تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۲۴شهریور۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۲۴شهریور۱۳۹۷


مقدمه:

1- مایک پمپئو: تحریمهای اقتصادی برای مقابله با فعالیتهای شرورانه رژیم ایران است.


2-لهستان خواهان همبستگی اتحادیه اروپا با تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران شد.

3-هند واردات نفت از ایران را به نصف می رساند.

گزارش1 ـ کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در لندن

گزارش2 ـ مصاحبه رادیوی سراسری استرالیا با خانم دولت نوروزی

گزارش3 ـ اروپا مجبور است از تحریمهای آمریکا تبعیت کند

گزارش4 ـ نقش رژیم ایران خرابکارانه است

گزارش۵ ـ هشدار آمریکا به شرکتهای هواپیمایی

گزارش۶ـ پیشروی ارتش ملی یمن در الحدیده

گزارش۷ـ هشدار فرانسه در مورد سوریه

آسوشیتدپرس: نا آرامی، خشم در بازار بزرگ تهران، ضربان قلب ایران

گزارشات:

گزارش1 ـ کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در لندن


تلویزیون الغد گزارشی از کنفرانس شورای ملی مقاومت ایران در لندن را پخش کرد. در این کنفرانس جزییاتی از طرحهای تروریستی رژیم ایران در اروپا علیه مجاهدین و مقاومت ایران برملا شد

در جلسه ای که دفتر شورای ملی مقاومت ایران در لندن برگزار کرد مشخصا تمرکز را بر روی فعالیت های تروریستی رژیم ایران در اروپا گذاشت . این شورا گفت این فعالیت ها در دوره اخیر افزایش داشته بویژه بعد از اینکه تظاهرات مردمی علیه رژیم ایران در داخل شروع شده است

این کنفرانس بر روی بعضی از فعالیتهای سفارت های رژیم در اروپا بطور مشخص در بلژیک ، فرانسه و آلمان تمرکز کرد . شورای ملی مقاومت ایران با ارائه اسناد و دلایلی این فعالیتها را تشریح کرد. این اسناد نشان می دهد سفارتخانه های رژیم مرکز اطلاعات رژیم ایران برای انجام فعالیت های تروریستی شده است . آنها در طرح تروریستی علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس نقش داشته اند

شورای ملی مقاومت ایران خواهان آن شد که دولتهای غربی الزامات ممکن را برای متوقف کردن این فعالیت ها که امنیت اروپا و شهروندان اروپایی را تهدید می کند انجام دهند

در این کنفرانس تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلستان شرکت داشتند . آنها در مجلس عوام انگلستان طرحی را ارائه داده اند تا دولت انگلستان اقدامات ضروری را برای مقابله با فعالیتهای تروریستی رژیم ایران انجام دهد.

این طرح را تاکنون ۴۲ نماینده مجلس انگلستان از احزاب مختلف امضا کرده اند.

آنها درخواست کردند کسانی که در طراحی عملیات تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران دست داشتند تحت تعقیب قرار گیرند

گزارش2 ـ مصاحبه رادیوی سراسری استرالیا با خانم دولت نوروزی


رادیو ABC رادیوی دولتی و سراسری استرالیا ر مصاحبه یی با خانم دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت در انگلستان انجام داد. وی در این مصاحبه جزییاتی از طرحهای تروریستی رژیم ایران در اروپا را تشریح کرد:

رادیو ای بی سی استرالیا: گفته می شود فعالیت های تروریستی در اروپا با حمایت دولت ایران صورت می گیرد. این موضوع کنفرانس مطبوعاتی مهمی در لندن بود.این کنفرانس که توسط دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان برگزار شده بود از حمایت برخی از سیاستمداران احزاب مختلف برخوردار بود که نشان می داد پارلمان انگلستان آنرا جدی تلقی کرده است.

 برای توضیحات بیشتر نماینده شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان دولت نوروزی باماست.

اول از همه شورای ملی مقاومت ایران خود را پارلمان در تبعید توصیف می کند .زنان بیش از ۵۰ درصد اعضای شورای شما را تشکیل می دهند ممکن است درمورد تغییر رژیم که بدنبال آن هستید توضیح دهید؟

خانم دولت نوروزی : ما مورد حمایت شبکه ای گسترده در داخل ایران بوده و به آن متکی هستیم. شبکه یی که نقشی عظیم در قیامها و تظاهراتها دارد. در این قیامها خواست عمده مردم برای تغییر دمکراتیک می باشد . انها خواستار تاسیس یک حکومتی مبتنی بر جدایی دین از دولت هستند که بتواند حق دموکراتیک تمامی مردم ایران را صرفنظر از نژاد و جنسیت و مذهب یا دیدگاه های سیاسی شخصی و نحوه زندگی شان، تامین کند.

رادیو ای بی سی استرالیا: در کنفرانس مطبوعاتی تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلستان حضور داشتند. چرا این کنفرانس اینقدر اهمیت داشت و چه چیزی را شما برای جهان افشا می کردید؟

دولت نوروزی: فکر میکنم دو چیز مهم بود که امیدوار بودیم مورد توجه جهانیان قراردهیم یکی این که رژیم ایران غرق در بحران است و آنها این را بخوبی می دانند و برای همین از ژانویه ۲۰۱۸ آنها وارد فاز جدیدی از صدور و اقدام برای عملیات های تروریستی بخصوص در اروپای مرکزی شده اند . جامعه بین المللی و مشخصاً جامعه اروپا لازم است که کاملاً هوشیار باشند . لازم است در برخورد با این رژیم قاطعیت داشته باشند و هر گونه علامتی از بی عملی یا بی تفاوتی یا ادامه همین وضعیت موجود، کاملا غیرسازنده بوده و تهدیدی برای اروپا خواهد بود.

 حتماً شما حکم جلب بین المللی صادر شده توسط وزارت امنیت بلژیک را دیده اید که عملاً این دیپلمات تروریست را که دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بوده دستگیر کرده است، نام او اسدالله اسدی بود که آنها مدرک آنرا داشتند . او هنوز در آلمان در بازداشت است و قرار است از آلمان به بلژیک برای محاکمه مسترد شود . این نشاندهنده جدیت موضوع است. تا جایی که به دولت ایران برگردد آنها هیچ نگرانی درمورد کشتن شهروندان بیگناه اروپایی یا سایر کشورها که در این گردهمایی از حدود۵۰ کشور اروپایی و از استرالیا و کانادا و آمریکا و خاورمیانه شرکت کرده بودند ندارند....

گزارش3 ـ اروپا مجبور است از تحریمهای آمریکا تبعیت کند


دبیرکل پیشین ناتو خاویر سولانا می گوید:‌ اروپا مجبور است از تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران تبعیت کند. او می گوید ایستادن اروپا در قبال این تحریمها بیهوده است:

خاویر سولانا در گفتگو با یک رسانه آمریکایی از عدم توانایی اروپا برای دور زدن تحریم های آمریکا سخن گفت و خاطرنشان کرد: قدرت آمریکا امروز قدرت نظامی نیست بلکه دلار است. آنها (اروپایی ها) را به زور سر جایتان می نشانند.

دبیرکل پیشین ناتو در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ در مادرید گفت: اروپا هیچ چاره ای جز اطاعت از تحریم های آمریکا علیه ایران ندارد.

خاویر سولانا که برای مدت طولانی یکی از مذاکره کنندگان هسته ای بارژیم ایران به عنوان نماینده اتحادیه اروپا بوده گفت: نفوذ مالی بین المللی آمریکا به این معنی است که اقدامات اروپا برای دور زدن تحریم ها محکوم به شکست است.

سولانا در پاسخ به اینکه آیا حرکت اروپایی ها برای دور زدن تحریم های آمریکا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر؟ افزود: امیدوار بودم بتوانم بگویم بله؛ اما توانایی وزارت خزانه داری آمریکا برای تحریم تراکنش های مالی دلاری، به طور کارآمدی همه نقشه های آنها را نقش بر آب خواهد کرد.

وی با اشاره به تصمیم توتال برای خروج از بازار ایران بعد از شکست در جریان دریافت معافیت از تحریم های آمریکا گفت: این نشان دهنده قدرت اجرایی فراسرزمینی اقدامات آمریکاست. شما باید روابطتان را با آمریکا قطع کنید؛ چرا که او اجازه استفاده شما از دلار را نخواهد داد.

گزارش4 ـ نقش رژیم ایران خرابکارانه است


نیکی هیلی: می گوید هیچ تغییری صورت نمی گیرد مگر این که رژیم ایران رفتارش را تغییر دهد. این رژیم نقشی مطلقا خرابکارانه دارد و تهدیدی برای سراسر خاورمیانه است

نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد در گفت وگو با شبکه خبری فاکس گفت، تا زمانی که رژیم ایران رفتار و سیاست های خود را اصلاح نکند، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد و اوضاع ایران درست نخواهد شد.

نیکی هیلی در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد کاخ سفید در برابر رژیم تهران گفت، «رژیم یران نقش مطلقا خرابکارانه ای در سوریه دارد . این رژیم در سراسر خاورمیانه جنگ های نیابتی راه انداخته است.»

وی افزود:‌ «اینها دلایلی است که ما از توافق ایران خارج شدیم؛ چرا که به رژیم ایران این توان مالی را می داد فعالیت های بد خود را ادامه دهد و حالا ما این منابع مالی را قطع کردیم. در ماه اوت دور اول تحریم ها بازگشت و پنجم نوامبر هم دور دوم آغاز می شود.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت‌ تهران تا الان هم فشار تحریم ها را حس کرده گفت، از پنجم نوامبر و بازگشت تحریم های نفتی و بانکی علیه ایران، رژیم فشار تحریم ها را واقعا حس خواهد کرد.

این تحریم ها پس از اجرای توافق در ژانویه ۲۰۱۶ لغو شده بودند.

نیکی هیلی خاطر نشان کرد در نهایت، تا زمانی که رژیم ایران خودش را اصلاح نکند، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد و وضعیت در ایران درست نخواهد شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که اگر فشار زیاد بر ایران وارد شود شاید به یک کشور درمانده و بی ثبات، مانند برخی کشورهای منطقه، تبدیل شود و این خود مشکل دیگری برای ایالات متحده خواهد بود گفت، تمرکز ما در حال حاضر بر روی مردم ایران است. مردم ایران تظاهرات کرده اند، خواسته هایشان را فریاد زده اند و گفته اند زندگی بهتری می خواهند. ما به روشنی بر روی رژیم ایران، به خصوص سپاه پاسداران ، تمرکز کرده ایم و آنها باید تصمیم بگیرند. در نهایت نمی توانیم اجازه دهیم هیچ برنامه هسته ای داشته باشند.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به پرسش دیگری درباره جنگ داخلی سوریه و عملیات نیروهای بشار اسد و حامیانش و احتمال حمله شیمیایی هشدار داد که ایالات متحده را امتحان نکنند.

گزارش۵ ـ هشدار آمریکا به شرکتهای هواپیمایی


آمریکا به شرکتهای هواپیمایی نسبت به استفاده از حریم هوایی ایران هشدار داد و از آنها خواست دراین زمینه احتیاط کنند.

به گزارش خبرگزاری رویتر دستور العمل آمریکا به فعالیتهای نظامی رژیم ایران در ارتباط با نقل و انتقال هوایی به سوریه و شرکت در جنگ این کشور مرتبط است.

رویتر افزود:‌ وزارت خارجه آمریکا توصیه کرد شهروندان به ایران مسافرت نکنند چون ریسک دستگیری و بازداشت وجود دارد.

بر اساس اطلاعات پروازی به دست آمده به‌وسیله فاکس نیوز، کریدورهای هوایی، که از شمال لبنان عبور می‌کند، برایِ، مسیر پرواز معمولی، مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند.

منابع اطلاعاتی غربی اعلام کردند راه‌هایی را کشف کردند که رژیم ایران از طریق آن، برای شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان قاچاق تسلیحات را ادامه می‌دهد.

در گزارش دوشنبه ۱۲شهریور شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز که به‌صورت اختصاصی منتشر شده، آمده است رژیم ایران مشابه روشهای قاچاق سلاح به عراق و سوریه با استفاده از هماپیماهای مسافربری، برای شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان نیز سلاح قاچاق می‌کند.

همچنین شرکت قشم فارس ایر، یکی از هواپیمایی‌های مسافربری است که سپاه پاسداران ایران و سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، از آن برای قاچاق اسلحه استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارشهای اطلاعاتی شرکت قشم فارس ایر، دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷دارد. در هیأت مدیریه این شرکت، سه پاسدار به‌نامهای علی نقی گل پرست، حمید رضا پهلوانی و غلامرضا قاسمی فعالیت دارند.
در اکتبر سال 2017، رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ تحریم‌هایی را علیه سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس اعمال کرد.

گزارش۶ـ پیشروی ارتش ملی یمن در الحدیده


نیروهای ارتش ملی یمن، هم‌زمان با وارد کردن تلفات سنگین به شبه‌نظامیان حوثی پیشروی در مناطق الحدیده را ادامه می‌دهند.

یک منبع نظامی در ارتش ملی یمن به العربیه گفت نیروهای ارتش ملی ، برخی مواضع را در الحدیدهalhoodaydah ، از تصرف شبه‌نظامیان حوثی خارج کردند. در نبردهای اخیر، «ابو هاشم» یکی از فرماندهان شبه نظامیان حوثی مسؤل نظارت بر مهات و نیرویی شبه‌نظامیان در این منطقه ، کشته شده است .

منابع نظامی گفتند کنترل منطقه کیلومتر 16 در الحدیده، به قطع امداد رسانی‌های شبه‌نظامیان از صنعا خواهد انجامید.

در حال حاضر نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی، در منطقه کیلومتر شانزدهم ، در حال نبرد با شبه‌نظامیان هستند. این منطقه‌ گلوگاه الحدیده به شمار می رود.

نیروهای ارتش ملی یمن موفق شدند، برخی از استحکامات شبه‌نظامیان حوثی را به تصرف خود در آورند . دراین درگیری ها که جنگنده‌های ائتلاف عربی هم در آن شرکت دارند ، ده‌ها تن از شبه‌نظامیان حوثی کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش، مدرسه نسل جدید را که بر جاده ارتباطی میان دو منطقه کیلومتر 10 و 16 مشرف است به کنترل خود درآورده اند.

ارتش ملی یمن روز یکشنبه گذشته موفق شد تمامی خطوط امداد رسانی شبه‌نظامیان به منطقه کیلومتر 16 را قطع کند و هم اکنون این منطقه، در تیررس آنها قرار گرفته است .

بنا بر اعلام منابع نظامی، این نبرد نقطه عطفی برای حرکت به سمت شهر و بندر الحدیده است

گزارش۷ ـ هشدار فرانسه در مورد سوریه


فرانسوا دلاتر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد به رژیم اسد و حامیانش هشدار داد که به کشتار در ادلب دست نزنند:

در جسله شورای امنیت فرانسوا ولاتر نماینده فرانسه گفت:‌ سوریه دوباره در لبه پرتگاه است چرا که منطقه ادلب یک بمب ساعتی انساندوستانه، مهاجرتی و امنیتی بالقوه است. این بواقع یک انفجار سه گانه است که در برابر ما قرار دارد در صورتی که حمله نظامی این رژیم صورت بگیرد. این ریسک بزرگ عملی می شود. در تاریخ اخیر فجایع کمی به این روشنی قابل پیش بینی بود. تاکنون هشدارهای متعددی از سوی جامعه بین المللی صورت گرفته است

با توجه به جدیت این مسائل ما به سه التزام فرا می خوانیم:

 احترام به آتش بس

 دسترسی انساندوستانه کامل، امن و نامحدود در سراسر سوریه تا از غیر نظامیان حفاظت شود

و سوم آغاز یک روند که به یک راه حل سیاسی معتبر برای بحران سوریه منجر شود

محترم شمردن آتش بس تنها مسیر قابل دوام است. اشتباه نکنید: هدف جلوگیری از یک فاجعه انسانی است نه فقط مدیریت بهتر آن. حامیان رژیم سوریه اهرمهایی برای جلوگیری از این بحران را دارند چون که این رژیم این ظرفیت را ندارد که تنها عمل کند. یک قتل عام جدید مسئولیت و ناکامی حامیان رژیم خواهد بود. از طرف دیگر آنها هنوز میتوانند حرکت به سمت افزایش تنش را متوقف کنند و به دنیا نشان دهند که راه برای یک توافق صلح آمیز را هموار کرده اند. هنوز زمان هست که از فاجعه در ادلب جلوگیری کنیم ولی تکرار میکنم که یک دقیقه را هم نباید از دست بدهیم.

آسوشیتدپرس: نا آرامی، خشم در بازار بزرگ تهران، ضربان قلب ایران


آسوشیتدپرس: فروشندگان در بازار تهران با صدای بلند به سیاست داخلی و فساد رژیم ایران اعتراض می کنند، مردم خشمگین هستند و لعنت می فرستند، این گوشه ای کوچک از نارضایتی یک ملت هشتاد میلیونی است . مردم می گویند نود درصد از مشکلات ایران ناشی از جنگ و جدالهای داخلی است، پنج تا ده درصد به خاطر تحریمهای آمریکاست.
لطفا به اشتراک بگذارید: