیتی محلی گفتند تظاهر کنندگان پس از آنکه کنسولگری رژیم ایران را چندین ساعت در محاصره خود داشتند شعله های آتش در آن زبانه کشید

تصرف کنسولگری رژیم ایران نشاندهنده میزان خشم مردم علیه سلطه رژیم ایران بر سیاست عراق است

منابع امنیتی و پزشکی محلی گفتند معترضین مقر شبه نظامیان حزب الله و حزب فضیلت و مقر گروه عصائب و سازمان بدر در بصره را آتش زدند.

شعارهای ایران اخراج اخراج در تظاهرات معترضین خشمگین بصره سرداده می شد. این اولین بار نیست که تظاهر کنندگان خشمگین از دخالت های رژیم ایران در امور داخلی عراق و کنترل کامل این رژیم بر تعدادی از احزاب و آموزش شبه نظامیان و گروههای مسلح ابراز خشم می کنند

در ماه ژوئن گذشته تظاهر کنندگان در بصره عکس های خمینی و خامنه ای را در تظاهراتی که در خیابانی به همین نام برگزار کردند به آتش کشیدند .

همزمان با این رویدادها مقامات منع عبور و مرور در استان را مجددا اعمال کردند و حفاظت از دفاتر رسمی ، کنسولگری ها و دفاتر نمایندگی خارجی را بیشتر کردند

در یک رویداد دیگر، در بغداد نیز گلوله های خمپاره به منطقه سبز و نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرد ولی به گفته منابع رسمی عراقی هیچ خسارت مادی و انسانی نداشت . به نوشته واشنگتن فری بیکن خمپاره از منطقه یی که تحت کنترل شبه نظامیان عصائب وابسته به رژیم ایران است شلیک شده بود.

گزارش2 ـ تظاهرات مردم بصره را به لرزه درآورد


تظاهرات مردم شهرِ نفت خیز بصرهٍ را به لرزه در آورد. گزارشی از خبرنگار سی ان ان از عراق

اگر شما در شهری زندگی کنید که روی 5 تریلیون دلار نفت، شناور است و وقتی شیر آب را باز میکنید از آن آب کثیف ، حاوی چیزهای مختلف در می آید ، حال شما از بصره ،این دومین شهر بزرگٍ عراق، بهم میخورد.

این شرایط بسیار بدی است . آب ، سوختی است که میتواند ،آتش خشم و فوران آتشفشانٍ تظاهر کنندگان را شعله ور کند.

تا این لحظه 9 نفر از تظاهرکنندگان کشته شده اند و تقریباً 100 نفر طی چند روز زخمی شده اند .

الآن به یکی از تظاهر کنندگان گوش میدهیم.

یک تظاهر کننده: ما مردم بصره ، برای موصل جنگیدیم و از ارتش عراق دفاع کردیم آیا این کشتار شیوه ای است که دولت به ما پاداشِ میدهد. با حمله با مهمات جنگی ؟

بصره بیشتر از 4.5 میلیون بشکه نفت در روز تولید میکند و 100 میلیارد دلار درآمد برای دولت فدرال تامین میکند.

این پاداش مردم است؟

”بن ودمن“،Ben Wedeman“: شروع این (تظاهرات) به ابتدای ژوئیه برمیگردد که در آن تعداد زیادی از مردم در خلال تظاهرات کشته شدند.

نخست وزیر”حیدر العبادی“ ، قول داد که میلیاردها دلار برای بهبود این وضعیت در بصره خرج کند اما دیدیم که به سرعت وضعیت زیرساخت ها با آلوده شدنٍ آب با نمک رو به وخامت گذاشت و بیست هزار نفر به دلیل این آلودگی آب، راهی بیمارستان شدند.

تظاهرات تا الآن ادامه پیدا کرده است و قولهای بغداد فقط قولهایی بود که هیچ تغییر واقعی ایجاد نکرد. بنابر این ما در این هفته دیدیم که وضعیت بدتر شده است.بر طبق گفته ِ گروهٍ حقوق بشرِ عراق ، حداقل 9 نفر کشته شده اند .

ما شاهد تظاهرات بیشتری هستیم و به نظر میرسد که مقر فرمانداری که اصلی ترین ساختمان حکومتی در شهر بصره است آتش گرفته و میشنویم که لاستیک های بیشتری در خیابانها در طول شب به آتش کشیده شده است.

جاده ِ منتهی به ام القصر که تنها مسیر به بندر (تجاری) عراق میباشد، بسته شده است، و این امکان وجود دارد که این تظاهرات، صادرات نفت عراق رابا مشکل مواجه کند .

به یاد داشته باشید که 80 درصد ثروت نفتی کشور ،در منطقه بصره قرار دارد و از آنجا از طریق خلیج فارس صادر میشود .

بنابر این، پتانسیلِ این تظاهرات، بدلیلِ فروپاشی زیرساخت ها ،که روی این خشم ، سوار شده است ، میتواند، تاثیراتی ،فراتر از خود عراق داشته باشد.

گزارش3 ـ قتل عام 30هزار زندانی سیاسی به دستور خمینی جلاد


تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی در رابطه با سالگرد قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران مصاحبه یی با دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت انجام داد که بخشهایی از آن را می بینیم:

تلویزیون الاخباریه: از دکتر سنابرق زاهدی می خواهیم در مورد قتل عامی که سی سال پیش اتفاق افتاده توضیح بدهد

دکتر سنابرق زاهدی: این قتل عام بعد از جنگ ایران و عراق صورت گرفت. خمینی بعد از مشاوره با عواملش فتوایی صادر کرد و با دست خط خودش نوشت تمامی افراد سازمان مجاهدین خلق که بر سر موضع خودشان هستند باید اعدام شوند . بعد از آن هم گفت در تمامی استانها و شهرها یک کمیته سه نفره تشکیل شود .در این کمیته یک آخوند، یک قاضی و یک نماینده وزارت اطلاعات بود . این کمیته ابتدا نامش کمیته عفو بود ولی زندانیان سیاسی در آن زمان این کمیته را کمیته مرگ نام گذاشتند.

برای اجرای این حکم کمیته های مرگ در تهران و سایر استانهای ایران تشکیل شد و با اجرای این فتوای جنایتکارانه بیش از سی هزار زندانی سیاسی بصورت جمعی اعدام شدند . هزاران نفر در تهران در زندانهای اوین و گوهردشت و در دهها شهر ایران اعدام شدند.

 ما طی بررسی هایی که در سالهای گذشته داشتیم کشف کردیم این قتل عام در دست کم در ۱۰۱ شهر ایران انجام شده است .

این کمیته های مرگ که توسط آخوندها و جنایتکاران تشکیل شده بود در شهرهای مختلف ایران فعالیت می کردند. و گورهای جمعی در مناطق مختلف ایران وجود دارد که نتیجه این قتل عام بود .

 خمینی که می خواست این اعدامها انجام شود دستور داده بود کاملا بصورت مخفیانه انجام شود . خمینی با دست خط خودش نوشته بود دشمنان اسلام را نابود کنید و روشن است که منظورش از دشمنان اسلام مجاهدین خلق است .

خمینی می خواست مخالفین و بطور خاص مجاهدین را ریشه کن کند .

گزارش 4ـ عمده مشکلات اقتصادی ایران ناشی از عملکرد خامنه ای است


کارشناسان امور ایران معتقد هستند مسئولیت مستقیم وضعیت کنونی در ایران با خامنه ای است و وخامت اوضاع اقتصادی نتیجه تصمیمهای اوست:

مایکل پریجنت، تحلیلگر مسائل ایران در مؤسسه هادسون در واشنگتن، می گوید خامنه‌ای حتی در زمان برجام منافع مالی حاصل از این توافق را برای طرح های توسعه طلبانه خود در منطقه هزینه کرد.

وی می گوید: « اهمیت ندارد چه کسی رئیس جمهوری کشور باشد، خامنه ای مسئول وضعیت کنونی اقتصاد کشور است. منافع مالی برجام به خاطر ماجراجویی های رژیم که توسط وی مدیریت می شود، بر باد رفت. باید بگویم که تفاوتی بین میانه روها مانند روحانی و تندروها مانند رئیسی وجود ندارد. تصمیم نهایی در کشور توسط خامنه ای اتخاذ می شود. این افراد صرفا به عنوان چهره میانه رو برای تعامل با غرب بر سر کار هستند. نمی توان خود را میانه رو بنامی و اوامر رهبری را اجرا کنی.»

میتو برادسکی، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در اندیشکده مطالعات امنیتی می گوید سپاه پاسداران که به طور مستقیم تحت امر خامنه ای است، از مسببین وضعیت اسفناک اقتصادی کنونی در کشور است.

جیمز فلیپس، تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه در بنیاد هریتج نیز وضعیت کنونی را ناشی از سوء مدیریت مقامات رژیم ایران می داند.

فلیپس می گوید: «اگر چه کانون توجه مجلس بررسی تاثیر اجرای مجدد تحریم های آمریکا بود، عمده مشکلات اقتصادی ایران ناشی از عملکرد خود رژیم است که همان سوءمدیریت اقتصادی و فساد فراگیر است. »

گزارش 5ـ تلاش برای قطع کامل صادرات نفت ایران


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد خرید نفت از ایران باید به صفر برسد.

مرحله دوم تحریمهای آمریکا روز 13آبان اجرایی می شود. این تحریمها شامل تحریمهای نفتی و بانکی است که بنیادهای اقتصادی رژیم را زیر ضرب می برد و آن را فلج می کند.

روز پنجشنبه ۱۵ شهریور وزیر خارجه آمریکا گفت واشینگتن ممکن است در مورد برخی از خریداران نفت ایران از جمله هند استثنا قایل شود ولی این کشور‌ها بعد از شروع تحریم‌های نفتی باید به مرور واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

مایک پمپئو که همراه با جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا برای گفت‌وگو با همتایان هندی خود در دهلی‌نو به هند سفر کرده بود به خبرنگاران گفت: «برای برخی از خریداران نفت ایران قطع واردات از آن کشور کمی طول می‌کشد».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده است هر کشوری که با ایران تجارت کند نخواهد توانست با آمریکا معامله کند.

مایک پمپئو گفت: « انتظار ما این است که خرید نفت از ایران به صفر برسد، در غیر این صورت مجازات تحریم‌ها شامل حال آنها خواهد شد. بنابراین ما با هند همکاری خواهیم کرد، ما متعهد شده‌ایم که این کار را بکنیم»

هند که سومین وارد کننده نفت جهان و پس از چین دومین خریدار نفت ایران است می‌گوید جایگزین کردن تمامی نفت وارداتی از ایران دشوار خواهد بود.

مایک پمپئو می گوید:‌ آمریکا از جایگزینی نفت ایران با نفت خود خوشنود خواهد شد.

میزان واردات نفت هند از ایران در ماه اوت امسال یک سوم کاهش یافت چون پالایشگاه‌های دولتی منتظر تصمیم دولت در مورد خرید نفت و استفاده از نفتکش‌ها و بیمه‌های رژیم ایران بودند.

پس از کاهش فعالیت شرکت‌های کشتیرانی غربی و هندی در زمینه انتقال نفت ایران، رژیم برای جلب مشتریان هندی و حفظ درآمد نفتی خود اعتبارهای طولانی مدت و انتقال رایگان نفت پیشنهاد کرده است.

مایک پمپئو گفت: «ماموریت نهایی ما این است که اجازه ندهیم رژیم ایران از درآمدی که از کشورهای دیگر جهان کسب می‌کند برای اقدامات زیان‌بار استفاده کند و هدف تحریم‌ها نیز همین است»

گزارش 6ـ هشدار سازمان ملل: تعریف فیسبوک از تروریسم بیش از اندازه گسترده است


کارشناس حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) هشدار داد که تعریف فیسبوک از تروریسم «بیش از اندازه گسترده» است و می تواند منجر به سرکوب گروه های مخالف از سوی دولت ها شود.

یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل در نامه ای خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نوشت در نظر گرفتن گروه های مخالف دولت به عنوان «تروریست» از سوی این شبکه اجتماعی اشتباه است.

در این نامه آمده است: «به کارگیری چنین تعریف گسترده ای نگران کننده است. به خصوص در این برهه زمانی که دولت ها به دنبال بدنام کردن هرگونه مخالفت (چه مسالمت آمیز چه خشن) و معرفی آن به عنوان تروریسم هستند.»

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر و مبارزه با تروریسم تصریح کرد تعریف فیسبوک از تروریسم، آن دسته از گروه های مسلح و مخالف دولت ها را که پایبند به حقوق بشردوستانه بین المللی هستند نیز در برمی گیرد.

سخنگوی فیسبوک هنوز نسبت به این نامه واکنشی نشان نداده است.

این کارشناس حقوق بشر با مهم برشمردن «نقش فیسبوک در محدود کردن فعالیت های تروریستی به صورت آنلاین» گفت این شبکه اجتماعی نباید حقوق اولیه کاربرانش را زیر پا بگذارد.

به گفته این گزارشگر ویژه سازمان ملل تعاریف بیش از حد گسترده و نادقیق ممکن است منجر به «اجرای تبعیض آمیز، سانسور بیش از اندازه و ممانعت از استفاده از خدمات فیسبوک شود.»

گزارشگر ویژه سازمان ملل معتقد است فیسبوک و دیگر شرکت های شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای مجری قوانینی هستند که پیش از این وظیفه دولت ها بوده است.

گزارش 7ـ فاجعه در ادلب قریب الوقوع است


رژیم اسد برای یک حمله گسترده به ادلب آماده می شود. جامعه جهانی نسبت به یک فاجعه انسانی هشدار می دهد. برخی از مردم ادلب می گویند اینجا را ترک نمی کنند. آنها دیگر جایی برای رفتن ندارند. برخی از آنها چندین بار در داخل سوریه اواره شده اند. گزارشی از خبرنگار سی ان ان:

این وضعیت ممکن است آرامش قبل از طوفان باشد.

مقامات در دولت آمریکا ، شامل دونالد ترامپ اخطار داده اند که اگر نظامیان سوریه در حمله برای باز پس گیریِ این آخرین استانٍ تحت کنترل ِمخالفین، از سلاحهای شیمیایی استفاده کنند، با عواقب جدی مواجه خواهند شد.

حدودٍ نصف ِجمعیتٍ فعلیِ استان که بیش از 3 میلیون نفر میباشند فرار کرده اند

”یوسف الاحمد“ که در ادلب فروشنگی میکند ... میگوید که وضعیت ِ کسب وکار، خوب نیست.

”یوسف الاحمد“: بعضی از مردم ترسیده اند و بعضی ها دارند به فرارکردن فکر میکنند ،ولی تا آنجا که به من بر میگردد ، من هیچ جایی نمیروم“.

خبرنگار: حداقل الآن در اینجا ، این آرامشی قبل از طوفان است.  

مجلس خبرگان باید تعطیل شود


علی مطهری، نائب رئیس مجلس ارتجاع: مجلس خبرگان به کلی از مسیر قانونی خود خارج شده است. وظیفه اصلی این مجلس "رصد کردن و نظارت بر بقای شرایط رهبر است"، ورود به موضوع بازار ارز و سکه چه ارتباطی با وظایف این مجلس دارد؟ حال که مجلس خبرگان به وظیفه اصلی خود نمی‌پردازد بهتر است از برگزاری اجلاس‌های خود صرف نظر کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: