تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه – ۲۵شهریور۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه – ۲۵شهریور۱۳۹۷


1-مایک پمپئو: برجام مسیرهای ساختن تسلیحات هسته یی توسط رژیم ایران را مسدود نکرد. این توافقنامه شکست خورده است آن را رها کنید.

2-بنیاد اتحاد علیه ایران اتمی:‌ در سالگرد ترورهای رستوران میکونوس آلمان، باید در مقابل تهدیدهای تروریستی رژیم ایران بسیار هوشیار بود.

3-استمرار قیام مردم بصره در آستانه عاشورای حسینی، یاحسین تو الگوی تمامی آزادگان تاریخ هستی

گزارش1 ـ جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

گزارش2 ـ افشای جزییاتی از طرح تروریستی رژیم ایران در اروپا

گزارش 3ـ شبکه رژیم ایران پول را به خشونت تبدیل می کند

گزارش4 ـ صحنه های تکان دهنده در سوریه

گزارش۵ـ ضرورت مقابله با رژیم ایران و حزب الله لبنان

گزارش ۶ـ مانور مشترک آمریکا و انگلستان

گزارش۷ ـ بصره بهترین نمونه شکست رژیم ایران است

حمله موشکی به انبار تسلیحات نیروهای رژیم ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق

گزارشات:

 

گزارش1 ـ جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا


در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست اد رویس دوتن از مقامهای ارشد وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا شهادت دادند. آنها گفتند رژیم ایران اولین کشور حامی تروریسم است که باید با تحریمها و مجازاتهای سخت تری روبرو شود:

اد رویس: من نمی‌توانم بفهمم که چرا علیه نهادهای روسی که حمایت مادی از ماهان ایر رژیم ایران بعمل می‌آورند اقدامی صورت نگرفته است. این هواپیمایی تحریم شده رژیم ایران تسلیحات و نیرو به سوریه منتقل میکند ولی هنوز به سنت‌پترزبورگ و مسکو پرواز دارد. ما اشخاص و شرکت‌های روسی که از ماهان ایر حمایت می کنند را باید در لیست تحریمها قرار دیم. در ماه‌های آتی کمیته ما به کار با دولت بر سر این موضوع و دیگر تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

مانیشا سینگ Manisha Singh ، دستیار وزیر خارجه آمریکا: رژیم شرور دیگری که تحریمها و مجازاتها نقش کلیدی در تغییر رفتار آن دارد، ایران است. تحریم‌ها علیه رژیم ایران ان را از سیستم اقتصاد جهانی قطع و فلج کرده است. در ۱۸اردیبهشت رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد آمریکا به شرکت در توافق برجام که نواقص دارد ادامه نخواهد داد. وزیر پمپئو یک گروه کاری برای ایران ایجاد کرده و 12 تغییر مشخص در رفتار ایران را نام برده که در شهادت من برای این استماع آورده شده است. تیم‌هایی از وزارتخارجه و وزارت خزانه‌داری حالا به 30 کشور در سراسر جهان سفر کرده‌اند و با شرکاء و متحدانمان بر سر یک استراتژی جدید برای مقابله با ایران گفتگو کرده‌اند. رژیم ایران باید انتخاب کند. یا به پای میز مذاکره بیاید تا این مسائل را بصورت دیپلماتیک حل و فصل کند و یا با فشار اقتصادی بی‌امان روبرو شود. تنها زمانی که ما تغییرات مطلوب بنیادین را مشاهده کنیم کاهش فشار تحریم‌ها را مد نظر قرار خواهیم داد.

مارشال بیلینگسلی Marshall Billingslea ، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا: هر یک از کشورهای ایران، کره‌شمالی و روسیه چالش منحصر به فرد خود را برای آمریکا، متحدان ما و نظم جهانی دارد اما برخی موارد مشترک هست که این 3 را بهم پیوند میدهد. ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان است. و آنها به تأمین مالی گروه‌هایی همچون حزب‌الله، حماس و پول دادن به رژیم سوریه که مردمش را قتل‌عام می‌کند، ادامه میدهند در عین اینکه برنامه موشکی خود را توسعه میدهند و بی‌ثباتی منطقه‌ای ایجاد می‌کنند. روسیه از طرف دیگر تسلیحات و سلاح‌های دفاعی به ایران میدهد و حمایت زیادی از رژیم سوریه بعمل می‌آورد که به اسد اجازه هدف قرار دادن بیرحمانة مردمش را میدهد...

آقای رئیس شما در اظهارات‌تان به ماهان ایر اشاره کردید و من کاملاً با شما موافق هستم. فقط ماهان نیست ولی ماهان شرکت هوایی اصلی نیروی قدس است. آنها سلاح، پول و شبه نظامیان خارجی را جابجا می کنند

گزارش2 ـ افشای جزییاتی از طرح تروریستی رژیم ایران در اروپا


تلویزیون الاخباریه گزارش داد : مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن با افشای اطلاعات دقیقی حول شبکه اطلاعاتی رژیم ایران در خارج بویژه در اروپا از موج جدیدی از تروریسم رژیم ایران در این قاره پرده برداشت.

در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در لندن دست داشتن مسؤلان و نهادهای رژیم ایران در عملیات تروریستی در قاره اروپا برملا شد

 دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت در انگلستان گفت: « عملیات مشخص پاریس توسط رئیس جمهور رژیم ایران و از طریق اسد الله اسدی با یک بمب شدید الانفجار طراحی شده و دلیل روشنی است که این رژیم در پشت بسیاری جنایات قرار دارد».

تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلستان بعد از این جزئیات دقیق بویژه بعد از اینکه در کنفرانس اعلام شد در شهرهای اروپایی سه طرح تروریستی علیه مقاومت ایران وجود داشته ، اعلام کردند درمقابل گسترش تروریسم رژیم ایران در قاره اروپا خواهند ایستاد.

 نمایندگان پارلمان انگلستان همچنین سندی را امضا کردند که در آن هدف قرار دادن گردهمایی اخیر اپوزیسیون ایران در پاریس محکوم شده است.

گردهمایی بزرگی که رژیم ایران می خواست از طریق سفارتخانه هایش که نقش اصلی را در اجرای طرحهای تروریستی دارند هدف حمله تروریستی قرار دهد.

بر اساس اطلاعاتی که در کنفرانس لندن افشا شد طرحهای رژیم ایران مشابه همان طرحهای منطقه ای و جهانی است که به بیش از ۳ هزار عملیات تروریستی می رسد.

گزارش 3ـ شبکه رژیم ایران پول را به خشونت تبدیل می کند


سفارت مجازی آمریکا طی گزارشی به بررسی شبکه پولشویی و تروریسم رژیم ایران پرداخته است. شبکه یی که پول را به خشونت و کشتار تبدیل می کند. بخشهایی از این گزارش را می بینیم:

آمریکا و امارات متحده عربی مشترکا برای مختل کردن یک شبکه بزرگ تبدیل ارز که بطور غیرقانونی میلیون ها دلار پول را به سپاه پاسداران منتقل می کرد، اقدام کردند. به گفته وزارت خزانه داری امریکا، سپاه پاسداران از آن پول ها برای تامین مالی “فعالیتهای مخرب و گروه های نیابتی منطقه ای” استفاده می کرد.

رژیم ایران با انجام حملات و سایر فعالیت های بی ثبات کننده توسط سپاه پاسداران و شاخه تخصصی نظامی اش، نیروی قدس، همچنان در صدر رژیمهای حامی تروریسم باقی می ماند.

از این نظر تمرکز بخش اصلی تحریم های آمریکا بر مسدود کردن منابع مالی این گروه است.

امریکا شرکت جهان ارس کیش، یک شرکت صوری متعلق به سپاه پاسداران را که برای دریافت درآمدهای نفتی از حسابهای خارجی بانک مرکزی فعالیت می کرد، تحریم کرد.

دو مقام این شرکت با یک مقام از سپاه پاسداران و دو صرافی همکاری می کردند. این سه نفر آخر با یک فرد ایرانی دیگر در انتقال پول به امارات متحده عربی و تبدیل آن پول به دلار آمریکا همکاری می کردند.

 مدیر عامل صرافی “راشد” با سپاه پاسداران همکاری می کرد تا مدارکی را که این معاملات غیرقانونی مالی را پنهان می نمود، جعل کند.

خزانه داری آمریکا تصویر شبکه پولشویی رژیم را هم منتشر کرده است.

استیون منوچن وزیر خزانه داری ایالات متحده، هنگام اعلام این تحریم ها گفت: “وزارت خزانه داری از امارات متحده عربی بخاطر همکاری نزدیکش در این رابطه سپاسگزار است. کشورها در سراسر دنیا باید دربرابر تلاش های حکومت ایران برای سوءاستفاده از موسسات مالی شان به منظور تبدیل ارز و تامین مالی کنشگران متخلفشان در نیروی قدس سپاه پاسداران و بزرگترین حکومت حامی تروریسم در دنیا مراقب باشند.

گزارش4 ـ صحنه های تکان دهنده در سوریه


سی ان ان فیلمی تکان دهنده از جنایات رژیم اسد و مجروح شدن یکی از اعضای کلاه سفیدها را منتشر کرد. با هم می بینیم:

گروههای نجات و ”عُنَس“ (یکی از نفرات گروه نجات) از لحظات بعد از حمله هوایی فیلم برداری میکنند. لحظاتی بعد، حملات بیشتری انجام می شود.

و این بار خود ”عُنَس“ است که قربانی میشود.

دوربین وی هنوز در حال فیلم برداری است و جراحتٍ ساقهای پای وی را نشان میدهد.

وی به بقیه نفرات گروه نجات فریاد میزند،”بچه ها بیایید به من کمک کنید من نمیتوانم حرکت کنم“.

یک مرد تلاش کرد او را به محل امنی ببرد اما بدون برانکارد این کار سختی است و در همین میان یک حمله هوایی دیگر انجام شد و آنها را زمین گیر کرد ، و یک حمله دیگر.

آنها درخواست پشتیبانی کردند.

بعد از اینکه رژیم شروع به انجام عملیاتی برای باز پس گیری آخرین استان باقی مانده در دست شورشیان کرد ، صحنه هایی شبیه این، در سراسر ادلب درحال روی دادن است که یک حمام خون را تداعی میکند.

روسیه، بیشتر حملات هوایی را فراهم میکند و ادعا میکند که فقط تروریستها را هدف قرار میدهد.

این یک تائیدیه است، که تناقض واقعیت ها را در روی زمین نشان میدهد.

اینجا دست یک زن است که از زیر آوار درخواست کمک میکند ، و هنوز در حال تکان خوردن است. گروههای نجات برای نجات وی از زیر این آوار، به سمت وی میشتابند.

سرانجام موفق شدند ولی مشخص نیست که وی زنده بماند.

”عُنَس“ ،خوش شانس بود و به سلامت به بیمارستان برده شد اما جراحت وی جدی است.

وی میگوید که آنها شهروندان بی گناه را هدف قرار میدهند و سعی میکنند تا هر چه قدر که میتوانند بکشند.

باوجود خطری که در بر دارد شهروندان دوباره به خیابانها میریزند که یاد آور روزهای اول تظاهرات علیه بشار اسد است.

آنها شعار می دهند.” ادلب، ما تا مرگ با تو هستیم و این ممکن است که آخرین کلمات این قیام باشد

گزارش۵ ـ ضرورت مقابله با رژیم ایران و حزب الله لبنان


سفیر عربستان سعودی در آمریکا می گوید: حزب الله لبنان کشورهای ما را به گروگان رژیم ایران درآورده است. باید با آنها مقابله کرد:

خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا از جامعه جهانی خواست تا برای پایان دادن به سلسله ترورهای سیاسی و مجازات قاتلان رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان همکاری کنند .

سفیر عربستان سعودی در حساب توییترش نوشت : بعد از گذشت ۱۳ سال از ترور سمبل بزرگ عرب نخست وزیر رفیق حریری ، دادگاه جنایی ویژه بین المللی در لبنان روز چهارشنبه اعضای حزب الله را مجددا متهم کرد. ولی قاتلانی که رهبری و عربیت لبنان را به گروگان گرفته و به دست رژیم ایران سپرده اند هنوز آزادند.

خالد بن سلمان افزود : جامعه جهانی می بایست در اعلام مسؤلیت قاتلان رفیق حریری و پیگرد آنها و متوقف کردن سلسله ترورهای سیاسی بدست گروههای خائن و ویرانگری که کشورهای ما را به آشوب می کشند همکاری کند.

دادستان کل دادگاه رفیق حریری تاکید کرد رژیم اسد در ترور او دست داشته و هیأت تحقیق نیز به دلایل روشن دست داشتن متهمین در این ترور اشاره کرد .

روز چهار شنبه گذشته سومین مرحله محاکمه متهمین ترور حریری با حضور فرزندش سعد حریری نخست وزیر کنونی لبنان در دادگاه لاهه برگزار شد .

 گزارش ۶ـ مانور مشترک آمریکا و انگلستان


مانور مشترک آمریکا و انگلستان در خلیج فارس پیام هشداری به رژیم ایران است. گزارشی از تلویزیون العربیه

فرماندهی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد مانوری را به همراه نیروهای انگلیسی در آبهای خلیج فارس برگزار می کند

 این فرماندهی اعلام کرد هدف از مانور کنونی تضمین دریانوردی آزاد در این منطقه از جهان و برخورد با فعالیت های بی ثبات کننده است

این مانور در نزدیکی آبهای بحرین انجام شد. یکی از بخشهای این مانور، مین روبی در این منطقه است

نیروی دریای آمریکا و انگلستان در این مانور نظامی از کشتی های ضد مین و هلی کوپتر های بزرگ استفاده خواهند کرد که می توانند مین های موجود در اعماق آب را با تکنولوژی سونوگرافی کشف کنند

دریاسالار اسکات استرنی فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت این مانور با هدف تضمین دریانوردی در منطقه و مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده رژیم ایران است

او تاکید کرد آمریکا توان آن را دارد که با هر تهدیدی علیه منافع خود مقابله کند

این مانور با سایر مانورهای نیروی دریایی آمریکا در جیبوتی همزمان است تا آزادی دریانوردی در تنگه باب المندب نیز تامین شود

ناظران عقیده دارند بعد از تمریناتی که رژیم ایران در ماه ژوئیه گذشته در آبهای خلیج فارس انجام داد و تهدید کرد که مانع تردد کشتی های نفت کش از منطقه خواهد شد این مانور پیام هشداری به رژیم ایران است

گزارش۷ ـ بصره بهترین نمونه شکست رژیم ایران است


رویدادهای اخیر عراق در مطلبی با عنوان« بصره بهترین نمونه شکست رژیم ایران است» در سایت سعودی گازت مورد بررسی قرار گرفته است. باهم این مطلب را می شنویم:

رژیم ایران برای دنبال کردن توطئه های شیطانی اش، شیوه های دیگری جهت بی ثبات کرن دیگر کشورهای منطقه ندارد. طرحهای ملاها برای تضعیف امنیت کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا تاکنون خنثی شده است.

آمریکای لاتین دیگر معدن قاچاق کوکائین برای خدمت به منافع حزب الله تروریست نیست.

دولت های آفریقایی به ایران اجازه گسترش شیعه گرایی و فرقه گرایی را که می تواند شکستی برای اتحاد ملی مردم این قاره سیاه باشد، نداده اند.

در یمن، سیلی ها چنان سنگین بودند که تهران به حوثی ها دستور داد تا هیات خود را برای حضور در مذکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل در ژنو نفرستند. حوثی ها بیشتر معابر آبی و بنادری را که از آنها برای دریافت سلاح و قطعات یدکی موشک از رژیم ملاها استفاده می کردند، از دست داده اند.

حوثی ها همچنین در جنگ با ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که از دولت قانونی یمن حمایت می کند زمین هایشان را از دست داده اند.

 ولی عمل تعجب انگیزغیر منتظره برای ایران ازجانب شهر بصره در همسایگی ایران بوجود آمد. ایران در نظر داشت که تغییراتی را در ساختار اجتماعی بصره ایجاد کند و حتی قصد داشت که تولیدات نفت عراق در بندر استراتژیک ام القصر را به حالت تعلیق در آورد.

 ولی زمانی که مردم بصره ، سنی و شیعه به کنسولگری رژیم ایران در بصره حمله کردند و دفاتر شبه نظامیان را به آتش کشیدند،بار دیگر حیرت کرد.

ناظران عقیده دارند موجودیتی که خود را مدعی شیعیان کل جهان می داند، وقتی در بصره بعنوان یکی از پرجمعیت ترین استانهای شیعه نشین عراق استان پر اهمیت عراق با خشم آتشین شیعیان روبرو می شود که هم عکس های خمینی و خامنه ای را به آتش می کشند و هم شعار ایران اخراج اخراج می دهند باید اقرار کند که« بصره بهترین نمونه شکست رژیم ایران است»

حمله موشکی به انبار تسلیحات نیروهای رژیم ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق


فرودگاه بین المللی دمشق شنبه شب هدف حمله موشکی قرار گرفت. رامی عبدالرحمان سخگوی دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گفت: این حمله یک انبار مهمات متعلق به نیروهای رژیم ایران یا حزب‌الله لبنان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده‌است. اخیرا تسلیحات نظامی تازه‌ای به این انبار انتقال یافته بود.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: