گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس همزمان با فوران قیامها-فصل ششم۱-بیانیه شورای ملی مقاومت ایران

بیانیة سی و هفتمین سالگرد تأسیس


شورای ملی مقاومت ایران



فصل ششم:


گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس


کارزاری دیگر در سال فوران قیامها


 

۴۷-گردهمایی بزرگ سالانه مقاومت ایران در روز ۹ تیر امسال در پاریس با شکوهی بیشر از همیشه و با شرکت انبوه هموطنان و صدها شخصیت از کشورهای مختلف از پنج قارة جهان برگزار شد. در روزهای قبل و بعد از این گردهمایی بزرگ، سه کنفرانس با شخصیتهای برجسته و صاحب نظر در سطح بین المللی برگزار گردید.

گردهمایی امسال در شرایطی برگزار شد که مسالة تغییر در ایران از یک موضوع نظری به کف خیابانها کشیده شده و تب و تاب جامعه برای برانداختن استبداد مذهبی در دوران قیامها اوج جدیدی به خود گرفته بود. هم از این رو، برگزاری موفقیت آمیز این گردهمایی برای رساندن صدای قیامهای مردم ایران به گوش جهانیان و شناساندن الترناتیو دموکراتیک این رژیم بسیار مهمتر و تعیین کننده تر از سالهای قبل بود. در مقابل برای خامنه ای و نظام ولایت فقیه نیز بیش از همیشه حیاتی بود که به هر ترتیب مانع برگزاری آن شود یا با اقدام تروریستی به هدف خود دست یابد. خوشبختانه هر دو تلاش رژیم با شکست مواجه شد.

اجلاس میاندوره‌ یی شورا که در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۳۷۹ برگزار شد، اجتماع عظیم ۹ تیر را نمادی درخشان از موقعیت جنبش مقاومت و جوشش یک عزم فراگیر میهنی و مردمی برای سرنگون کردن استبداد مذهبی توصیف کرد. به گزارش دبیرخانة شورا «اعضای شورا برگزاری پیروزمند این گردهمایی، با حضور صدها شخصیت سیاسی و نمایندگان مجالس قانونگذاری و شهرداران و منتخبان مردم از کشورهای مختلف در پنج قارة جهان را به برگزارکنندگان و هموطنان تبریک گفتند و تأکید کردند در این اجتماع با شکوه، آن چه طنین افکند؛ شعارها و خواستهای قیام سراسری برای براندازی تمامیت رژیم ولایت فقیه و پایان ماجرای مبتذل ”اصلاح طلب ـ اصولگرا“ و شعبده اعتدال و میانه روشدن رژیم قرون وسطایی بود. جهان در گردهمایی ایران آزاد، بالا رفتن پرچم ”قیام و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی“، ”حمایت از شوراهای مقاومت و کانونهای شورشی“ و ”همبستگی ملی برای سرنگونی استبداد مذهبی“ را نظاره کرد».

 

 ۴۸- در این گردهمآیی خانم مریم رجوی با ترسیم سیمای قیامهای جاری در ایران گفت: «من از سوی مقاومتی به این جا آمده‌ام که همة هستی خود را برای پیروزی قیام ایران و برای آزادی، سرفرازی و شکوه ایران نثار کرده است. من به این جا آمده‌ام که آن چه را شما قیام‌کنندگان می‌خواهید، اعلام کنم. زمان، زمان سرنگونی است. پیروزی حتمی است و ایران آزاد می‌شود.»

خانم رجوی در ادامه یادآور شد که: «از قیام دی ماه به‌این سو، نوک کوه تغییر و سرنگونی ‌در ایران نمایان شده و دکل کشتی پیروزی انقلاب دموکراتیک و عاری از شیخ و شاه، در چشم‌انداز است. مردم ایران با قیام‌ها و کانون‌های شورشی، اهرم سرنگونی را به‌دست گرفته‌اند». وی در ادامه گفت: «ما معتقدیم که رهایی جامعه از گرانی، فقر، بیکاری، زاغه‌نشینی، قحطی آب و فجایع زیست‌محیطی امکان‌پذیر است. اما قبل از هر چیز حقوق سیاسی و مشخصاً حق حاکمیت پایمال‌شدة مردم ایران، باید اعاده و احیا شود. این خاستگاه مقاومت ما و فلسفه وجودی شورای ملی مقاومت ایران است.... اما سود اساسی رژیم، همواره در این بوده و هست که توانایی این مقاومت و این جایگزین را انکار و از مماشات‌گران در غرب برای سرکوب این جنبش استفاده کند.

بنابراین در رابطه با ایران، تا وقتی موضوع مقاومت و حق مقاومت و به‌رسمیت شناختن این مقاومت، وارد معادلات نشده، نمی‌توان خسارت‌ها و ضربات سیاست مماشات با فاشیسم دینی را جبران کرد.

ما همواره گفته‌ایم و تکرار می‌کنیم که سرنگونی و تغییر دموکراتیک و برپایی ایران آزاد بر‌عهدة خود ما و مردم ماست. ما در عین حال از هرگونه عقب‌نشینی آخوندها استقبال می‌کنیم، زیرا هزار جام زهر، در خدمت هزار اشرف است.

امروز فرزندان رشید ایران در کار برپایی قیام‌ها سرازپا نمی‌شناسند. به‌زنان شجاع ایران که همه جا پیشاهنگ‌ و پیشرو‌ هستند، درود می‌فرستم و درود به جوانان و اعضای کانون‌های شورشی که در اسارت و زندان‌ هم، با تأکید بر سرخ‌ترین نام، یعنی هویت مجاهدیشان‌، رژیم را وحشت‌زده‌ می‌کنند».

 

۴۹-در این گردهمایی بزرگ سخنرانان از اروپا و آمریکا و کشورهای عربی از دموکرات و جمهوریخواه، از راست میانه تا چپ به رغم همة اختلافاتی که در سیاستهای داخلی خودشان دارند، در حمایت از مقاومت ایران و آلترتاتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و چشم انداز سرنگونی این رژیم وحدت نظر داشتند. آنها تصریح کردند در هر چیزی که با هم اختلاف داشته باشند در اعمال یک سیاست قاطع علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران وحدت نظر دارند.

رودی جولیانی گفت: «... اکنون خیلی واقعی تر میتوانیم پایان رژیم را ببینیم، وقتی مردم در خیابانها روزانه تظاهرات میکنند، همانطور که در ۱۴۲ شهر ایران کردند، همانطور که چند روز قبل در تهران تظاهرات کردند، وقتی این کار را ادامه میدهند، بهرغم سرکوب شدید، بهرغم ضرب و شتم شدید، بهرغم دستگیریهای گسترده، یا بهرغم اینکه بسیاری کشته میشوند، اما بر تعداد آنها افزوده میشود و گسترش و تداوم پیدا می کند؛ تا جایی که اکنون رژیم را تهدید به سرنگونی میکند.

... وقتی بزرگترین قدرت اقتصادی تاریخ جهان، معامله با کسی را متوقف کند، نتیجه‌اش فروپاشی اقتصادی است که میبینیم، و این بدتر خواهد شد چون من تضمین میدهم که تحریمها بیشتر و بیشتر خواهند شد، این رئیس جمهور قصد ندارد به رزمندگان آزادی پشت کند.

در اینجا ما دولتی را با دولتی که نمیشناسیم جایگزین نمیکنیم. شما یک آلترناتیو دارید، آلترناتیوی دارید که زیرساختی مستحکم دارد، با دموکراسی، حقوق بشر، ایران غیر اتمی، جدایی دین از دولت و حفاظت از حقوق زنان و همة اقلیتها.... این یک دموکراسی تمام عیار است. این آن چیزی است که شورای ملی مقاومت نمایندة آن است. این آن چیزی است که خانم رجوی آنرا نمایندگی میکند. و این آن چیزی است که شهیدان شما برای آن جان باختند. دوران مماشات تمام شده است. مماشاتگران خود را در برابر تاریخ شرمنده خواهند یافت.

.... شما توانستید کانونهای شورشی را در سراسر ایران تشکیل دهید. این تظاهرات‌ها تصادفی نیستند. این تظاهراتها محقق می‌شوند زیرا هماهنگ شده‌اند. برخلاف قیام 88....پیام این هماهنگی این است که ما دارای یک آلترناتیو هستیم. چقدر ایران جای بهتری خواهد بود اگر بجای یک آخوند دیکتاتور قاتل بعنوان چهرة ایران، چهرة ایران یک زن شجاع باشد... این زن شجاع، نماد ایران مدرن و آزاد خواهد بود. آیا چنین خواهد شد؟ بله، کی خواهد شد؟ همین الآن! و من میخواهم سال آینده در همین زمان، این گردهمایی را در تهران داشته باشیم».

 

۵۰-نیوت گینگریچ، کاندیدای ریاست جمهوری و رئیس پیشین کنگره آمریکا گفت: «.... اگر شما برگردید و دوباره به سخنرانی فوق العاده خانم رجوی گوش بدهید و به سالهایی که او و تمام هموطنانش صرف این کار کرده‌اند، خطراتی که بجان خریده اند، و فقدانهای دردناکی که شخصاً متحمل شده‌اند فکر کنید آزادی خواهد آمد. قیمت آن با خون وطن پرستان داده شده است. قیمت آن با رنج میهن پرستان پرداخته شده، قیمت آن توسط آنهایی که اراده کرده اند در مقابل دیکتاتوری بایستند، داده شده است. شما بخش کلیدی این موضوع هستید. می خواهم بدانید که تمام آمریکاییهایی که دقایقی پیش این بالا بودند، متعهد هستند که در کشورمان این پیام را برسانند که جنبشی وجود دارد، فرصتی برای آزادی و دموکراسی و حقوق برابر وجود دارد و آن جنبش امروز اینجا جمع آمده است و بسیار بزرگتر از هر جنبش دیگری است که میخواهد به ایران کمک کند. می خواهم بدانید. این گردهمایی در ترکیب با آنچه که در ایران اتفاق میافتد و در ترکیب با سرسختی دولت ترامپ، به ما یک فرصت واقعی میدهد که واقعاً بسیار سریعتر و در مسیر درست حرکت کنیم. اجازه بدهید به نوبه خودم در پایان بگویم که من خوشبین هستم، من مشتاقانه در انتظار روزی هستم که این گردهمایی بتواند در تهران در یک کشور آزاد برگزار شود.»

آقای گینگریچ سپس در توییتی نوشت: «حدود صدهزار نفر در پاریس گرد آمدند تا خواستار تغییر دیکتاتوری حاکم بر ایران بشوند. گردهمایی ایران آزاد قدرتمند، تاثیر گذار و انگیزاننده بود. رهبران از همة جهان به پاریس آمده بودند تا خواهان آزادی برای مردم ایران بشوند».

 

۵۱-در آن سوی صحنة سیاسی آمریکا سناتور توریسلی از حزب دموکرات گفت: «ما به عنوان دموکراتها و جمهوریخواهان، لیبرالها و محافظه کاران، ممکن است که با هم اختلاف داشته باشیم، اما شما که به صدای من در تهران گوش میدهید، اشتباه نکنید تک تک ما تا نابودی نهایی رزیم آخوندها، پشت سر دونالد ترامپ هستیم. ما در کنار اشرفیان هستیم، ما در کنار مجاهدین هستیم، ما در کنار مردم در خیابانهای ایران - که برای آزادی می جنگند - هستیم. ما برای آزادی ایستاده ایم و شما [آخوندها] برای دفاع از فسادتان، سرکوبتان و نفی آزادی ایستادهاید.... اگر شما فکر میکنید که تقسیم بندی درونی ما به این معنی است که یک روز حزب دموکرات به قدرت خواهد رسید تا شما را نجات دهد، اشتباه می کنید. ما در کنار پرزیدنت ترامپ برای نابودی نهایی رژیم و برای آن افراد شجاع در خیابانهای شهر تهران، ایستاده ایم».

هم چنین بیل ریجاردسون، کاندید حزب دموکرات برای ریاست جمهوری، وزیر انرژی و سفیر پیشین آمریکا در ملل متحد، گفت: «مانند بسیاری از همکارانم در اینجا که در پشت سرم مشاهده میکنید، دموکرات، جمهوریخواه، سناتورها، ژنرالها، فعالان اجتماعی، رهبران سیاسی از اقصی نقاط امریکا، میخواهم شما بدانید از شما حمایت میکنیم،... شما سرچشمة تغییر در ایران هستید. نسل جوان، زنان، مقاومت، جوانان شرکت کننده در اینجا و من میخواهم به شما بگویم که بسیاری از مردم سئوال میکنند که آیا آلترناتیوی در مقابل دیکتاتوری آخوندی وجود دارد؟ و جواب این است که بله. این آلترناتیو نیروی مقاومت است، مجاهدین خلق است، خانم رجوی است... چون شما کسانی بودید که علیه شاه جنگیدید، شما علیه دیکتاتوری جنگیدید، علیه دیکتاتوری مذهبی، شما در سنگرها جنگیدید و کشته شدید و شما نماینده یک پلاتفرم هستید، یک پلاتفرم دموکراتیک برای آزادی و دموکراسی. شما از تساوی حقوق زن و مرد حمایت کردید، شما از منشور سازمان ملل و حقوق بشر حمایت کردید، شما از برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه حمایت کردید،... پس من به عنوان دوستتان در اینجا به شما میگویم: قدرت در دست شماست، قدرت در دست تک به تک شما در اینجاست، و هر کدام از شما هزاران نفر در ایران را نمایندگی می کند که میگویند نه به دیکتاتور و اصلاح طلب».

لوئیس فری، رئیس اداره تحقیقات فدرال در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون، گفت: «من ۲ پیام کوتاه دارم: پیام اول به رزمندگان آزادی در ایران است: ما از شما حمایت میکنیم و با شما هستیم.. ما از شجاعت و جرئت شما شگفت زده هستیم..... شما در نوک پیکان آزادی هستید. پیام دوم خطاب به سرکوبگران در ایران است، به این رژیم تروریستی و به جنایتکارانی است که شهروندان خودشان را دستگیر می‌کنند، شکنجه می‌کنند و می‌کشند:... آن روز میرسد که نه تنها تغییر دموکراتیک به ایران خواهد آمد بلکه دادگاههای جنایی در جامعة جهانی مملو از جنایتکارانی میشوند که مرتکب جنایت علیه بشریت شدهاند. آنها به پای میز عدالت کشیده خواهند شد و دادگاه جنایی بین المللی را شبیه یک دادگاه پر رفت و آمد خواهند کرد».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: