واشنگتن پست: با شعار «ایران ، اخراج!» کنسولگری رژیم ایران را آتش زدند

واشنگتن پست: با شعار «ایران ، اخراج!» کنسولگری رژیم ایران را آتش زدند


روزنامه واشنگتن پست، در مطلبی در مورد خشم مردم عراق نسبت به دخالتهای رژیم ایران از جمله نوشت، تظاهرکنندگان گفتند که آنها کنسولگری رژیم ایران را هدف قرار دادند تا خشم خود را نسبت به سوء رفتارهای شبه نظامیان مورد حمایت این رژیم در بصره و همچنین آنچه که آنها نفوذ زیاده از حد تهران در شهرشان و در سیاست از هم پاشیده عراق می‌بینند، نشان دهند.

اعتراض علیه تاخت و تاز شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران


واشنگتن پست در این مطلب که روز جمعه ۱۶شهریور۹۷ درج شده نوشت:‌

تظاهرکنندگان شکایت دارند که شبه نظامیان در بصره تاخت و تاز می‌کنند؛ آنها آدمربایی کرده و پول از مخالفان خود اخاذی می‌کنند و فضایی از خوف و وحشت ایجاد کرده‌اند. آنها می‌گویند که رژیم ایران به میلیشیاها قدرت داده تا خود را به هزینة ساکنان شهر ثروتمند سازند.

یک کارگر 50 ساله می‌گوید، “ایران بصره را با باندهای مسلحش بی‌ثبات کرده است. آنها دست بالا را در اینجا و با سیاستمداران در بغداد دارند. من از هر کشور خارجی خواهان کمک هستم چرا که ما عراق را به رژیم ایران باخته‌ایم.

یادآوری میشود، تظاهرات در اوایل ماه ژوئیه در بصره و دیگر شهرهای اصلی شیعه بر سر کمبود برق و آب تمیز طی ماه‌های سوزان تابستان شروع شد اما در روزهای اخیر در حالیکه سیاستمداران نتوانسته‌اند یک دولت ملی را 4 ماه پس از انتخابات ماه مه تشکیل دهند، این تظاهرات‌ها بزرگتر و خشونت‌بارتر شده است.

تظاهرات جوانان با شعار ایران، اخراج اخراج


تظاهرکنندگان گفته‌اند که بواسطة آب غیرقابل آشامیدن و زیرساخت‌های در حال فروپاشی شهر به عمل کشانده شده‌اند و به تلخی متذکر می‌شوند که بصره محل مرکزی صادرات نفت عراق است اما با اینحال یکی از بدترین شهرها بلحاظ عمران است.

طی روز، گروه‌های مختلف تظاهرکنندگان، منجمله بسیاری زنان، علیه فساد دولتی و بیکاری شعار داده و میادین اصلی و بلوارها را بمنظور تظاهرات صلح‌آمیز اشغال می‌کنند.

در حالیکه شب فرا می‌رسد، ستون‌های بزرگی از جوانان تا 30 ساله خیابان‌ها را در اختیار خود می‌گیرند و بسوی هر سمبلی از قدرت حکومتی بسرعت حمله میبرند و ترافیک را مختل می‌کنند.

علیرغم تظاهرات‌های روز و اخلال‌های شبانه، ساکنین به کار خودشان مشغول هستند... در مواردی آنها به کنار می‌روند تا برای گروهی از جوانان که شعارهایی نظیر “ایران، اخراج، اخراج!” و “اگر بمیریم، می‌میریم، تا کشور زنده بماند” میدهند راه باز کنند.

 

بیشتر بخوانید:


· آسوشیتدپرس: تظاهر کنندگان بصره عکس خامنه‌ای را لگدکوب کردند


· به آتش کشیدن مقرهای شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در بصره


· از داخل کنسولگری سوخته رژیم ایران در بصره


· سازمان مجاهدین خلق ایران در سالگرد تاسیس، خاری در گلوی رژیم ایران



 به نقل از سایت سازمان مجاهدین خلق ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: