گزارش خبری- -هراس ازبحرانهای فراگیر وسرانجام نظام-۲۴ شهریور۱۳۹۷

گزارش خبری- -هراس ازبحرانهای فراگیر وسرانجام نظام-۲۴ شهریور۱۳۹۷


ابراز وحشت ایادی و رسانه‌های حکومت، از سرنوشت شومی که در انتظار رژیمه، چیز تازه‌یی نیست، اما این وحشت روز به روز شدیدتر و عمیق‌تر می‌شود و اخیراً به نظر می‌رسه که حداقل بخشی از رژیم، ظاهرا به راه حلی هم رسیدند، آن راه حل این است که دولت روحانی خودش داوطلبانه استعفا بدهد و کنار برود، آنها استدلالهایی هم برای خودشان دارند؛ اما آیا این راهکار واقعی است؟ و آیا به فرض انجام، می‌تواند رژیم را از این بن‌بست مرگبار خارج کند؟ گزارشی در این باره:

در یک گفتگوی تلویزیونی یکی از مهره‌های رژیم به نام محبیان، ضمن آن که از کلیت نظام دفاع می‌کند، اما اعتراف می‌کند که دیگر کسی خریدار روضه‌خوانیهای دجالگرانة آنها نیست و از همین رو او آیندة سهمگینی را برای نظام پیش‌بینی می‌کند:

محبیان از مهره‌های باند خامنه‌ای ـ تلویزیون رژیم 16شهریور


«کم کم مردم با خودشون فکر می‌کنند اگر اینها مسیرشون درست هست، چرا نمی‌تونند زندگی ما رو سامان بدن
«علیرغم این که تردیدی نداریم که جهتگیری نظام جهتگیری درستی است در جهت تعالی هستش»
«اما میگن یک سیستم فعال و درست چرا درست عمل نمی‌کنه؟ چرا جواب نمی‌ده؟ به همین جهت است که مجموعة ناراحتی هایی که در بین

مردم هست این احتمال را ایجاد می کند که یک زلزله7 و نیم ریشتری ایجاد بشود».


هراس از آینده و از انفجار مهیب اجتماعی که در تقدیر جامعة ایران است، مضمون مشترک اظهارات بسیاری از مهره‌ها و مطالب رسانه‌های رژیم است.

در نشستی با شرکت چند تن از کارشناسان مسائل اجتماعی رژیم که در سایت جماران متعلق به حسن خمینی منعکس شده، یکی از کارشناسان به نام علی کریمی با اشاره به ابعاد خشم و نارضایتی که در جامعه موج می‌زند گفت: « جامعه کنونی ما گنجینه ای از ناراضیان است؛ به اندازه ای که حتی برندگان هم در جامعه ما ناراضی هستند... لذا احتمال اینکه دینامیزمهای سیاسی و اجتماعی در آینده شدیدتر و فراگیرتر از آنچه امروز در آن قرار داریم، باشد بسیار زیاد است».

وی افزود:‌« نظام حکمرانی ما استعداد بالایی برای تولید و بازتولید نارضایتی دارد، در نتیجه جامعه ما جامعه ای ناراضی، عصبانی و ناخشنود است که استعداد عصیانگری و طغیانگری دارد».

بخش عمدة امواج خشم و نارضایتی انفجاری مردم به جان آمده به سیستم اجرایی و ارگانهای دولتی که ارتباط مستقیم با مردم دارند، بخصوص که روحانی با وعده‌های دروغ و ارائة آمارهای ساختگی و مسخره خشم مردم را بیش از پیش متوجه خود کرده است، موجی که باند خامنه‌ای هم فرصت طلبانه سعی می‌کنند سوار آن شده و خود را در ببرند و دشمن را دم برق مردم بدهند. آنها حمایتهای اخیر خامنه‌ای از روحانی را هم دور زده یا حتی در جهت توجیه حملات خود به دولت مورد استفاده قرار می‌دهند.

یکی از مهره‌های این جماعت به نام مهدی محمدی در حساب توییتر خود نوشته است:‌


اکنون بهترین زمان برای قطبی کردن جامعه علیه روحانی است، اما رهبری فقط با این هدف که شادی به خود بیایند و برای مردم کاری بکنند، حتی از تشر علنی هم خودداری می‌کند. کاش قدر بدانند. این سکه روی دیگر هم دارد.

روی دیگر سکه را برخی مهره‌های باند خامنه‌ای به روشنی کنار رفتن داوطلبانة روحانی و دولت او معنی می‌کنند.

احمد کریمی اصفهانی که با عنوان دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار معرفی می‌شود. می‌گوید:‌« دولت به دلیلی برای اثبات بی کفایتی خود نیاز ندارد و وضعیت روشن است... به نظر من اگر دولت خودش کنار برود خیلی بهتر از آن است که مجلس، مردم یا رهبری به این جمع بندی برسند که دولت باید برکنار شود».

کریمی در مورد این که چرا بهتر است خود روحانی داوطلبانه کنار برود، توضیح می‌دهد که «سقوط دولت بر اثر فشار شرایط نشانة ضعف نظام است و حمایت های موجود نیز به همین دلیل است». زیرا « اگر غیر از این باشد ، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و... دشمنان تهاجمات خود را آغاز می کنند».
لطفا به اشتراک بگذارید: