در خاطره روزها ۱۹ شهریور ۱۳۹۷- ۱۰ سپتامبر


در خاطره روزها ۱۹ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_156736" align="alignleft" width="250"]درگذشت پدر طالقانی درگذشت پدر طالقانی[/caption]

۱۹شهریور۱۳۵۸-۱۰ سپتامبر درگذشت پدر طالقانی


«سید محمود طالقانی» نماد راستین انقلاب ضد سلطنتی، علیه دیکتاتوری و استبداد بود. خطیرترین دوران حیات او دوره پایانی عمرش بود که در مقابل دیکتاتوری مذهبی قرار گرفت و با صراحت هشدار میداد که استبداد زیر پردة دین خطرناک‌ترین نوع استبداد است.





[caption id="attachment_156743" align="alignleft" width="250"]اعتصاب کارگران صنعت نفت اعتصاب کارگران صنعت نفت[/caption]

۱۹شهریور۱۳۵۷-۱۰ سپتامبر اعتصاب کارگران صنعت نفت


در این روز اعتصاب گسترده و سراسری کارگران صنعت نفت در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد و شریان حیاتی رژیم شاه را قطع کرد. به اینصورت دیکتاتوری شاه را فلج کرده و زمینه پیروزی انقلاب ضد سلطنتی مردم ایران را فراهم نمودند.





[caption id="attachment_156738" align="alignleft" width="250"]عضویت سوییس در سازمان ملل عضویت سوییس در سازمان ملل[/caption]

۱۹ شهریور-۱۰ سپتامبر «۲۰۰۲ میلادی» عضویت سوییس در سازمان ملل


«سوئیس» مرکب از ۳ جامعة آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی است که «کنگره وین» در سال ۱۸۱۵بر موجودیت آن صحه گذارد تا به عنوان یک کشور «دائماً بی طرف» میان کشورهای اروپا حایل باشد، در این روز به عنوان عضو ۱۹۰ سازمان ملل شناخته شد.





[caption id="attachment_156739" align="alignleft" width="250"]پایان امپراتوری اتریش پایان امپراتوری اتریش[/caption]

۱۹ شهریور-۱۰ سپتامبر «۱۹۱۹ میلادی» پایان امپراتوری اتریش


قرارداد «سنت جرماین» به عمر امپراتوری اتریش پایان داد و استقلال «چک اسلواکی»، «لهستان»، «مجارستان» و «یوگوسلاوی» تأمین شد. این قرارداد جمهوری «اتریش» را از بنادر خود در «دریای آدریاتیک» نیز محروم کرد.





[caption id="attachment_156740" align="alignleft" width="250"]زادروز چارلز سندرز پرس زادروز چارلز سندرز پرس[/caption]

۱۹ شهریور-۱۰ سپتامبر «۱۸۳۹ میلادی» زادروز چارلز سندرز پرس


فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان و دانشمند آمریکایی بود. گاهی اوقات به عنوان پدر پراگماتیسم شناخته می‌شد. او در رشته شیمی تحصیل‌کرد و به مدت ۳۰ سال به عنوان دانشمند مشغول به‌کار بود. امروزه او عمدتاً به خاطر فعالیت‌هایش در منطق، ریاضیات، فلسفه، روش‌شناسی علمی، نشانه‌شناسی و بنیان‌گذاشتن پراگماتیسم مورد توجه و قدردانی میباشد.







لطفا به اشتراک بگذارید: