کارشناس حکومتی: مقابله با فعالیتهای مجاهدین در فضای مجازی سخت و پیچیده است

کارشناس حکومتی: مقابله با فعالیتهای مجاهدین در فضای مجازی سخت و پیچیده است


به دنبال ابزار استیصال وزیر ارتباطات رژیم در ممانعت از فعالیتهای مجاهدین در شبکه‌های اجتماعی، یک کارشناس رژیم نیز اعتراف کرد که از سال گذشته حضور مجاهدین در شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط سر و بدنه افزایش یافته است.

یک خبرگزاری وابسته به رادیو و تلویزیون حکومتی نوشت: آل داوود پژوهشگر فضای مجازی، با اشاره به صحبت‌هایِ سران (مجاهدین) در کنفرانس پاریس در سال 1396 در ارتباط با بدنه اجتماعی در ایران و تعدد کانال‌ها و گروه‌های آنان در تلگرام و صفحات متعدد در اینستاگرام گفت باید این دو سرویس را جزو تهدیدات بحرانی برای کشور به حساب آورد که با حمایت ویژه سرویس‌های اطلاعاتی در کشور مشغول ذائقه‌سنجی و ذائقه‌سازی هستند.

این کارگزار رژیم افزود: بهره‌گیری (مجاهدین) از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام و فیلترشکن‌های آن یعنی هاتگرام و تلگرام طلائی در جهت ناامن‌سازی فضای جامعه است که عملاً به دلیل وجود فضای رمزشده، مقابله و شناسایی آنان بسیار سخت، پیچیده و زمان‌بر است. شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به بستر اغتشاش‌آفرینی تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:


حاکمیت مجاهدین بر فضای مجازی


خبرگزاری حکومتی تهران پرس با ترس و وحشت از فعالیتهای اجتماعی مجاهدین به حاکمیت مجاهدین بر فضای مجازی اعتراف کرد.

این خبرگزاری به وزیر ارتباطات و فن‌آوری کابینه آخوند روحانی هشدار می‌دهد ما عادت کرده‌ایم که دشمن را از پشت خاکریزهای مرزی مهران و سومار و جزایر مجنون و فاو و غیره ببینیم تا باور کنیم.

عادت کرده‌ایم که با آنها در نبرد مرصاد(فروغ جاویدان) و امثال آن رویا رو شویم. در یک کلام عادت کردیم که از دست آنها شهید شویم تا به هوش آییم!

عقب‌ماندگی آخوندها در فضای مجازی


خبرگزاری حکومتی تهران پرس همچنین به عقب‌ماندگی رژیم در فضای مجازی اعتراف می‌کند و می‌گوید ما(و نظام حکومتی ما) به‌دلیل فرهنگ خاص خود نتوانسته‌ایم در این زمینه بر دشمن پیشی بگیریم که هیچ، همواره از دشمن در این پهنه عقب بوده‌ایم و ضربات سهمگینی نیز از همین رهگذر متحمل شده‌ایم.به‌جرأت می‌توان گفت در فضای مجازی مربوط به تلگرام، دشمن و به‌طور خاص سازمان منافقین خلق حاکمیت دارد. برای کسانی که با شگردهای این سازمان آشنا باشند این سخن به هیچ عنوان گزافه نیست بلکه عین واقعیت می‌باشد.

این منبع می‌افزاید: فرهنگ براندازی که امروزه در شبکه‌های اجتماعی حاکم است را -اگر نگوییم صد درصد، بمیزان بسیار بالایی متأثر از ادبیات و لحن براندازانه و بسیار ملموس سازمان به‌اصطلاح «مجاهدین خلق» است. در اغلب گروه‌های تلگرامی اعم از گروه‌های سیاسی و خیلی از گروه‌های اجتماعی این فرهنگ موج می‌زند. شاید باورمان نشود که خیلی از گروه‌های به‌اصطلاح اصول‌گرا و به ظاهر مؤمن به انقلاب نیز از خطر نفوذ « فرهنگ منافقانه این سازمان» در امان نیستند. به این می‌گویند حاکمیت مرموزانه و بی‌سر و صدا در پهنه‌ای که تا درون خانه‌های مسئولان نظام و در بالاترین سطوح ادامه دارد. این روزها می‌بینیم که خیلی از فرزندان افراد مؤمن و حزب‌اللهی و وابسته به نظام نیز تا فرق سر در فضای مجازی تحت حاکمیت منافقین فرو رفته‌اند و متوجه نیستند.

این خبرگزاری حکومتی در پایان به ناتوانی رژیم در رویارویی با شبکه‌های اجتماعی و فعالیت مجاهدین اعتراف کرده و می نویسد قرار بود وزارت ارتباطات و فن‌آوری و وزیر محترم آن(آقای جهرمی) در بدو تصاحب این کرسی در دولت، در این رابطه دست به اقدامی بزند اما به‌نظر می‌آید او هم در دستگاه مماشات جویی در وسط غربزدگانی که دور و برش هستند مضمحل شد و کاری نکرد و یا در مقابل این معضل امنیتی – فرهنگی دست بالا کرده است.

هراس و بن‌بست رژیم در قبال حضور مجاهدین در فضای مجازی


در بحبوحه انواع بحرانها و نگرانیهای رژیم، نگرانی نسبت به فضای مجازی و به‌قول معاون دادستان کل رژیم به عامل خواری و ذلت رژیم تبدیل شده و از خود خامنه‌ای هم نقل شده که فضای مجازی قتلگاه جوانان است که معنی‌اش این است که به کانونی برای آگاه شدن هر چه بیشتر جوانان نسبت به اوضاع رژیم تبدیل شده است.

رژیم می‌گوید نگران وضعیت جوانان و از دست رفتن ارزشهای اسلامی است، آیا با این همه امکانات تبلیغاتی که در دست دارد، از رادیو تلویزیون تا منبرهای جمعه و جماعت در سراسر کشور و این همه سایت و رسانه و غیره، نمی‌تواند با این تهدید دینی مقابله کند؟

مجاهدین در فضای تلگرام


در همین گفتگوی تلویزیونی معاون وزیر ارتباطات مطرح می‌کند که آیا اگر تلگرام نبود، مجاهدین کارشان متوقف می‌شد؟ و خودش جواب می‌دهد که نه مجاهدین به هر حال کار خودشان را می‌کردند، اما الآن سرعت کارشان بیشتر شده است.

واقعیت این است که فقط عامل سرعت نیست، دسترسی سهل و ساده به مطالب مجاهدین و مقاومت مطرح است. مثلاً می‌گوید:
«الان کانالش داره در داخل کشور به‌راحتی فعالیت می‌کند. میگم آقای وزیر اینها دیروز در پاریس علیه ما با دشمنان ما جلسه گذاشتند و چه مسایل گفتند چه دلیلی دارد اینها بیان خشونت رو و دوباره بهرحال تروریسم رو بخواند در این کشور ترویج بدند. کانال تمام معاندین از ابتدای انقلاب تا الآن هر چی کتاب علیه نظام اسلامی، علیه انقلاب اسلامی، نوشته شده است یک کانالی است تمام این کتابها رو، که اگر شما بخواین اینها رو بخرین میلیون ها تومان باید بدین و خریداری کنید. به‌صورت آن لاینی، برای این‌که اساس این مملکت رو بهم بریزند در اختیار این مردم قراردادید. ما اینجا ممیزه یک کتاب داریم کتابی که بهرحال در داخل می‌خواهد این منتشر بشود کلی باید بیایند، برند، ولی در اینجا همه چیز به وفور است

از طرف دیگر سرعت هم پارامتر بسیار مهمی است که مشخصاً جنایات رژیم از یکطرف و اعتراضات و.. اقشار مختلف مردم ایران از طرف دیگر به سرعت خبر رسانی می‌شود و این به تحولات سرعت می‌بخشد و رژیم احساس می‌کند که مهار از دستش خارج شده است.

 

در سال گذشته بیش از ۷۰هزار کاربر فضای مجازی (روزی ۱۹۲تن )دستگیر شده اند


خبرگان ارتجاع در بیانیه پایانی نسبت به فضای مجازی ابراز نگرانی کرد


پاسدار جعفری:‌ مخالفان نظام فرصت سازماندهی، آموزش و دسترسی به فضای مجازی بدون کنترل پیدا کردند


 

 یک کارشناس حکومتی: مقابله با فعالیتهای مجاهدین در فضای مجازی سخت و پیچیده است


به دنبال ابزار استیصال وزیر ارتباطات رژیم در ممانعت از فعالیتهای مجاهدین در شبکه‌های اجتماعی، یک کارشناس رژیم نیز اعتراف کرد که از سال گذشته حضور مجاهدین در شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط سر و بدنه افزایش یافته است. یک خبرگزاری وابسته به رادیو و تلویزیون حکومتی نوشت: آل داوود پژوهشگر فضای مجازی، با اشاره به صحبت‌هایِ سران (مجاهدین) در کنفرانس پاریس در سال 1396 در ارتباط با بدنه اجتماعی در ایران و تعدد کانال‌ها و گروه‌های آنان در تلگرام و صفحات متعدد در اینستاگرام گفت باید این دو سرویس را جزو تهدیدات بحرانی برای کشور به حساب آورد که با حمایت ویژه سرویس‌های اطلاعاتی در کشور مشغول ذائقه‌سنجی و ذائقه‌سازی هستند.

این کارگزار رژیم افزود: بهره‌گیری (مجاهدین) از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام و فیلترشکن‌های آن یعنی هاتگرام و تلگرام طلائی در جهت ناامن‌سازی فضای جامعه است که عملاً به دلیل وجود فضای رمزشده، مقابله و شناسایی آنان بسیار سخت، پیچیده و زمان‌بر است. شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به بستر اغتشاش‌آفرینی تبدیل شده‌اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: