در خاطره روزها ۲۷ شهریور ۱۳۹۷- ۱۸ سپتامبر


در خاطره روزها ۲۷ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_159826" align="alignleft" width="250"]قیام مردم در روز قدس! قیام مردم در روز قدس![/caption]

۲۷ شهریور۱۳۸۸-۱۸ سپتامبر قیام مردم در روز قدس!


به رغم تهدید «سپاه پاسداران» و خط و نشان کشیدن‌های «خامنه‌ای»، در این روز تهران و تمامی نقاط ایران شاهد سیل خروشان میلیون‌ها تن از مردم خشمگینی بود که تمامیت نظام حاکم و سیاستهای مداخله جویا نه‌اش را به چالش کشیدند.





[caption id="attachment_159827" align="alignleft" width="250"]اشغال منچوری توسط ژاپن اشغال منچوری توسط ژاپن[/caption]

۲۷ شهریور-۱۸ سپتامبر «۱۹۳۱ میلادی» اشغال منچوری توسط ژاپن


به رغم اعتراض «جامعه ملل»، نیروهای امپراتوری «ژاپن» به بهانه واقعه انفجار کوچکی کنار ریل‌آهن منچوریای جنوبی ژاپن نزدیک موکدن، سرزمین «منچوری» در «چین» را به اشغال خود درآوردند. دولت ژاپن «پو یی» امپراتور سابق «چین» را که در سال ۱۹۱۲ برکنار شده بود به پادشاهی در «منچوری» منصوب کرد.





[caption id="attachment_159829" align="alignleft" width="250"]انتشار روزنامة نیویورک دیلی تایمز انتشار روزنامة نیویورک دیلی تایمز[/caption]

۲۷ شهریور-۱۸ سپتامبر «۱۸۵۱ میلادی» انتشار روزنامة نیویورک دیلی تایمز


نخستین شماره نیویورک دیلی تایمز، معروف‌ترین روزنامة آمریکا که توسط «جاروس ریموند» تاسیس شده بود منتشر شد. این روزنامه بعدا نیویورک تایمز شد. این روزنامه اکنون مالک «بوستون گلوب»، «نیویورک هرالد تریبیون» و دارای رادیو تلویزیون است.





[caption id="attachment_159830" align="alignleft" width="250"]تسلیم شهر بلگراد تسلیم شهر بلگراد[/caption]

۲۷ شهریور-۱۸ سپتامبر «۱۷۳۹ میلادی» تسلیم شهر بلگراد


امپراتوری «اتریش» که توان ادامه جنگ با «عثمانی» را نداشت، در این روز به انعقاد قرارداد تسلیم شهر «بلگراد» به «عثمانی» تن داد.







[caption id="attachment_159831" align="alignleft" width="250"]تصرف شهر فرانسوی نشین کوبک تصرف شهر فرانسوی نشین کوبک[/caption]

۲۷ شهریور-۱۸ سپتامبر «۱۷۵۹ میلادی» تصرف شهر فرانسوی نشین کوبک


شهر فرانسوی نشین «کوبک» در «کانادا» در این روز به تصرف نیروهای انگلیسی درآمد ولی از آن زمان تاکنون، مردم ایالت «کوبک» که زبان و فرهنگ «فرانسه» را حفظ کرده‌اند همچنان خواهان استقلال هستند.







 

لطفا به اشتراک بگذارید: