ـ ذخیره سازی نفت ایران بر روی دریا بی نتیجه است-۲۰دقیقه-۲۶شهریور۱۳۹۷

 ذخیره سازی نفت ایران بر روی دریا بی نتیجه است-۲۰دقیقه-۲۶شهریور۱۳۹۷


تحریمهای آمریکا علیه رژیم روز به روز تأثیر بیشتری می گذارد. اگرچه تحریمهای نفتی روز 14آبان اجرایی می شود اما تأثیر آن بر تولید و صادرات نفت ایران محسوس است.

بنا به گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تولید نفت خام ایران در مرداد ماه امسال روزانه 150 هزار بشکه کاهش یافته و به 3 میلیون و 584 هزار بشکه رسیده است.بر اساس این گزارش در روز چهارشنبه ۲۱شهریورماه، رژیم ایران بیشترین کاهش تولید نفت خام را در میان کشورهای عضو اوپک داشته است.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: دو ماه قبل از این‌که تحریم‌های مجدد آمریکا علیه صنعت نفت ایران شروع شود این کشور متحمل کاهش شدیدی در فروش نفت شده و خریداران کلیدی را در آسیا و اروپا از دست داده است.این کاهش در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.

همزمان افزایش تولید توسط دیگر کشورهای عضو اوپک، منجر به شعله‌ور ساختن تنشهای داخلی در اوپک شده است.

کشتیهای نفتکش رژیم ایران در ماه اوت کمی بیش از ۲میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در روز صادر کرده اند. این کمترین میزان صادرات نفت ایران از مارس ۲۰۱۶ تا کنون بوده و نسبت به ماه آوریل ۲۸درصد کاهش را نشان می‌دهد.

چندین خریدار کلیدی نفت ایران، از قبل خرید خود را متوقف کرده‌اند. از ماه خرداد تا کنون هیچ ارسال محموله نفتی به کره‌جنوبی و فرانسه وجود نداشته است این در حالیست که صادرات کل به اتحادیه اروپا از ماه فروردین تا کنون حدود ۴۰درصد کاهش داشته است.

از دست دادن بازار کره‌جنوبی مشکل خاصی برای رژیم است چرا که تقریباً مقصد ۶۰درصد صادرات میعانات گازی ایران کشور کره جنوبی بوده است. در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما صادرات میعانات گازی از تحریم‌ها معاف شده بود ولی این‌بار شامل تحریمات خواهد بود.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارش دیگری اعلام کرد: رژیم ایران ذخیره سازی نفت در نفت کش هایش در خلیج فارس را با نزدیک شدن مرحله دوم تحریم های آمریکا که بخش انرژی را در بر می گیرد از سر گرفته است

بلومبرگ پنج نفت کش را دست کم در نزدیکی سواحل ایران طی دو هفته اخیر رصد کرده است. نفت کش های ایران تنها می توانند مقدار کمی نفت که تنها نیاز چند هفته را برطرف می کنند دخیره کنند در حالی که این رژیم در سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ روزانه میلیونها بشکه نفت را به منطقه می فرستاد تا در دریا ذخیره شود

 دولت ترامپ اعلام کرد که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند تا این رژیم از درامدهایی که برای موشک سازی و حمایت از تروریسم جهت بی ثباتی منطقه استفاده می کند محروم شود
لطفا به اشتراک بگذارید: