وزارت خارجه آمریکا: ماهان ایر نمونه سرقت اموال مردم ایران برای ارسال پول و نیرو برای جنگ بشار اسد است

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره لیست‌گذاری تروریستی شرکت هواپیمایی «مای اَویشن» مستقر در تایلند به‌خاطر روابطش با شرکت ماهان‌ایر گفت: «این شرکت،... هشدارهای مکررِ ایالات متحده را برای قطع روابط با ماهان‌ایر... نادیده گرفت. این اقدام باید به‌عنوان هشداری تلقی شود که ایالات متحده مصمم است تضمین کند صنعت هواپیمایی، ارائة خدمات و سود بردن از این شرکت هواپیماییِ مرتبط با تروریسم را متوقف می‌کند».

استیون منوچین گفت: «(ماهان ایر) یک شرکت هواپیمایی تحت تحریم است که به انتقال نیروی نظامی به سوریه می‌پردازد، به اسد کمک می‌رساند و فعالیت‌های تروریستی را در سراسر منطقه دامن می‌زند».

وزیر خزانه‌داری آمریکا، افزود: «ماهان‌ایر هر هفته به پروازهای خود به سوریه ادامه می‌دهد و این در حالی است که میلیون‌ها تن از شهروندان بی‌گناه در استان ادلب در معرض تهدیدِ حملة قریب‌الوقوع رژیم قاتل اسد و... پشتیبانان آن قرار دارند... خزانه‌داری آمریکا در بیانیة خود خاطرنشان کرده است که شرکت ماهان‌ایرِ رژیم از ماه سپتامبرِ ۲۰۱۷ تاکنون، بیش از ۱۷۰ پرواز به سوریه داشته است.

منبع: سایت خزانه‌داری آمریکا: ۹۷۰۶۲۳


وزارت خارجه آمریکا: ماهان ایر نمونه سرقت اموال مردم ایران برای ارسال پول و نیرو برای جنگ بشار اسد است در یوتیوب سیمای آزادی

لطفا به اشتراک بگذارید: