شبکه رژیم ایران پول را به خشونت تبدیل می کند-۲۰دقیقه-۲۵شهریور۱۳۹۷

 شبکه رژیم ایران پول را به خشونت تبدیل می کند-۲۰دقیقه-۲۵شهریور۱۳۹۷


سفارت مجازی آمریکا طی گزارشی به بررسی شبکه پولشویی و تروریسم رژیم ایران پرداخته است. شبکه یی که پول را به خشونت و کشتار تبدیل می کند. بخشهایی از این گزارش را می بینیم:

آمریکا و امارات متحده عربی مشترکا برای مختل کردن یک شبکه بزرگ تبدیل ارز که بطور غیرقانونی میلیون ها دلار پول را به سپاه پاسداران منتقل می کرد، اقدام کردند. به گفته وزارت خزانه داری امریکا، سپاه پاسداران از آن پول ها برای تامین مالی “فعالیتهای مخرب و گروه های نیابتی منطقه ای” استفاده می کرد.

رژیم ایران با انجام حملات و سایر فعالیت های بی ثبات کننده توسط سپاه پاسداران و شاخه تخصصی نظامی اش، نیروی قدس، همچنان در صدر رژیمهای حامی تروریسم باقی می ماند.

از این نظر تمرکز بخش اصلی تحریم های آمریکا بر مسدود کردن منابع مالی این گروه است.

امریکا شرکت جهان ارس کیش، یک شرکت صوری متعلق به سپاه پاسداران را که برای دریافت درآمدهای نفتی از حسابهای خارجی بانک مرکزی فعالیت می کرد، تحریم کرد.

دو مقام این شرکت با یک مقام از سپاه پاسداران و دو صرافی همکاری می کردند. این سه نفر آخر با یک فرد ایرانی دیگر در انتقال پول به امارات متحده عربی و تبدیل آن پول به دلار آمریکا همکاری می کردند.

 مدیر عامل صرافی “راشد” با سپاه پاسداران همکاری می کرد تا مدارکی را که این معاملات غیرقانونی مالی را پنهان می نمود، جعل کند.

خزانه داری آمریکا تصویر شبکه پولشویی رژیم را هم منتشر کرده است.

استیون منوچن وزیر خزانه داری ایالات متحده، هنگام اعلام این تحریم ها گفت: “وزارت خزانه داری از امارات متحده عربی بخاطر همکاری نزدیکش در این رابطه سپاسگزار است. کشورها در سراسر دنیا باید دربرابر تلاش های حکومت ایران برای سوءاستفاده از موسسات مالی شان به منظور تبدیل ارز و تامین مالی کنشگران متخلفشان در نیروی قدس سپاه پاسداران و بزرگترین حکومت حامی تروریسم در دنیا مراقب باشند.
لطفا به اشتراک بگذارید: