تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۱۸شهریور۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۱۸شهریور۱۳۹۷


مقدمه:

1-عفو بین الملل و گزارشگر ویژه اعدامهای خودسرانه ملل متحد اعدام سه زندانی کرد را قویا محکوم کردند

2- آسوشیتدپرس: تظاهرکنندگان بصره عکس خامنه ای را لگدکوب کردند و با شعار اخراج رژیم ایران کنسولگری آن را به آتش کشیدند

3-وال استریت ژورنال:‌ مقامهای آمریکایی می گوید رژیم ایران کماکان به ارسال موشک و تسلیحات پیشرفته به مناطق مختلف ادامه می دهد و حقوق شبه نظامیان را پرداخت می کند و به آنان آموزش می دهد.

گزارش1 ـ تهاجم موشکی رژیم ایران به مقرهای حزب دمکرات کردستان در عراق

گزارش2 ـ محموله سلاح توقیف شده در خلیج عدن از ایران آمده بود

گزارش3 ـ کنسولگری سوخته رژیم ایران در بصره

گزارش4 ـ اوضاع پر مخاطره ایران حاصل سیاستهای رژیم ایران

گزارش۵ ـ دونالد ترامپ:‌ احمقانه است که یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار پول نقد به رژیم ایران دادیم

گزارش۶ ـ مردم ادلب سوریه: راه ما مقاومت است

گزارش ۷ـ نقش مخرب رژیم ایران در سوریه

رویتر:‌ رژیم ایران سه زندانی کرد را اعدام کرد

گزارشات:


گزارش1 ـ تهاجم موشکی رژیم ایران به مقرهای حزب دمکرات کردستان در عراق


در تهاجم صبح روز شنبه رژیم ایران به مقرهای احزاب کرد مخالف ایران در بخش کویسنجق واقع در استان اربیل عراق دهها تن کشته و مجروح شدند.

به گزارش اسکای نیوز تهاجم موشکی به نشست کمیته مرکزی حزب دمکرات صورت گرفت و تعدادی از اعضای این حزب بلافاصله جان باختند.

کانال تلویزیونی کرد زبان «روداو» ROODAW به نقل از پلیس کویسنجقKOOYSENGEGH اعلام کرد این تهاجم هوایی و موشکی بود . کامران عباس مدیر بخش پزشکی کویسنجق نیز گفت در این تهاجم ۱۰ نفر کشته و دست کم ۳۰ تن دیگر مجروح شدند که در میان آنها جراحت ده تن خطرناک است.

 در میان مجروحین تعدادی از رهبران حزب از جمله مصطفی مولودی دبیر کل کنونی و خالد عزیزی دبیر کل پیشین نیز وجود دارند .

بر اساس گزارش های بدست آمده تهاجم هوایی رژیم ایران به مقر حزب دمکرات کردستان با استفاده از پهپاد و موشک های کاتیوشا صورت گرفته است . محمد صالح قادری مسؤل روابط حزب دمکرات کردستان ایران، گفت پهپادهایی که مقرهای ما را بمباران کردند در همکاری با حشد الشعبی نیروی مسلح نزدیک به ایران از مسیر کرکوک آمدند.

او اضافه کرد این سومین باری است که مقرهای احزاب کرد ایرانی در کویسنجق هدف تهاجم قرار می گیرند . اغلب قربانیان زن و کودک هستند .

گزارش2 ـ محموله سلاح توقیف شده در خلیج عدن از ایران آمده بود


فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد:‌ رژیم ایران منشأ سلاح‌های کشف شده در خلیج عدن است:

فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا، سنتکام، در بیانیه‌ خود در تاریخ ۱۶ شهریور ۹۷، تایید کرد رژیم ایران منبع محموله تسلیحاتی در یک قایق در آبهای بین المللی بوده است. محموله قاچاق شامل بیش از دوهزار و پانصد قبضه سلاح بود

ناو آمریکایی «یو اس اس جیسون » مستقر در خلیج فارس این سلاحها را که از انبار تسلیحاتی رژیم ایران ارسال شده است در قایقی بدون پرچم و نشان، که در آبهای خلیج عدن شناور بود توقیف کرد

دریاسالار اسکات استیرنیsterne  فرمانده نیروی دریایی ناوگان پنجم آمریکا گفت، ما همراه با متحدان منطقه‌ای خود بطور فعال مشغول مبارزه با قاچاق انواع محموله های تسلیحات غیرقانونی، به منظور حفاظت از رفت و آمد آزاد تجاری و بازرگانی هستیم .

خاطرنشان می‌شود، دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترز، در گزارش ۲۴خرداد۹۷ خود، در مورد دخالت رژیم ایران در یمن، به بررسی‌هایی که از سوی کارشناسان سازمان ملل انجام شده اشاره کرده و گفته بود:‌ قطعات به جا مانده از موشکهای شلیک شده از یمن به عربستان سعودی ساخت ایران بوده است.

کارشناسان سازمان ملل طی گزارشی ۷۹صفحه‌یی بیست و دوم دیماه سال گذشته اعلام کرده بودند که رژیم ایران، به ممنوعیت ارسال اسلحه برای شبه نظامیان در یمن، پایبند نیست.. کارشناسان ملل متحد تصریح کرده بودند: «گروه کارشناسان معتقد است رژیم ایران، پاراگراف ۱۴قطعنامه ۲۲۱۶را نقض کرده است».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تاریخ ۱ خرداد ۹۷ پنج تن از مهره‌های وابسته به سپاه پاسداران را به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کرده بود.

گزارش3 ـ کنسولگری سوخته رژیم ایران در بصره


کنسولگری سوخته رژیم ایران در بصره تصویری از نفرت و انزجار مردم عراق از حکومت ولایت فقیه است

به گزارش اسکای نیوز هزاران تن از تظاهرکنندگان عراقی برای چندین ساعت کنسولگری رژیم ایران در شهر بصره واقع در جنوب عراق را به محاصره خود در آوردند و سپس آنرا به آتش کشیدند . این اقدام نشان دهنده خشم فزاینده مردمی است که در عراق علیه سلطه جویی های رژیم آخوندی وجود دارد.

در فیلم هایی که بدست آمده هزاران تظاهر کننده عراقی دیده می شوند که کنسولگری رژیم ایران در بصره که شعله های آتش از آن زبانه می کشد را محاصره کرده اند . دود غلیظی ساختمان کنسولگری رژیم ایران را پوشانده بود.

در تظاهراتی که در خارج کنسولگری رژیم برگزار شده بود، تظاهر کنندگان علیه رژیم آخوندی شعار می دادند« ایران اخراج اخراج» . سپس صدها تن از آنها به داخل کنسولگری رفته ساختمان و وسایل داخل آنرا به آتش کشیدند .

در فیلم های دیگری که از داخل کنسولگری رژیم ایران گرفته شده شعله های آتش با شعارهای« ایران اخراج اخراج و بصره آزاد باقی خواهد ماند» در هم آمیخته است.

تظاهرکنندگان خشمگین پرچم رژیم ایران را پایین کشیده و پرچم عراق را در داخل کنسولگری ایران بر افراشتند تا نشان دهند مخالف دخالت های رژیم آخوندی در امور داخلی کشورشان هستند . آنها این رژیم را متهم می کنند که در وخامت خدمات و وضعیت زندگی شان در این استان نفت خیز دست دارد.

به دلیل وخامت در خدمات پایه ای از جمله قطع پی در پی برق طی ماههای تابستان و کمبود آب آشامیدنی و بیکاری جوانان ، شهرهای جنوب عراق بویژه بصره شاهد تظاهراتی است که تقریبا روزانه برگزار می شود ولی از دوشنبه گذشته شدت تظاهرات در بصره افزایش یافت و مردم ساختمان استانداری و سایر مقرها را به آتش کشیدند. همزمان با این رویدادها دو تظاهر کننده کشته شدند و دولت حیدر العبادی متعهد شد که در مورد آن تحقیق کند.

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران پیش از این هشدار داده بود که رژیم ایران معاون نیروی قدس را به‌عنوان سفیر عراق منصوب کرده و این اقدام رژیم برای ادامه و گسترش دخالتهایش در این کشور است.

گزارش4 ـ اوضاع پر مخاطره ایران حاصل سیاستهای رژیم ایران


نشریه فوربز آمریکا طی گزارشی از بحران اقتصادی دو کشور نفت خیز عضو اوپک یعنی ایران و ونزوئلا اوضاع کنونی ایران را پرمخاطره دانست

نشریه فوربز نوشت: شباهت‌های ترسناکی بین بحران جاری در ایران و کشورهای بحران زده وجود دارد. شاخص های بحران به این شرح است:

  • ارزش پول داخلی در بازار سیاه ضعیف تر از نرخ رسمی است

  • فساد و غارت از سوی دولت گسترده است

  • بیکاری در میان جوانان در حال افزایش است

  • تورم به سرعت بالا می رود

  • ذخیره ارزی در حال کاهش است

  • کشور در صحنه بین المللی منزوی است


این نشریه آمریکایی می نویسد:‌ فساد گسترده دولتی و غارت منابع توسط حکمرانان، کشور را در صحنه داخلی و بین المللی منزوی و گرفتار کرده است.

گزارش فوربز واژه، پرمخاطره، را بهترین واژه برای توصیف اوضاع کنونی در ایران دانست و نوشت ثمران برجام به دو دلیل محقق نشد؛

  • اول اینکه سیاستمداران رژیم ایران پول حاصل از توافق برجام را به جای تقسیم بین مردم، به جیب زدند، لذا هیچ افزایش بودجه ای برای برطرف ساختن مشکلات اساسی مانند کمبود آب و آلودگی هوا اختصاص داده نشد و به جای آن، این پول صرف تامین منابع مالی بیشتر برای سپاه پاسداران این رژیم و بنیادهای مذهبی شد که خود موجب خشم مردم شد.

  • دوم، به درخواستها و ضرب الاجل های متعدد برای دست کشیدن از پروژه موشکی و دخالت در منطقه خاورمیانه پاسخ داده نشد. لذا دولت ترامپ تصمیم به خروج از برجام گرفت . پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام، تحریم‌ها احیا شد.


گزارش فوربز در نهایت مشکل رژیم ایران را فراتر از ضعف پول داخلی و یا افزایش نرخ تورم دانست و نوشت: شهروندان بیشتر تقصیر را بر گردن دولت ایران می گذارند. تحریم‌های آمریکایی تاثیر منفی بر اقتصاد ایران می گذارد، اما فساد مقامات دولتی علت اعتراض‌ها بوده است

گزارش۵ ـ دونالد ترامپ:‌ احمقانه است که یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار پول نقد به رژیم ایران دادیم


رئیس جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی مطبوعاتی گفت:‌توافقنامه با رژیم ایران چیزی بود که من از اولین روزی که درباره آن شنیدم مخالف آن بودم. من فکر میکردم این یک سناریوی ترسناک است. این توافقنامه هرگز نباید منعقد میشد.

دونالد ترامپ می گوید:‌ توافق ترسناک اتمی با رژیم ایران کار رئیس جمهور اوباما بود. اما کنگره هم قطعا همدست بود بدلیل اینکه آنها میتوانستند آن را متوقف کنند. این کار انجام شد. (رژیم ایران) عملا رفتارش بدتر شد؛ آنها خصمانه تر شدند.

ما به آنها 150 میلیارد دلار دادیم. آنچه برای من احمقانه تر به نظر می آید این است که ما به آنها یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار دلار پول نقد دادیم. آیا کسی میداند که یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار پول نقد یعنی چه؟‌ من هنوز تلاش میکنم آن را هضم کنم. آنها این پول را از بانکهایی از سه ایالت عمده خارج کردند چرا که این بانکها به اندازه کافی پول نداشتند بنابراین آنها النهایه از بانکهایی از کشورهای دیگر استفاده کردند تا این پول را به رژیم ایران برسانند. این احمقانه ترین توافقنامه بود.

و من گفتم که اگر سر کار بیایم آن را بررسی می کنم. من یک وزیر خارجه داشتم که پایان دادن به آن را دوست نداشت. من برای مدتی این بازی را کردم، ای کاش این کار را زودتر میکردم. بعد نهایتا من تصمیم گرفتم که از آن خارج شوم

دونالد ترامپ افزود: من فکر میکنم خروج از توافق اتمی یک تأثیر فوق العاده مثبت روی امنیت جهانی داشت. بدلیل اینکه رژیم ایران دیگر همان کشور قبلی نیست. از روزی که من این کار را کردم آنها طلسم جادویی شان را از دست دادند. من به شما خواهم گفت که اگر شما الان به ایران نگاه کنید. اگر شما به یک روز قبل از ریاست جمهوری من برگردید – من نمیخواهم بگویم همان روز به قدرت رسیدن – روز قبل از اینکه من رئیس جمهور شدم – سوال این نبود که ایران چقدر بزرگ و قوی است ؛ سوال این بود که کی آنها بر کل خاورمیانه مسلط خواهند شد. و این احتمالا در ذهن بسیاری افراد اسرائیل را شامل میشود.

و اگر شما امروز به آنها نگاه کنید، آنها دیگر به مدیترانه نگاه نمیکنند. آنها به مکانهایی که قرار بود بطور معمول بر آن مسلط شوند. نگاه نمیکنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: رژیم ایران اکنون برای بقای خودش تلاش می کند. آنها تظاهراتهایی در همه شهرها دارند. این خیلی بدتر از آن چیزی است که سالهای پیش بود وقتی که رئیس جمهور اوباما میتوانست رژیم ایران را خرد کند زیرا همه آن چیزی که مردمی که تظاهرات میکردند نیاز داشتند یک موضعگیری مثبت بود. خب، این تظاهراتها بزرگتر هستند و گسترده تر هستند. تظاهراتها در همه جای کشور انجام میشود.

گزارش۶ ـ مردم ادلب سوریه: راه ما مقاومت است


مردم ادلب می گویند راه ما مقاومت است. ما به بشار اسد تسلیم نمی شویم. این پیام تظاهرکنندگان در استان محاصره شده ادلب است:

تظاهرات بزرگی در محکومیت تهاجم به ادلب با شعار سرنگونی بشار اسد در این استان برگزار شد

 همزمان با تظاهرات مردم سوریه در استان ادلب در شهرهای دیگر سوریه نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد

 یکی از تظاهرکنندگان در ادلب گفت

 « خواسته ما توقف بمباران غیر نظامیان و بیرون رفتن اشغالگران روسی و ایرانی از خاک سوریه است

در این لحظاتی که من دارم با شما صحبت می کنم هواپیماهای روسی در حال بمباران غیر نظامیان اند و تعدادی زن و کودک در حومه شمالی و جنوبی استان ادلب کشته شده اند

علاوه بر این آنها با کاتیوشا مردم را گلوله باران می کنند »

یکی از شیوخ در این استان گفت : ما دخالت های روسیه و رژیم ایران را بشدت محکوم می کنیم

 تظاهر کننده دیگری گفت ما می خواهیم اسد را سرنگون کنیم . کسانی که کودکان و خانواده های ما را با بشکه های انفجاری کشتار کردند و مردم ما را گرسنگی دادند می خواهیم سرنگون کنیم

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد: تظاهرکنندگان ادلب اجلاس تهران را محکوم کردند و گفتند نباید سرنوشت مردم سوریه در تهران تعیین شود

برخی از تظاهرکنندگان گفتند ما تسلیم نمی شویم. هرگز هرگز

گزارش ۷ـ   نقش مخرب رژیم ایران در سوریه


اگر رژیم ایران در سوریه حضور نمی داشت اسد جنایتکار نمی توانست میلیونها شهروند سوری را کشتار و آواره و دربدر کند. مصاحبه اسکای نیوز با موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت:

اسکای نیوز: علاء الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت هدف از حضور نظامی ایران در سوریه تنها برای مبارزه با تروریسم است نه تهدید اسرائیل

 اظهارات بروجردی در پی سخنرانی بنیامین ناتانیاهو نخست وزیر اسراییل است که رژیم ایران را تهدید کرد.در ظاهر درهای جهنمی که تهران به اسراییل وعده داده بود بسته شده و رژیم آخوندی حسابهایش را باز نگری می کند و این درها را می خواهد ببندد

موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران به اسکای نیوز گفت

شما در گزارشتان به اظهارات پهلوان پنبه ای رژیم اشاره کردید ولی این رژیم امروز میان سندان مقاومت ایران و چکش تحریم ها و انزوای بین المللی است و فضای دود و دمی که ایجاد می کند دیوانه وار است .

همانگونه که می دانیم این رژیم با نیروی قدس بعنوان یک نیروی تروریستی با شبه نظامیان فرقه گرایش در سوریه و عراق و یمن و لبنان حتی یک گلوله هم برای آزادی بیت المقدس شلیک نکرده بلکه تنها برای بی ثباتی و دشمنی علیه مردم منطقه عمل کرده است.

رژیم ایران از ابتدای انقلاب سوریه در سال ۲۰۱۱ با تمام توان وارد سوریه شد و بسیاری از فرماندهانش را هم در این کشور از دست داد و تا این لحظه که دارم با شما صحبت می کنم برخلاف فقری که در ایران وجود دارد و برخلاف خواسته های مردم ایران که در خیابانها می گویند سوریه را رها کن فکر بحال ما کن، خامنه ای بر حضور این رژیم در سوریه اصرار دارد .

اسکای نیوز: او دو دلیل را گفت یکی مبارزه با تروریسم و دوم بازسازی سوریه . این برخلاف وضعیت اقتصادی خرابی است که بخاطر تحریم ها در داخل ایران وجود دارد. اینها می خواهند در بازسازی سوریه هم سهمی داشته باشند نظر شما چیست؟

موسی افشار : منظور این رژیم از بازسازی یعنی ساختن مراکزی که از نظر فرقه گرایی به نفع آن است ولی واقعیت خنده آور این است که میگویند برای مبارزه با تروریسم در حالی که این رژیم بزرگترین حامی تروریسم در منطقه و جهان است.

اگر این رژیم در سوریه نمی بود رژیم جنایتکار بشار اسد تا امروز وجود نمی داشت و این واقعیتی است که همه آنرا می دانند .همه می دانند که نوری مالکی و بشار اسد بودند که داعش و تروریسم را با حمایت رژیم ایران تولید کردند.

به این دلیل عامل اصلی کشتار مردم سوریه و آوارگی میلیونها تن از آنها رژیم ایران است پس چگونه می تواند در مبارزه با تروریسم نقش داشته باشد. این همان تناقضی بزرگ است .

رویتر:‌ رژیم ایران سه زندانی کرد را اعدام کرد


خبرگزاری رویتر: رژیم ایران سه زندانی کرد را اعدام کرد، در حالی که روز جمعه دو گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای لغو این اعدام فراخوان داده بودند. اعدام شدگان از محاکمه عادلانه برخوردار نبودند. به گزارش عفو بین الملل 51درصد کل اعدامهای ثبت شده در جهان در سال2017 در ایران انجام شده است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: