در خاطره روزها ۲۶ شهریور ۱۳۹۷- ۱۷ سپتامبر


در خاطره روزها ۲۶ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_159428" align="alignleft" width="250"]جنایت در رستوران میکونوس جنایت در رستوران میکونوس[/caption]

۲۶ شهریور۱۳۷۱-۱۷ سپتامبر جنایت در رستوران میکونوس


مزدوران اطلاعات آخوندی، ۴ تن از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران را در رستوران «میکونوس» آلمان به قتل رساندند. مدتی بعد «ابوالقاسم مصباحی» اعتراف کرد که وزارت اطلاعات تاکنون ۹۵ نفر از اعضای اپوزیسیون در خارج از کشور را به دستورخامنه ای ترور کرده است.





[caption id="attachment_159430" align="alignleft" width="250"]صدور قرار بازداشت مصدق صدور قرار بازداشت مصدق[/caption]

۲۶ شهریور«۱۳۳۲ خورشیدی»۱۷ سپتامبر صدور قرار بازداشت مصدق


در این روز دولت کودتا پس از ۲۹ روز بازداشت و زندانی کردن دکتر «مصدق» رسماً برای وی قرار بازداشت صادر کرد. «مصدق» در پاسخ به سؤال بازپرس که شغلش را پرسیده بود، خود را نخست وزیر منتخب و قانونی ایران معرفی کرده بود.





[caption id="attachment_159431" align="alignleft" width="250"]درگذشت کارل پاپر درگذشت کارل پاپر[/caption]

۲۶ شهریور-۱۷ سپتامبر «۱۹۹۴ میلادی» درگذشت کارل پاپر


«کارل پاپر» فیلسوف و نویسنده بزرگ اتریشی- انگلیسی که مخالف هرگونه حکومت مطلقه بود، در ۹۲ سالگی درگذشت. وی معتقدبود با بررسی رویدادها در طول تاریخ هم می‌شود قانون و قواعد تاریخ را به دست آورد و با کمک آن از جنگ جلوگیری کرد.





[caption id="attachment_159432" align="alignleft" width="250"]ترور دیکتاتور نیکاراگوئه ترور دیکتاتور نیکاراگوئه[/caption]

۲۶ شهریور-۱۷ سپتامبر «۱۹۸۰ میلادی» ترور دیکتاتور نیکاراگوئه


«آناستازیو ساموزا» دیکتاتور «نیکاراگوئه» که از کشورش فرار کرده بود، در این روز در شهر «آسانسیون» در «پاراگوئه» ترور شد. او کنترل کشور را به طور کامل در دست داشت و هرگونه مقاومت مسلحانه احتمالی را سرکوب کرده بود.





[caption id="attachment_159434" align="alignleft" width="250"]درگذشت مارکیز دو کندورسه درگذشت مارکیز دو کندورسه[/caption]

۲۶ شهریور-۱۷ سپتامبر «۱۷۴۳ میلادی» درگذشت مارکیز دو کندورسه


«مارکیز دو کندورسه» فیلسوف و ریاضیدان و تنها اندیشمند دوران روشنگری بود که در جریان انقلاب فرانسه زنده بود. او از معاشران «ولتر»، «تورگو» و «دیدرو» بود و بیش از ۵۰ کتاب و رساله از خود برجای گذاشت. «کندورسه» به‌شدت با اعدام مخالف بود.









لطفا به اشتراک بگذارید: