جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا-۲۰دقیقه-۲۵شهریور۱۳۹۷

 جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا-۲۰دقیقه-۲۵شهریور۱۳۹۷


در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست اد رویس دوتن از مقامهای ارشد وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا شهادت دادند. آنها گفتند رژیم ایران اولین کشور حامی تروریسم است که باید با تحریمها و مجازاتهای سخت تری روبرو شود:

اد رویس: من نمی‌توانم بفهمم که چرا علیه نهادهای روسی که حمایت مادی از ماهان ایر رژیم ایران بعمل می‌آورند اقدامی صورت نگرفته است. این هواپیمایی تحریم شده رژیم ایران تسلیحات و نیرو به سوریه منتقل میکند ولی هنوز به سنت‌پترزبورگ و مسکو پرواز دارد. ما اشخاص و شرکت‌های روسی که از ماهان ایر حمایت می کنند را باید در لیست تحریمها قرار دیم. در ماه‌های آتی کمیته ما به کار با دولت بر سر این موضوع و دیگر تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

مانیشا سینگ Manisha Singh ، دستیار وزیر خارجه آمریکا: رژیم شرور دیگری که تحریمها و مجازاتها نقش کلیدی در تغییر رفتار آن دارد، ایران است. تحریم‌ها علیه رژیم ایران ان را از سیستم اقتصاد جهانی قطع و فلج کرده است. در ۱۸اردیبهشت رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد آمریکا به شرکت در توافق برجام که نواقص دارد ادامه نخواهد داد. وزیر پمپئو یک گروه کاری برای ایران ایجاد کرده و 12 تغییر مشخص در رفتار ایران را نام برده که در شهادت من برای این استماع آورده شده است. تیم‌هایی از وزارتخارجه و وزارت خزانه‌داری حالا به 30 کشور در سراسر جهان سفر کرده‌اند و با شرکاء و متحدانمان بر سر یک استراتژی جدید برای مقابله با ایران گفتگو کرده‌اند. رژیم ایران باید انتخاب کند. یا به پای میز مذاکره بیاید تا این مسائل را بصورت دیپلماتیک حل و فصل کند و یا با فشار اقتصادی بی‌امان روبرو شود. تنها زمانی که ما تغییرات مطلوب بنیادین را مشاهده کنیم کاهش فشار تحریم‌ها را مد نظر قرار خواهیم داد.

مارشال بیلینگسلی Marshall Billingslea ، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا: هر یک از کشورهای ایران، کره‌شمالی و روسیه چالش منحصر به فرد خود را برای آمریکا، متحدان ما و نظم جهانی دارد اما برخی موارد مشترک هست که این 3 را بهم پیوند میدهد. ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان است. و آنها به تأمین مالی گروه‌هایی همچون حزب‌الله، حماس و پول دادن به رژیم سوریه که مردمش را قتل‌عام می‌کند، ادامه میدهند در عین اینکه برنامه موشکی خود را توسعه میدهند و بی‌ثباتی منطقه‌ای ایجاد می‌کنند. روسیه از طرف دیگر تسلیحات و سلاح‌های دفاعی به ایران میدهد و حمایت زیادی از رژیم سوریه بعمل می‌آورد که به اسد اجازه هدف قرار دادن بیرحمانة مردمش را میدهد...

آقای رئیس شما در اظهارات‌تان به ماهان ایر اشاره کردید و من کاملاً با شما موافق هستم. فقط ماهان نیست ولی ماهان شرکت هوایی اصلی نیروی قدس است. آنها سلاح، پول و شبه نظامیان خارجی را جابجا می کنند
لطفا به اشتراک بگذارید: