نشانه‌های معکوس از مرحله پایانی – ۱۹شهریور۱۳۹۷

نشانه‌های معکوس از مرحله پایانی – ۱۹شهریور۱۳۹۷


گزارش و گفتگو با خسرو شکرالهی


صبح روز شنبه۱۷شهریور، مقرهای حزب دمکرات کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان در عمق کردستان عراق از سوی رژیم آخوندی مورد حملات موشکی قرار گرفت که بر اثر آن شماری از اعضا و پیشمرگان این دو حزب جان باختند و شمار بیشتری مجروح شدند. همزمان با این موشک پرانی دژخیمان رژیم سه جوان مبارز کرد، رامین حسین پناهی و اقبال و زانیار مرادی را در زندان گوهردشت کرج به دار آویخت. این اقدامات جنایتکارانه انعکاسی گسترده و محکومیت مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر را به دنبال داشت و سؤالاتی را مطرح کرد، از جمله این که چرا رژیم در این موقعیت حساس و شکننده، به چنین جنایتهایی که خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیدة مقاومت آن را جنایت علیه بشریت خواندند، مبادرت کرد.

ابتدا گزارشی در این باره:

تلویزیون رژیم شب گذشته در خبری مسئولیت اقدام جنایتکارانه و تجاوزکارانة سپاه پاسداران در موشک پرانی به خاک عراق و هدف قرار دادن مقرهای حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات را به عهده گرفت. یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی یگان نیروی زمینی سپاه دیروز در عملیاتی موفق محل استقرار و جلسة سران یکی از گروهکهای پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریستهای وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد هدف قرار داد».

در حالی که رژیم در گزارشهای دیگری ادعا می‌کند که موشکها از حوالی ارومیه شلیک شده، اما رسانه‌ها خبر دادند که به گفته یک تیم آمریکایی که این حمله را بررسی کرده، این حمله موشکی از فاصله 20 تا 40 کیلومتری م صورت گرفته و از سکوهایی که رژیم برای پرتاب موشک در سلیمانیه ایجاد نموده استفاده کرده است.

همزمان با این موشک پرانی جنایتکارانه و ساعاتی پیش از آن دژخیمان خامنه‌ای سه زندانی سیاسی کرد رامین حسین پناهی ۲۴ساله، زانیار مرادی ۳۰ساله و لقمان مرادی ۳۲ساله را در زندان گوهردشت کرج، حلق آویز کرد. این سه زندانی در حالی اعدام شدند که از چند روز پیش در اعتصاب غذای خشک بسر می بردند. زانیار و لقمان بیش از 9 سال و رامین از 14 ماه پیش در زندان و تحت شدیدترین فشارها قرار داشتند.

دژخیمان خامنه ای پیکر زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین‌پناهی، را پس از اعدام، مخفیانه دفن کرده اند. امجد حسین‌پناهی، برادر رامین حسین‌پناهی با اعلام این خبر افزود به خانواده‌اش حتی اجازه آخرین ملاقات با رامین داده نشد و رامین بدون خداحافظی از خانواده اعدام شده است.

محکومیت و تنفر بین‌المللی از این اعدامهای جنایتکارانه:


خبرگزاری رویتر گزارش داد: این اعدامها در حالی صورت گرفت که روز جمعه فراخوانهایی از طرف دو گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد داده شد که از اعدام آنها اجتناب شود. آنها طی اطلاعیه هایی گفتند این زندانیان بصورتی عادلانه محاکمه نشده اند. رویتر در ادامة این گزارش خاطرنشان می‌کند: رژیم ایران بالاترین تعداد اعدام را دارد. به گزارش عفو بین الملل ۵۱ درصد کل اعدامهای ثبت شده در جهان در سال ۲۰۱۷در ایران انجام شده است.

عفو بین الملل طی بیانیه یی اعدام سه زندانی کرد را ظالمانه خواند. در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ فیلیپ لوتر مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا درباره اعدام زندانیان سیاسی زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی گفت ما از شنیدن این خبر، باوجود محکومیت گسترده احکام اعدامشان و فراخوانها از طرف کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل و سایر نهادها برای توقف اعدام آنها شوکه شدیم. ما از جامعه بین المللی می خواهیم تا این اعدامها را قویا محکوم کنند.

خانم آگنس کالامارد گزارشگر ویژه اعدامهای غیرقانونی و خودسرانه اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را یک قتل سیاسی و تنفر انگیز خواند و گفت:‌ هیچ کلمه یی برای محکوم کردن این اعدام به اندازه کافی قوی نخواهد بود. اعدام رامین حسین پناهی قتل خودسرانه توسط رژیم ایران به حساب می آید. تنفر انگیز است. ولید فارس مشاورِ امور خارجیِ رئیس جمهور آمریکا این اعدامها را جنایت جنگی خواند و در توییتر خود نوشت: رژیم ایران توسط جامعه بین المللی مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت.

محکومیت موشک پرانی جنایتکارانة رژیم به مقرهای احزاب کرد ایرانی


به گزارش آسوشتدپرس وزارت خارجه عراق با صدور اطلاعیه یی حمله موشکی رژیم آخوندی را مورد اعتراض قرارداد و آن را نقض حاکمیت خود خواند.
سایت باس نیوز(وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق (بارزانی) روز گذشته اعلام کرد: « بنا به گزارشها، تیم آمریکایی بعد از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیدند که اخبار منتشر شده در مورد محل پرتاب موشکها کذب است و هیچگونه اصل و اساسی ندارد و هدف از این کار انحراف افکار عمومی از مکان اصلی پرتاب موشک و حفاظت از نیروی همپیمان می باشد. بخصوص که مردم کوردستان هرگونه همکاری با حکومت ایران را برای انجام این حمله موشکی خیانت و جنایتی بزرگ می دانند

نشانه‌های معکوس از مرحلة پایانی-گفتگو با خسروشکراللهی


همون طور که در این گزارش دیدیم، دو فقره جنایتی که رژیم روز شنبة گذشته با اعدام سه جوان مبارز کرد و همچنین با موشک پرانی به مقرهای احزاب کردی مرتکب شد، بازتاب گسترده‌یی در منطقه و جهان داشته و محکومیتهای زیادی رو برای رژیم به همراه داشته، ما هم گفتگوی امروز خودمون با خسرو شکراللهی رو به همین موضوع اختصاص دادیم.

س: چرا رژیم اعدام ۳ زندانی از مبارزان کرد رو که سالها زیر حکم بودند و حتی به گفتة وکیل مدافع آنها هنوز پروندة آنها به نتیجة قطعی نرسیده بود، همزمان با موشک‌پرانی انجام داد. رژیم با این همزمانی که حتماً اتفاقی نبوده، چه هدفی رو دنبال می‌کرد؟

ج: در شرایطی که از همه طرف در محاصرة امواج بحرانهاست و در داخل با انفجار بحرانهای اقتصادی و اجتماعی مواجه است و در منطقه هم از عراق تا سوریه دارد جارو می‌شود و این بحرانها هم دائماً رو به تصاعد است، ناچار از چنین قدرت‌نماییهایی است. اما این باصطلاح قدرت‌نمایی نه به لحاظ نظامی دارای ارزش نظامی است و مهمتر از آن به لحاظ سیاسی هر کسی می‌فهمد که رژیم دچار چه مخمصه‌یی بوده که عواقب این اقدامات جنایتکارانه و تجاوزکارانه را به جان خریده.

س: اگر ادعای رژیم رو باور کنیم که می‌گه موشکها نقطه زن بودند و از ارومیه یعنی از فاصله چند صد کیلومتری شلیک شده، این به هر حال به لحاظ نظامی یک جور قدرت‌نمایی محسوب نمی‌شه؟

ج: الان که دیگه مشخص شده که ادعاهای رژیم کذب محص بوده و یک هیأت آمریکایی هم که این موشک پرانی را بررسی کرده نظر داده که این موشکها از داخل خاک عراق و از فاصلة 20 و 40کیلومتری بوده که به لحاظ نظامی کار پیش پا افتاده‌یی است و قدرت محسوب نمی‌شه. مشابه همان موشک پرانی‌هایی است که رژیم به مدت چند سال علیه مجاهدین و کمپ لیبرتی انجام می‌داد و همان طور که در آنجا به کمک مزدوران محلی خود پاسداران موشکها را به فاصله 15، 20کیلومتری می‌آوردند و از آنجا پرتاب می‌کردند، این جا هم با استفاده از مزدوران محلی که در عراق فت و فراوان دارد، این اقدام را کرده و حالا با شیوة همیشگی جعل و دروغ می‌خواهد نان قدرت از آن بخورد.

س: این که رژیم این اعدامها را همزمان کرده با موشک‌پرانی معلوم است که بر اساس یک طرح و برنامه بوده، با این طرح و برنامه دنبال چه چیزی بوده؟

ج: باید دید رژیم در داخل کشور، پس از قیام در چه نقطه‌یی است، در منطقه و بخصوص در عراق در چه موقعیتی است همچنین در سوریه که ناچار از ارتکاب این جنایتهاست. طرح و برنامه در یک کلام چیزی جز تحت‌الشعاع قرار دادن بحرانهایش نیست و در وهلة اول هم مخاطبش نیروهای خودش می‌باشد و می‌خواهد جلو ریزش این نیروهای سرگشته را بگیرد.
ببینید در بصره طی روزهای اخیر چه اتفاقی رخ داده است. همین طور در کربلا؛ و البته بصره و کربلا آخرین نقاطی است که قاعدتاً می‌بایست علیه دخالتهای جنایتکارانة رژیم برمی‌خاستند. در بصره کنسولگری رژیم را به آتش می‌کشند و در کربلا روحانیون و طلاب شیعه در برابر کنسولگری رژیم در کربلا تظاهرات می‌کنند و خمینی و خامنه‌ای را شیطان و فرعون می‌نامند و لعنت می‌کنند.

س: اگر سیاسی به این قضیه نگاه کنیم، رژیم برای این اقدامات جنایتکارانه در حالی که زیر ذره‌بین بین‌المللی قرار داره و در آستانة برگزاری مجمع عمومی و اجلاس شورای امنیت، خب بهای خیلی سنگین سیاسی برای این کارها می‌پردازه؛ چرا حاضر به چنین بهای سنگینی شده؟

ج: از این رژیم با این ماهیت قرون وسطایی و با این اندازه از فساد و جنایتکاری مگر انتظار کار اصولی و حل تضاد به شیوة درست می‌شود داشت؟ رژیم همیشه سعی کرده با اعدام و سرکوب و با کشتار و قتل‌عام و با چپاول و غارت مسائل و تضادهای خودش را حل کند. زمان‌بندیهای موشکباران به لیبرتی را هم اگر نگاه کنید تماماً همزمان بود با اوجگیری بحرانهای رژیم و هر کدام مشخص بود با یک بحران مشخص مثل شکست خامنه‌ای در مهندسی انتخابات یا خوردن زهر برجام و... الان چون دستش از ضربه زدن به مجاهدین کوتاه شده، ناگزیر اهداف دیگری را جایگزین کرده است. اما بیش از پیش ضعف و بیچارگی خود را به نمایش می‌گذارد و به طور معکوس علائم و نشانه‌های مرحلة پایانی را از خود ساطع می‌کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: