حل معضل اقتصادی با بگیر و ببند – ۲۳شهریور۱۳۹۷

حل معضل اقتصادی با بگیر و ببند – ۲۳شهریور۱۳۹۷


نگاهی به سیاست رژیم در برخورد با مشکلات اقتصادی در کشور


با رو شدن دزد‌ی‌های نجومی در این رژیم که هر روز ابعاد وسیع‌تری بخود می‌گیرد؛رژیم تحت فشار افکار عمومی،‌ شروع به بازی «مبارزه با فساد اقتصادی» کرده است. خامنه‌ای در سخنرانی ۲۲ مرداد خودش گفت: یکی از کارهایی که حتماً باید انجام بگیرد، مقابله‌ی با فساد است. در همین راستا رژیم اعلام کرد که ۱۵۰ مفسد اقتصادی را دستگیرکرده است، و محاکمه‌ی فردی به نام حمید باقری درمنی را شروع کرد. سؤال اینجاست که آیا رژیم توان و اراده‌ی مقابله با فساد را دارد؟ در این زمینه باید گفت که ماهیت این رژیم بر روی فساد بنا شده است، و یک بافت فساد آفرین است.

رژیم بارها دست به این مانورها زده است، در سال ۱۳۷۳ در پرونده معروف به اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی بود. مرتضی رفیق دوست این دزدی را با شخصی به نام فاضل خداداد انجام داده بودند. فاضل خداداد را در سال ۷۴ اعدام کردند و مرتضی رفیق دوست را به ابد محکوم کردند که بعد از مدت کوتاهی هم آزادش کردند. ۲۰ سال بعد مه آفرید خسروی را در سال ۹۳ اعدام کردند به اتهام اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی و بابک زنجانی هم همچنان در زندان و زیر حکم اعدام است.

پرونده‌های اختلاس:


در این فاصله صدها پرونده اختلاس رو شده است اما هیچ کار جدی در این زمینه انجام نشده‌است، چون در این رژیم خانه از پای بست ویران است، رئیس قضاییه آخوندی اولین متهم می‌باشد، صادق لاریجانی با داشتن ۶۵ حساب بانکی بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان پول دارد. در زمینه‌ چپاول مقامات رژیم برایان هوک نماینده ویژه برای ایران در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: صادق لاریجانی، رئیس قوة قضائیة ایران که ما در ماه ژانویه بخاطر نقض حقوق بشر تحریمش کردیم، لااقل ۳۰۰میلیون دلار ارزش دارد که به یمن اختلاس پول عمومی و ریختن آن به حساب بانکی خودش است.

یک آیت الله که میلیونها دلار ثروت دارد به سلطان شکر معروف است که سوبسید شکر که با آن مصرف کنندگان داخل را کم می کند در حالیکه بازار را با شکر وارداتی اش پر می کند. این نوع فساد باعث می شود که خیلی از ایرانیها از کار بیکار شوند...

همچنین در مورد ثروت‌ خامنه‌ای برایان هوک گفت: رهبر عالی خمینی (خامنه‌ای) یک صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۵ میلیارد دلار دارد. او تلاش دارد آنرا مخفی دارد ولی او از آن بعنوان پول غیرقانونی برای سپاه پاسدارانش استفاده میکند.
وجود فساد آنقدر عیان است که جایی برای انکار نیست فقط سردمداران رژیم تلاش می‌کنند بگویند که فساد در این رژیم سیستماتیک نیست.

فساد:


خامنه ای در روز ۲۲ مرداد در این خصوص گفت: «بعضی‌ها وقتی درباره فساد حرف می‌زنند، افراطی حرف می‌زنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف می‌زنند که گویا همه فاسدند، همه مدیران را و همه دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛
احمد خاتمی هم در روز ۳۱ مرداد گفت: «نباید به بهانه مبارزه با فساد تعبیر فساد سیستمی کرد انگار همه جا را تار و پود کشور را فساد گرفته ». اما اشاره به بخشی از دزدی‌های این رژیم نشان می‌دهد که این رژیم غرق در فساد است:

محمود بهمنی: موجودی حساب آقازاده‌ها بیشتر از ذخایر ارزی کشور است(سایت حکومتی مشرق ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷)
گم شده۹میلیارد دلار از پول کشور
فروش کشت و صنعت مغان به قیمت ۱۷۰۰ میلیارد تومان توسط کرباسیان در حالی که ارزش آن دو سال پیش ۲۲۰۰ میلیارد تومان بوده است
رانت ۴۳۲ هزار میلیارد تومانی از محل افزایش نرخ ارز – سایت الف ۳ شهریور ۱۳۹۷
رانت میلیاردی حراج طلا!
احمد توکلی: بانک ملی، ۲۰ میلیارد دلار و ۶۲ تُن طلا را حراج کرد» روزنامه شرق ۳ شهریور ۱۳۹۷
گردش ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی از معوقات بانکی در دست ۱۱۰ نفر.

سیستمی بودن فساد:


اینها نمونه‌های فساد در این مدت اخیر است. در خصوص سیستمی بودن فساد محمدجواد آذری جهرمی از وزرای روحانی گفت: باید اژدهای ۷ سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش، به مسلخ برد. ؛ انباشت پرونده در دستگاه قضا و انتظار برخورد سخت، بعنوان تنها راه مبارزه با فساد، نه منطقی است و نه نتیجه مطلوب خواهد داشت. . خبرگزاری حکومتی ایسنا ۳ شهریور ۱۳۹۷

جواد منصوری از مهره‌های این رژیم هم در این باره گفته بود: اگر طلا بر این سرزمین ببارد مشکلات ما حل نمیشود چون مشکلات ما اقتصادی نیست. خبرگزاری فارس ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳: پاسدار حسن عباسی بودجه کشور را به آبکش تشبیه کرد و گفت: آبکش را یادتان باشه اگر کل بودجه آمریکا را هم بیاورند بریزند توی این آبکشه میره توی گلوی همان اقلیت یک درصدی دو درصدی که دهانشان باز است برای فساد. واقعیت این است که فاسد اصلی خامنه‌ای و دم ودستگاه اوست که با داشتن میلیاردها دلار ثروت اَبَر دزد کشور است و تا در حاکمیت است،‌ این فساد بیشتر و بیشتر خواهد شد و بازی‌های مبارزه با فساد شوخی بیشتر نیست.
لطفا به اشتراک بگذارید: