در خاطره روزها ۲۸ شهریور ۱۳۹۷- ۱۹ سپتامبر


در خاطره روزها ۲۸ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_160262" align="alignleft" width="250"]زمین لرزه مکزیکوسیتی زمین لرزه مکزیکوسیتی[/caption]

۲۸ شهریور-۱۹ سپتامبر «۱۹۸۵ میلادی» زمین لرزه مکزیکوسیتی


زمین لرزه‌یی به شدت ۸ ریشتر در منطقه مکزیکوسیتی در کشور مکزیک، رخ داد. ژرفای این زلزله ۲/۲۰ کیلومتر بود. در این زلزله شدید، ۹۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و نزدیک ۳۰۰۰ نفر زخمی و صد هزار نفر بی خانمان شدند.





[caption id="attachment_160263" align="alignleft" width="250"]نخستین آزمایش اتمی نخستین آزمایش اتمی[/caption]

۲۸ شهریور-۱۹ سپتامبر «۱۹۵۷ میلادی» نخستین آزمایش اتمی


اولین آزمایش بمب هسته ای زیرزمینی آمریکا که بخشی از عملیات Plumbbob بود. این عملیات مجموعه‌ای از آزمایشات هسته‌ای بود که بین 28 مه و 7 اکتبر 1957 در سایت آزمایشگاه نوادا انجام شد. این بزرگترین، طولانی ترین و بحث برانگیزترین سری آزمایشات اتمی در قاره آمریکا بود.





[caption id="attachment_160264" align="alignleft" width="250"]درگذشت ادی آدامز درگذشت ادی آدامز[/caption]

۲۸ شهریور-۱۹ سپتامبر «۲۰۰۴ میلادی» درگذشت ادی آدامز


«ادی آدامز» خبرنگار معروف بین‌المللی برندة ۵۰۰ جایزه در زمینة کارش بود، معروف‌ترین عکسش مربوط به جنگ «ویتنام» است که نشان میدهد جوانی را دست بسته نزد رئیس پلیس «نگوک لوآن» بردند و با یک گلوله او را به قتل رساند.





[caption id="attachment_160265" align="alignleft" width="250"]حق رأی زنان در کشور زلاندنو حق رأی زنان در کشور زلاندنو[/caption]

۲۸ شهریور-۱۹ سپتامبر «۱۸۹۳ میلادی» حق رأی زنان در کشور زلاندنو


در این روز زنان کشور «زلاندنو» (نیوزیلند) حق شرکت در انتخابات را به دست آوردند. در این تاریخ «زلاندنو» تابع «انگلستان» بود و هنوز استقلال نداشت.







[caption id="attachment_160266" align="alignleft" width="250"]درگذشت بیستمین رئیس جمهور آمریکا درگذشت بیستمین رئیس جمهور آمریکا[/caption]

۲۸ شهریور-۱۹ سپتامبر «۱۸۸۱ میلادی» درگذشت بیستمین رئیس جمهور آمریکا


«جیمز گارفیلد» بیستمین رئیس جمهوری «آمریکا»، چهار ماه پس از انتخابش، در ایستگاه راه آهن شهر «واشنگتن» هدف گلولة «چارلز گوتو» قرار گرفت و دو ماه و نیم بعد درگذشت. ضاربش گفت: وی از دادن مقام دولتی به من مخالفت کرده بود. معاون او چستر آرتور پس از او رئیس جمهور شد.



لطفا به اشتراک بگذارید: