در خاطره روزها ۲۰ شهریور ۱۳۹۷- ۱۱ سپتامبر


در خاطره روزها ۲۰ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_157153" align="alignleft" width="250"]انهدام برج‌های دو‌قلو انهدام برج‌های دو‌قلو[/caption]

۲۰ شهریور-۱۱ سپتامبر «۲۰۰۱ میلادی» انهدام برج‌های دو‌قلو


حملات انتحاری ۱۱سپتامبر با استفاده از چهار هواپیمای ربوده شده توسط ۱۹ عضو القاعده انجام شد. در این حملات ۲ هواپیما به مرکز تجارت جهانی در نیویورک و یک هواپیما به پنتاگون در آرلینگتون ویرجینیا و یک هواپیما نیز به یک میدان نزدیک شانسویل، پنسیلوانیا، بر خورد کرده و باعث خرابی بسیار و کشته شدن ۲۹۹۶نفر شد.





[caption id="attachment_157154" align="alignleft" width="250"]جنگ اول هند و پاکستان جنگ اول هند و پاکستان[/caption]

۲۰ شهریور-۱۱ سپتامبر «۱۹۴۸ میلادی» جنگ اول هند و پاکستان


هم‌‌زمان با در گذشت «محمد‌علی جناح» بنیانگذار کشور«پاکستان» بر سر«کشمیر» آغاز شد. از آن زمان تا کنون بر سر همان مسئله میان « هند» و «پاکستان» که پیش از سال ۱۹۴۷ یک کشور را تشکیل می‌دادند راه حل قطعی نبوده.





[caption id="attachment_157155" align="alignleft" width="250"]در گذشت ریکاردو در گذشت ریکاردو[/caption]

۲۰ شهریور-۱۱ سپتامبر «۱۸۲۳ میلادی» در گذشت ریکاردو


«دیوید ریکاردو» اقتصاد‌دان معرف که نظریات مختلفی در اقتصاد ارائه کرد، در این روز در گذشت. از جمله نظریات «ریکاردو» رابطه پول و جمعیت است. بر طبق این نظریه، با افزایش تستمزدها و در‌آمد، جمعیت بیشتر می‌شود زیرا که مزدبگیران نگران تعدد فرزندانشان نخواهد بود.





[caption id="attachment_157156" align="alignleft" width="250"]شکست دوم عثمانی برای تصرف وین شکست دوم عثمانی برای تصرف وین[/caption]

۲۰ شهریور-۱۱ سپتامبر «۱۶۸۳ میلادی» شکست دوم عثمانی برای تصرف وین


ارتش‌های متحد اروپای مرکزی مرکب از ۱۳۰هزار نظامی، ارتش «عثمانی» به فرماندهی «قره‌مصطفی» را در نزدیکی شهر «وین» شکست دادند. این آخرین تعرض عثمانی‌ها به شهر«وین» بود. در سال ۱۵۲۹ نخستین تجاوز «عثمانی» به «وین» شکست خورده بود.





[caption id="attachment_157158" align="alignleft" width="250"]کودتای شیلی و قتل آلنده کودتای شیلی و قتل آلنده[/caption]

۲۰ شهریور-۱۱ سپتامبر «۱۶۸۳ میلادی» کودتای شیلی و قتل آلنده


۱۱سپتامبر سال ۱۹۷۳ سالروز پایان حکومت سالوادور آلنده رئیس جمهور سوسیالیست کشور شیلی است. در این روز جمعی از نظامیان شیلی به ریاست ژنرال اوگوستو پینوشه کاخ ریاست جمهوری شیلی را محاصره کردند. آلنده همراه با مدافعان کاخ ریاست جمهوری به مقاومت بر‌خاست و در راه دفاع از دموکراسی و ایستادگی در برابر کودتا جان باخت.



لطفا به اشتراک بگذارید: