گزارش خبری-عمق شکاف وابعاد خصومت باندهای حاکم-۲۶شهریور۱۳۹۷

گزارش خبری-عمق شکاف وابعاد خصومت باندهای حاکم-۲۶شهریور۱۳۹۷


جنگ و دعوا همیشه در رژیم بوده و جزیی از ماهیت این نظام و جدایی ناپذیر از آن است.

اما در مرحلة کنونی به نظر می‌رسد که این جنگ و دعواها، وجوه و ابعاد جدیدی از این جنگ و دعوا را نشان می‌دهد، از یک سو ابعاد و این پدیده را نشان می‌دهد و از سوی دیگر به عمق شکاف و به ریشه‌ها راه برده و گاه تا زیر سؤال بردن اصل نظام راه می‌برد. گزارشی در این باره:

آخوند احمد خاتمی به شدت و ابعاد جنگ جناحها و باندهای حاکم اعتراف می‌کند و می‌گوید:


تلویزیون آستان قدس - 18 شهریور:


نگاه کنید به سطح جامعه خصومتهای جناحی سبب دعواست سبب هست یک جناح قدرت بدست بگیره کل جناح دیگر را جارو میکنه جناح دیگر می آید حتی آبدارچی را هم نمیتوانه تحمل بکنه این اسمش خصومتهاست نباید چنین باشه

واقعیت اما فراتر از جارو کردن جناح ها از صحنة قدرت و ثروت، به مسائل خطی و بنیادی‌برمی‌گردد. این کشمکشها در عرصه های مختلف نظام را به بن بست کشانده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی






در روز 19شهریور در وحشت از آنچه «نا امیدی مردم» می نامید از محاصره بودن نظام در حلقة ابرچالش ها خبر داد و گفت: «مشکلات امروز راهکار سیاسی دارد نه اقتصادی. نه اینکه گروهی بروند که بعدی بیاید».

محمد رضا باهنر از مهره‌های باند خامنه‌ای در نقطه مقابل می‌گوید:


« دولتمردان اگر مستقیم و یا غیر مستقیم برای حل مشکلات اقتصاد کشور دنبال راه حل سیاسی هستند راه را اشتباه رفته اند. مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد».

محمد صادق کوشکی یک کارگزار دیگر باند خامنه ای


ریشة مشکل وجود دولت روحانی است. او می‌گوید:‌این را مطمئن باشید که اگر تیم آقای روحانی مدیریت اقتصادی پویا مانند آلمان را هم در دست بگیرد کمتر از دو ماه این کشور را به خاک سیاه می نشاند. همان طوری که ایران را نشانده است. چون که دولت روحانی تصمیم و همتی برای بهبود وضع کشور ندارد».

اما وقتی بحث ریشة مسائل و مشکلات می‌شود، باند اصلاح طلبان و همسو با روحانی هم حرفهای جدی دارند. از جمله فائزة هاشمی دختر رفسنجانی در یک مصاحبة تلویزیونی روی حکومت فردی و استبداد مطلقة ولایت فقیه دست می‌گذارد و می‌گوید:‌

هاشمی :


من مشکل ساختاری که با رهبری یا ولایت فقیه دارم اینجاست نه با شخص رهبر نه با مفهوم ولایت فقیه با اینها اصل فکر کنم 57 قانون اساسی باشه اگر شماره اش را اشتباه نگویم سه قوه را آورده زیر مجموعه رهبر گذاشته یعنی همان تمرکز قدرت ما تفکیک قوا را داریم ولی تمرکز قدرت هم داریم تمرکز قدرت خطاست یعنی همه چیز به یک نفر ختم بشه خطاست من با این مشکل دارم بنظر من یکی از بحثهایی که در قانون اساسی ما نیاز به اصلاح داره برداشتن عدم تمرکز قدرت است».

خود آقای منتظری هم بعدا اعلام می کنند که اگر میدانستم ولایت فقیه این میشه سرنوشتش یعنی اینجور اسلام رو آسیب میزنه من اصلا چنین کاری نمی کردم من از ولایت فقیه منظورم این نبود».

مقصود فراست خواه یک کارگزار رژیم ضممن اذعان به این که «شکاف دولت -ملت در ایران به صورت مزمن» وجود داشته و در حاکمیت آخوندها عمیق تر هم شده از هر گونه امکان هم آمدن این شکاف اظهار ناامیدی کرده و به روزنامة حکومتی آرمان می گوید:« تنها منشأ امید که ایران بتواند از طریق رشد اقتصادی، اجتماعی و مدنی پوست اندازی کند به شکل مبهمی از بین رفت».
لطفا به اشتراک بگذارید: