گردهمایی مقاومت در پاریس همزمان با فوران قیامها-فصل ششم۲-بیانیه سی و هفتمین سالگرد شورای ملی مقاومت ایران

گردهمایی مقاومت در پاریس همزمان با فوران قیامها-فصل ششم۲-بیانیه سی و هفتمین سالگرد شورای ملی مقاومت ایران



بیانیة سی و هفتمین سالگرد تأسیس


شورای ملی مقاومت ایران


 


فصل ششم


گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس


کارزاری دیگر در سال فوران قیامها


 

۵۲-استفان هارپر، نخست‌وزیر پیشین کانادا، گفت: «ما اینجا هستیم تا بگوییم که دولت آینده ایران باید منتخب مردم آزاد ایران باشد؛ بنابراین سپاسگزاری می کنم بخاطر مبارزه طولانیتان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک.... ایران، امروز تحت حاکمیت آخوندهای بی رحم و مستبدی است که در ضدیت با بهترین ارزشهای انسانی هستند.... این رژیمی است که تمامی نادرستی ها را نمایندگی می‌کند، نه فقط در منطقه بلکه در جهان، این رژیم یک فرهنگ بزرگ را لکه دار کرده، یک دین بزرگ را لکه دار کرده است..... حاکمان ایران بارها و بارها نشان داده اند که نمیشود به حرفشان اعتماد کرد.... آخوندها نه میل به عدالت دارند و نه به صلح. زندانهای آخوندها کماکان پر است از افرادی که نه به‌خاطر جرائمشان بلکه به‌خاطر اعتقاداتشان به زندان افتاده اند و جلادان بیرحمانه به کارشان ادامه میدهند..... شما دوستان بسیاری در پیرامون خود دارید. هم‌چنان که گردهمایی امروز نشان میدهد. دوستانی از سراسر جهان که یک ایران نو میخواهند،..... یک ایران نو که با افتخار در کنار ملتهای آزاد جهان بایستد. ایرانی که میدانم و میدانید که فرا خواهد رسید و به زودی هم فرا خواهد رسید...» افکت

-جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا گفت: «... طی سالها، بسیاری از دولتهای غربی در جستجوی جناح میانه رویی در رژیم تهران بودند. این رویکرد محافظه کارانه شکست خورده و از استمالت چیزی کم گذاشته نشده است. ما نباید به مردم ایران و خواست آنها برای تغییر بی اعتنایی کنیم. در ۶ ماه گذشته، مردم ایران شهامت زیادی از خود نشان دادند و در خیابانهای بیش از ۱۴۰ شهر دست به تظاهرات زدند..... امروز ما به خانم رجوی پیوستیم، بانویی با شهامت و اراده ای بسیار بزرگ. ما در پاریس گرد هم آمدیم تا در کنار مردم ایران بایستیم و از آنها در خواسته هایشان برای آزادی، برابری و دموکراسی حمایت کنیم. دوستان، ما امروز به مردم ایران میپیوندیم تا پیام ساده یی را به آخوندهای ایران برسانیم: زمان تغییر و رفتن آخوندها فرا رسیده است». افکت

 

۵۳-وزرای خارجة چند کشور اروپایی نیز با همکاران آمریکایی و اروپایی شان همصدا شدند.

برنارد کوشنر، وزیر خارجة پیشین فرانسه، گفت: «تفاوتی بین مردم اروپا و آنچه الآن از مردم آمریکا و کانادا شنیدید وجود ندارد. ما همه با هم متفق القول هستیم. همه ما با شما هستیم. همه ما در این مبارزه جدید در طرف شما هستیم. وقتی مریم رجوی در بارة چشم‌انداز بسیار عالی دموکراسی و آزادی صحبت می‌کرد و توضیح می‌داد که هرج و مرجی در کار نخواهد بود، من به طور کامل با او موافق بودم. زیرا برخی از دشمنان شما از این زاویه به شما حمله می‌کنند که در صورتیکه قیام و شورش و انقلاب در ایران بوقوع بپیوندد، به هرج و مرج خواهد انجامید. این اصلا واقعیت ندارد. این گونه افراد باید به برنامة خانم رجوی و دورة موقت دموکراسی که ۶ ماه به طول خواهد انجامید گوش کنند. همچنین به برنامه انتخاباتی که او پیشنهاد می‌کند. پس به رغم این واقعیت که برخی از مردم و رهبران اروپا و سیاستمداران اروپایی در توافق کامل نسبت به از بین بردن توافق بین ایران و کشورهای دموکراتیک نیستند، ولی آنها در حمایت از شما و دنبال کردن برنامه‌ای که برای سرنگونی آخوندها دارید، و کنار گذاشتن دین بعنوان بخشی از دولت، و در ساختن یک دموکراسی واقعی با شرکت مردم، در تفاهم کامل هستند..... مردم فرانسه در رابطه با این برنامه مطلقا از شما حمایت می‌کنند، و نه تنها حمایت می‌کنند، بلکه در کنار شما هستند». افکت

-فیلیپ دوست ‌بلازی وزیر خارجة پیشین فرانسه گفت: «مردم ایران خواهان دموکراسی و صلح هستند، بدون شبه نظامی ها، بدون تبعیض، بدون زن ستیزی، بدون اعدام و بدون شکنجه. فرانسه از طریق رئیس جمهورش، وخامت وضعیت حقوق بشر را گوشزد کرد. او برای آزادی تظاهرات فراخوان داد. او برای کنترل برنامه های موشکهای بالستیک فراخوان داد. و او نگرانی خود را ازمداخله نظامی با عواقب وحشتناک انسانی یادآور شد.

بله! باید خواهان حفاظت از تظاهرکنندگان ایرانی باشیم.

بله! باید خواهان آزادی زندانیان سیاسی باشیم.

بله باید خواهان پایان اعدامها و پایان شکنجه باشیم و باید باد تغییر را تقویت کنیم.

باید آلترناتیو را حمایت کنیم و این آلترناتیو شما هستید خانم رجوی؛ با برنامه ده ماده‌ای‌، یعنی همان طرح آزادی و دموکراسی».

-جولیو ترتزی، وزیر خارجة پیشین ایتالیا، گفت: «این گردهمایی‌ از نظر من یک سرفصل بسیار نزدیک در رسیدن به ایران آزاد است. خانم رجوی ما اینجا هستیم تا تحسین عمیق خودمان را از ارزشهایی که شما مدافع آن هستید ابراز کنیم، نه فقط بخاطر منافع مردم ایران، بلکه به خاطر منافع تمام بشریت. ما حمایت بی قید و شرط خودمان را از رئیس جمهور برگزیده مریم رجوی اعلام میکنیم. در حالیکه او مصمم تر از گذشته است، حکومت مذهبی مستاصل و رو به شکست است و تلاش میکند که رضا پهلوی پسر یک دیکتاتور - آخرین پادشاه ایران - را در صف دوستان این حکومت جنایتکار قرار دهد. او از تبعید طلایی خودش - پسر آخرین پادشاه بی اعتبار ایران - علیه تنها مقاومت واقعی و دموکراتیک که سازمان مجاهدین است، حرف میزند. آیا این یک انتقام خانوادگی است؟ آیا این از غیظ مجاهدین است که همیشه برای دموکراسی و آزادی جنگیده اند؟ ابتدا علیه دیکتاتوری شاه و بعد رژیم آخوندها؟ ما در این دام جدید رژیم نمیافتیم. بخش بزرگی از جامعة ایتالیا معتقد است که بودن در کنار شما یعنی قرار گرفتن در سمت صحیح تاریخ».

-خانم آنا فورتیکا، وزیر خارجة پیشین لهستان و رئیس کنونی کمیتة امنیت و دفاع پارلمان اروپا، گفت: «مردم شکست ناپذیر ایران آزاد، به شما و به رهبر بزرگ شما مریم رجوی درود می‌فرستم. ما در پارلمان اروپا، ما در اغلب کشورهای عضو اتحادیة اروپا در سراسر اروپا از تلاشهای او حمایت می‌کنیم، تلاشهایش برای آوردن عدالت و شکوفایی و مهمتر از همه، آزادی برای مردم ایران. ما قهرمانان شما را در خاطر داریم. باور کنید ما در کنار شما می‌ایستیم برای دفاع از حقیقت و قرار دادن مسئولان قتل عام در ایران در برابر عدالت. ما در پارلمان اروپا در کنار شما ایستاده‌ایم».

 

۵۴-از جهان عرب، ریاض یاسین، سفیر یمن در فرانسه و وزیرخارجه پیشین، سخنان خود را با درودهای رییس جمهور منصور هادی و مردم یمن به گردهمایی شروع کرد و گفت: «ما سراپا اعتماد و یقین داریم که مردم ایران قهرمان هستند و با رهبری پایدار مریم رجوی با عزمی بالا بلند، در آیندة نزدیک پیروز خواهند شد. ما با اراده هستیم و ملتزم هستیم به اصول حق و قانون و صلح و ثبات و محبت و توسعه و دور نیست روز پیروزی..... با تأکید به شما میگوییم که با هم کار خواهیم کرد برای توقف دخالتهای آشکار و کینه توزانة رژیم ایران که از مرزها گذشته است و نباید در برابر آن سکوت یا چشم پوشی کرد. این رژیم تروریستی دستاوردی به جز ایجاد سازمانهای تروریستی کوچک مثل حوثیها و حزب الله نداشته است. از خدا میخواهم که شما و ما را یاری رساند. دعاها و حمایت شما در هر جایی نثار ما شود، به منظور محقق نمودن پیروزی علیه این شبه نظامیان کودتاگر و تروریست و آنهایی است که از آنان حمایت می‌کنند. شما همگی شایسته قدردانی و افتخار از سوی همه مردم یمن هستید».

-صالح قلاب، وزیر پیشین تبلیغات اردن، گفت: «الآن فرو پاشی این باند فاسد حاکم شروع شده است به همین خاطر الان توطئه هایی وجود دارد. بشنوید. کسانی هستند که پسر شاه را بزک میکنند. همانطور که شاه را بزک کردند و انقلاب مصدق را ساقط کردند. تلاش میکنند که اپوزیسیون سازی کنند، اما شکست خورده و سرافکنده خواهند شد. شما قادر به خنثی کردن این توطئه ها هستید. این رژیم از بحرانهایش فرار میکند تا به مردم ایران اینطور وانمود کند که گویی آنها برای شیعه می جنگند. این رژیم به شیعیان دروغ می گوید و شیعیان هیچ ربطی به این رژیم ندارند. من در مقابل شما به اعراب می گویم، کسانی که خواهان رویارویی با این باند فاسد حاکم بر ایران هستند باید از این مقاومت و مجاهدین حمایت کنند. چرا که نبرد یک نبرد مشترک علیه رژیم است».

-دکتر نذیر حکیم، دبیرکل ائتلاف ملی سوریه، گفت: «امیدها و آرزوهای مردم انقلابی سوریه، زنده شد، وقتی دیدند که گروههای بسیاری از آزادیخواهان مردم ایران در صحنههای شهرها و روستاهای ایران چه در داخل و خارج از آن گردهم آمدند و شعار عدالت و تغییر سیاسی دادند و خواهان سرنگونی آخوندهایی هستند که بر سینة این کشور نشسته اند، و ظلم و ستمشان، همه منطقه را فراگرفته است. ظلمشان به سوریه و به عراق و لبنان و یمن رسیده و به زودی به شمال افریقا هم می رسد و چه بسا که ظلمش به آمریکا و اروپا هم برسد. آیندة ایران، از آن مقاومت ایران و مردم ایران است که در خیابانهای تهران و خیابانهای جهان در این روزها حضور دارند. ما در اینجا، در سوریة انقلابی، معتقدیم که برنامه های شورای ملی مقامت ایران... ضامن این است که ایران یک کشور آزاد باشد که در آن انسانها مورد احترام قرار میگیرند»

 

۵۵-از هیأت انگلستان، سر دیوید ایمس نمایندة برجسته پارلمان انگلستان و رئیس مشترک کمیتة پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران، گفت: «ما تعداد بسیار زیادی از انگلیسیها را اینجا داریم که آمده اند به شما بپیوندند تا ندای آزادی ایران سردهند. اعضای مجلس عوام، اعضای مجلس اعیان.

ما با تک تک شما در نبردتان متحد هستیم. مطمئنم که پیام ما در رابطه با یک ایران آزاد و دموکراتیک طنین افکن خواهد شد و پایه‌های حکومت مذهبی را خواهد لرزاند. ما علاوه بر نمایندگی فراحزبی پارلمان انگلستان، همچنین نمایندگی اسکاتلند، جامعه حقوقی انگلستان و ولز، اتحادیه‌ها، آکادمیسین‌ها در انگلستان و اسکاتلند و نیز رهبران مذهبی را نمایندگی می‌کنیم».

-دکتر متیو آفورد، رئیس مشترک کمیتة پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران، گفت: «من مریم رجوی را به خاطر طرح ده ماده ایش ستایش می کنم.

این طرح نه تنها در دسترس بلکه توسط خود وی قابل اجرا می باشد. آن طرح به مردم ایران یک ایران آزاد، دموکراتیک و غیر مذهبی ارائه میدهد، بر پایة آزادی بیان، آزادی مذهب، و احترام به حقوق اقلیتهای مذهبی و قومی، تساوی جنسیتی، حاکمیت قانون و همزیستی مسالمت آمیز در دنیا.... بگذارید آخوندها دریابند که یک طرح و یک آلترناتیو در مقابل رژیم آنها وجود دارد... بگذارید امروز یکبار دیگر فریاد بزنیم که به زودی ما به تهران باز خواهیم گشت».

-تونه کلام، نمایندة پارلمان اروپا و معاون گروه دوستان ایران آزاد، گفت: «من ده سال پیش، از اشرف دیدار کردم. اشرف به یمن همبستگی و حمایت شما باقی ماند. و امروز هزار اشرف در خود ایران وجود دارند. و وظیفه ما است که از آنها حمایت کنیم. ما اینجا پارلمان اروپا را نمایندگی می‌کنیم. بیش از ۲۰۰ عضو پارلمان اروپا قطعنامه‌ای در حمایت از تغییر در ایران تصویب کردند. در حمایت از مردمی که همین دیروز هم تظاهرات کردند.

زمان آن رسیده که به این توهم پایان دهیم که جلادان، انسان و متمدن می شوند. به عنوان منتخبان آزاد پارلمان از سراسر اروپا، فقط یک راه داریم و آن حمایت از برقرای آزادی و کرامت برای مردم ایران است. آیندة شما، آیندة ما خواهد بود تا در آزادی، کرامت و همبستگی زندگی کنیم».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: