مایک پمپئو: رژیم ایران ریاکار است

 

مایک پمپئو: رژیم ایران ریاکار است


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا رژیم ایران را یک رژیم ریاکار دانست که سنگ دفاع از مسلمانان را به سینه می زند اما در قبال سرکوب مسلمانان در چین سکوت کرده است

حساب توئیتری مایک پمپئو ۲۳شهریور۹۷

مایک پمپئو خامنه ای تصور رهبری جهان اسلام را دارد اما رژیم او در مقابل آزار و بازداشت صدها هزار شهروند مسلمان توسط چین که بزرگترین خریدار نفت ایران است، سکوت کرده است.

مایک پمپئو در پایان توئیت خود هشتگ #رژیم_ریاکار را به فارسی نوشته است.

اشاره وزیر خارجه آمریکا به گزارش جدید روزنامه نیویورک تایمز از بدرفتاری چین با مسلمانان و سکوت رژیم ایران است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است:‌ هزاران مسلمان اویغور تحت فشارهای سرکوبگرانه هستند تا دست از عقاید خود بردارند. دهها سال است که چین برای محدودکردن اسلام در سین کیانگ، منطقه ای تقریبا به وسعت آلاسکا که بیش از نیمی از جمعیت ۲۴ میلیون نفر آن مسلمان هستند، تلاش می کند.

فراخوان وزارت خارجه آمریکا به آزادی زندانیان سیاسی در ایران


وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد:‌ حدود ۸۰۰ نفر در ایران به دلیل انجام فعالیت هایی منطبق با حقوق انسانی خود در زندان هستند

این وزارت خانه خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران شد.

وزارت خارجه آمریکا از جامعه بین المللی خواسته رژیم ایران را به خاطر نقض حقوق مردم مورد حسابرسی قرار دهند

رژیم ا یران باید تغییر رفتار بدهد


نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت، تا زمانی که حکومت جمهوری اسلامی رفتار و سیاست های خود را اصلاح نکند، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد و اوضاع ایران درست نخواهد شد.

نیکی هیلی در پاسخ فاکس نیوز گفت: «رژیم ایران نقش مطلقا خرابکارانه ای در سوریه دارد، شاهد بوده ایم تلاش کرده اسرائیل را تهدید کند و در سراسر خاورمیانه جنگ های نیابتی راه انداخته است.»

وی افزود: «اینها دلایلی است که ما از توافق ایران خارج شدیم؛ چرا که به ایران این توان مالی را می داد فعالیت های بد خود را ادامه دهد و حالا ما این منابع مالی را قطع کردیم. در ماه اوت دور اول تحریم ها بازگشت و پنجم نوامبر هم دور دوم آغاز می شود.»

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: