ژنو – اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد سخنرانی نماینده انجمن بین المللی حقوق بشر زنان

ژنو – اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد سخنرانی نماینده انجمن بین المللی حقوق بشر زنان


ژنو-اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد:


سخنرانی نمایندة انجمن بین‌المللی حقوق بشر زنان


محکومیت اعدام سه زندانی سیاسی کرد توسط رژیم آخوندی


فراخوان به حسابرسی از رژیم به‌خاطر موج اعدام‌ها و قتل عام 67


11 سپتامبر 2018


سی و نهمین اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد از روز دهم سپتامبر، نوزدهم شهریور در مقر اروپایی ملل متحد در ژنو با سخنرانی خانم میشل باشله، کمیسر عالی جدید حقوق بشر سازمان ملل و رئیس جمهور پیشین شیلی آغاز شد.

خانم میشل باشله در سخنرانی خود گزارشی پیرامون وضعیت حقوق بشر در جهان ارائه کرد. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این سخنرانی، به وضعیت نقض حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها پرداخت و ضمن آن، دستگیری‌ها و بدرفتاری‌ها با زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در زندانهای دیکتاتوری آخوندی را محکوم کرد

وی خواستار توقف اعدام نوجوانان زیر 18 سال توسط رژیم آخوندی شد. خانم میشل باشله همچنین خواستار آزادی همه کسانی شد که به خاطر استفاده از حق آزادی بیان به زندان افتاده‌اند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این سخنرانی،که درسایت سازمان اعدام جنایتکارانه سه زندانی سیاسی کرد را محکوم کرد و گفت: « من عمیقاً نسبت به اعدام سه زندانی کرد ایرانی در هفتة گذشته متاسفم؛ (این اعدام‌ها) به‌رغم نگرانی‌های جدی مطرح‌شده توسط گزارشگران ویژه... به اجرا درآمد که (گفته بودند آنها) از محاکمة عادلانه برخوردار نشده‌ و مورد شکنجه قرار گرفته‌اند».

در دومین روز اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد در ژنو در روز سه شنبه ۱۱ سپتامبر ، نماینده انجمن بین المللی حقوق بشر زنان طی سخنانی در حضور کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعدام سه زندانی سیاسی کرد توسط دژخیمان خامنه ای را محکوم کرد و به حسابرسی از سران رژیم بخاطر جنایت علیه بشریت در قتل عام 67 فراخوان داد:

رئیس جلسه: انجمن بین‌المللی حقوق بشر زنان، نوبت شماست.

نماینده انجمن بین‌المللی حقوق بشر زنان

هلن: متشکرم آقای رئیس، تشکر از خانم باشله به‌خاطر حضورتان. انجمن بین‌المللی حقوق بشر زنان، به کمیسر عالی جدید حقوق بشر سازمان ملل خانم میشل باشله خوشامد می‌گوید و از او تشکر می‌کند بابت اظهار تأسف عمیقش در سخنرانی افتتاحیة ۳۹مین اجلاس شورای حقوق بشر به‌خاطر اعدام سه زندانی سیاسی جوان کرد در ۸ سپتامبر در ایران، رامین حسین پناهی ۲۴ ساله، لقمان مرادی 32 ساله و زانیار مرادی ۳۰ ساله که پیکرهایشان هنوز به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده و در یک مکان نامعلوم دفن شد.

این حلق‌آویزها که بشدت مردم ایران را به خشم آورد، بار دیگر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی هیچ توجهی برای بالاترین ارگان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی قائل نیست و فراخوان‌های آنها را برای لغو این اعدام‌ها نادیده گرفته است.

این اعدام‌ها دقیقاً در سی‌امین سالگرد قتل عام هزاران زندانی سیاسی در سال ۶۷ در ایران صورت گرفت که فقدان واکنش جامعة جهانی در برابر آن، مصونیت مقامات (رژیم) را تقویت کرد و سبب ترغیب آنها به ادامة جنایات خود به‌مدت ۴۰ سال در ایران شد، بدون آن‌که به ارگان‌های بین‌المللی حساب پس بدهند.

با تشکر مجدد از خانم باشله به‌خاطر توجه وی به این موضوع تأسف‌بار، انجمن بین‌المللی حقوق بشر زنان وی را فرا می‌خواند که اقدامات جدی جهت پایان‌دادن به مصونیت مسئولان این قتل عام‌ها در ایران به‌عمل آورد. از شما متشکرم.

منبع: ژنو-اجلاس شورای حقوق بشر ملل متحد- سخنرانی نمایندة انجمن بین‌المللی حقوق بشر زنان-۱۱سپتامبر ۲۰۱۸
لطفا به اشتراک بگذارید: