آمریکا: محکومیت حملات موشکی رژیم ایران، باید رفتار بی‌ثبات کننده را متوقف کند

 

آمریکا: محکومیت حملات موشکی رژیم ایران، باید رفتار بی‌ثبات کننده را متوقف کند


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بریفینگ روزانه ۲۰ شهریور ۹۷ خود حملات موشکی رژیم ایران به پایگاههای احزاب کردی ایرانی در عراق را محکوم کرد و این رژیم را عامل بی ثباتی منطقه و بازیگر بد در سراسر جهان خواند.

رژیم ایران عامل بی ثباتی منطقه و بازیگر بد در سراسر جهان


هدر نائورت در پاسخ به این سئوال که، دیروز معاون رئیس جمهور پنس حمله موشکی رژیم ایران به کردستان عراق را محکوم کرد. حمله‌ای که کردهای ایرانی را هدف قرار داد.

آیا شما هم نسبت به این مسأله واکنشی دارید؟ گفت: « من فکر میکنم که اگر ما به وضعیتی که به نظر می آید الان در عراق نمایان میشود، نگاه کنیم، این مهم است که برجسته کنیم که (رژیم) ایران چه بازیگر بدی در منطقه، در سراسر جهان و بطور مشخص در این کشور (عراق) بوده است.

آنها به مداخله ادامه میدهد، رژیم ایران همچنان یک بازیگر بد در منطقه و همچنین در عراق است. و این حمله اخیر که شما به آن اشاره میکنید به روشنی تلاش دیگری است برای بی ثبات کردن این کشور، این دولت و بی ثبات کردن این منطقه. ما حملات موشکی اخیر از جمله حمله به کویا[کویسنجق] را محکوم میکنیم همانطور که طی آخر هفته کردیم».

 

رژیم ایران رفتار بی‌ثبات کننده اش را متوقف کند


این مسلما یک نقض آشکار حق حاکمیت عراق و حقوق عراق است. ایران کماکان یک بازیگر بد در منطقه است. و ما کماکان از حق حاکمیت عراق حمایت میکنیم. ما انتظار داریم که ایران به حق حاکمیت عراق و سایر کشورهای منطقه کاملا احترام بگذارد و این رفتار بی ثبات کننده را متوقف کند».

نوئرت در پاسخ به سئوال ، دیدگاه شما در رابطه با درخواست رژیم ایران که باید رهبران احزاب کرد ایرانی به آنها تحویل داده شوند و پایگاههایشان بسته شود چیست؟ آیا این مداخله بیشتری است؟ پاسخ داد

« من خودم این موضعگیری را نشنیده ام. ولی ما از حق حاکمیت عراق حمایت میکنیم. و عراق باید چنین تصمیم هایی را بگیرد نه ایران».

بازداشت خودسرانه و عدم احترام به قانون

سخنگوی وزارت خارجه نوئرت، در مورد ادامه بازداشت یک شهروند آمریکایی در ایران گفت: « گروه کاری بازداشتهای خودسرانه سازمان ملل الان نتیجه گیری کرده است که دولت ایران هیچ مبنای قانونی برای دستگیری و بازداشت فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون شیو وانگ ندارد. سازمان ملل در ادامه ذکر میکند که ایران چندین نقض حقوق وی برای محاکمه عادلانه را مرتکب شده است و اینکه بازداشت وی خودسرانه است.... بازداشت وی نشان میدهد که رژیم ایران به حاکمیت قانون احترام نمیگذارد. ما از رژیم ایران میخواهیم ... به همه وظایف و تعهدات قابل اعمال بین المللی خود احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید:

· سپاه پاسداران حمله موشکی در عمق خاک اقلیم کردستان عراق را به عهده گرفت

· محکومیت دخالتهای رژیم ایران در اجلاس اتحادیه عرب

· هشدار کاخ سفید به رژیم ایران: واکنش سریع و قاطع نشان خواهیم داد

· نگاهی به چند برگ از کارنامه جنایت سازمان‌یافته و تروریسم دولتی رژیم آخوندی

به نقل از سایت سازمان مجاهدین خلق ایران 
لطفا به اشتراک بگذارید: