مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۲۴ – ۲۷شهریور۱۳۹۷

مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۲۴ – ۲۷شهریور۱۳۹۷


در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم. بر اساس آخرین آمار ۱۴میلیون و 700 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت.این البته خبر خیلی بدی برای رژیم ولایت فقیهه. چرا که شور انقلابی علیه دیکتاتوری چه در دانش آموزان و چه در معلمان و چه در دانشجویان بسیار بیشتره. اگه یادتون باشه پارسال در آستانه سال تحصیلی آخوند جنتی رژیم پوسیده ولایت فقیه رو اسلام و انقلاب می نامید گفت:

« اگر معلمی، سخنان ضداسلام، ضدانقلاب و ضد ولایت فقیه می‌گوید باید به مقامات بالاتر اطلاع دهیم یا خودمان با او برخورد بکنیم»

این تازه یکسال قبل بوده که هنوز قیامهای مردم شروع نشده بود. امسال باید یه طور دیگه بترسن

بعد از اخبار سه برگ مجله امروز رو با هم می‌بینیم.

چشم انداز تعطیلی مراکز درمانی به دلیل گرانی ارز

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران: نوسانات ارز باعث زلزله‌ای در تأمین تجهیزات پزشکی در بیمارستانها و مراکز درمانی خواهد شد. زیرا باید به طور دوره‌ای تجهیزات پزشکی تعویض و به روز شود و اگر این مراکز بخواهند با ارز آزاد این کار را انجام دهند در نهایت باعث تعطیلی مراکز درمانی خواهد شد.

نصف حقوق برای هزینه تحصیل یک کودک

خبرگزاری حکومتی خبر آنلاین در گزارشی نوشت: قیمت نوشت افزار نسبت به سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است و برای خانواده‌ای که کمترین میزان حقوق را می‌گیرد، باید در کمترین حالت نصف حقوقش را تنها برای تحصیل یک کودک کنار بگذارد.

خامنه‌ای بودجه مقابله با ریزگردها در سیستان را حذف کرد

یکی از کارگزاران رژیم در سازمان حفاظت محیط زیست: پیشنهاد ما برای بودجه، اختصاص آن به کل کشور‌ بود اما‌ وقتی سند قانون آمد، دیدیم نوشته خوزستان. ما خیلی پیگیری کردیم وپاسخ دادند این به اذن رهبری بوده و برای‌ تغییر هم‌ باید دوباره اجازه‌ بدهند. معتقد هستیم که سیستان هم باید مورد نظر قرار می گرفت.

کاهش کارگران نساجی مازندران از ۷۰۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر

یکی از کارگزاران رژیم در خانه کارگر مازندران: تعداد کارگران نساجی مازندران در حال حاضر ۳۱۰ نفر است. این یعنی اینکه از ۷ هزار نفر بعد از انقلاب به ۳۰۰ نفر رسیده‌ایم. سه کارخانه که با عنوان نساجی مازندران فعالیت می‌کردند.

بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی چالشی برای حکومت آخوندی

نماینده گرمسار در مجلس ارتجاع: ۲۸ ﺩﺭﺻﺪ اﺯ ﺑﻴﻜاﺭاﻥ ﺟاﻣعﻪ ﺭا فارغ‌التحصیلان ﺩاﻧﺸﮕاﻫی ﺗﺸﻜﻴﻞ می‌دهند که اﺷﺘﻐاﻝ این قشر ﭼاﻟﺶ ﺟﺪﻱ ﺩﻭﻟﺖ اﺳﺖ.

گزارش اول «آموزش اجباری یا بی سوادی اجباری »


«آموزش، قدرتمندترین سلاحیه که با اون می‌تونیم دنیا را تغییر بدیم.»

نلسون ماندلا، موقعیکه که این جمله رو در تاریخ ثبت می‌کرد، شاید نمی‌دونست که دو دهه بعد، آموزش به دغدغه مهم جهان تبدیل می‌شه و بانک جهانی رو وامی‌داره تا گزارش توسعه جهانی ٢٠١٨ رو به موضوع آموزش و بحران اون اختصاص بده.

آیا آموزش باید اجباری و همگانی باشه؟

اگر نباشه چی میشه؟

وضعیت ایران تحت حاکمیت آخوندها در این زمینه چیه؟

کشورهای موفق در این زمینه کدوم کشورها هستند و چطور به این موفقیت رسیدند؟

با هم این گزارش رو ببینیم:

گزارش دوم « اخاذی برای ثبت نام و فقر والدین »


سالهای درس و مدرسه همیشه برای آدمها خاطره انگیزه. اما تو نظام آخوندی این خاطره ها معمولا با تلخی و سرخوردگی همراهه. چرا که بسیاری ازو الدین توان پرداخت شهریه ها و هزینه‌های سنگین تحصیل فرزندانشون رو ندارند. بخصوص در این شرایط وخیم بلحاظ اقتصادی

 گزارشی روببینیم از روند ثبت نام در مدارس.

گزارش سوم « فریادهاعلیه غارتگری با پوشش بانکی » ‌ بر اساس آمار های رژیم بیش از 25 درصد از نقدینگی کشور در دست مؤسسات مالی غیر مجازه، با توجه به این که نقدینگی در ایران به حدود 1700 هزار میلیارد تومان رسیده، نزدیک به 425 هزار میلیارد تومان از اموال مردم ایران رو این مؤسسات تصاحب کرده‌ان، این غارت مال و اموال میلیون‌ها ایرانیه که تو تاریخ بی‌سابقه اس.


 به اعتراف مقامات رژیم بیش از 5 - ۶ میلیون ایرانی درگیر این موضوعن.

گزارشی ببینیم در این زمینه:

 

هفته گذشته یکی از اعضای مجلس ارتجاع گفت: « به هوش باشیم! به هوش باشیم! باندهای مافیایی پشت صحنه مؤسسات مالی، قاچاق کالا، بدهکاران بزرگ مالی، بازار شدیداً آشفته ارز و سکه و خفه کردن در استخر، ناگهان کلیت نظام را به خفه‌گی نکشاند»

حرفائی که ‌جای آبادی برای رژیم در این چهار دهه باقی نگذاشت.حتا درباره خفه‌گی کل نظام هم صحبت کرد.

این اعترافات دقیقا یادآور آخرین ماههای مجلس شاه و حرفائیه که میزدن.

البته دیکتاتورها روزای آخر خودشون رو خیلی بهتر حس میکنن. پس میشه گفت که وقت دست در دست هم دادن و برای آزادی و عدالت اجتماعی برخاستنه.

 به پایان برناممون رسیدیم

همه شما عزیزان را به خدا می‌سپاریم

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: