گردهمایی مقاومت در پاریس همزمان با فوران قیامها-فصل ششم۳-بیانیه سی و هفتمین سالگرد شورای ملی مقاومت ایران

گردهمایی مقاومت در پاریس همزمان با فوران قیامها-فصل ششم۳-بیانیه سی و هفتمین سالگرد شورای ملی مقاومت ایران


بیانیة سی و هفتمین سالگرد تأسیس


شورای ملی مقاومت ایران


 


فصل ششم


گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس


کارزاری دیگر در سال فوران قیامها


۵۶- از نروژ، لارش ریسه، رئیس گروه دوستان ایران آزاد، در سخنرانی خود گفت: «ما هیأتهایی از سوئد، دانمارک، فنلاند، ایسلند و نروژ به اینجا آمده ایم و معاون پارلمان ما، مورتن ولد، نیز حضور دارد. هم چنین معاون سابق رییس مجلس ما ماریت نیباک هم هستند.... ما تک تک شما و هزاران زن و مرد شجاعی را که در قیام های اخیر ایران شرکت داشتند، تحسین می کنیم. این قیام، همانطور که میدانیم، توسط مقاومت سازماندهی شده و رژیم را از بنیاد به لرزه درآورده است. ما این سازمان قدرتمند و تأثیرگذار را دیده ایم و شاهد کارایی و توانایی مقاومت و بیش از همه، رهبری خارق العادة خانم مریم رجوی بوده‌ایم. چه در داخل و چه خارج کشور، در اشرف و در آلبانی طی سالیان متمادی. ما احساس میکنیم که آنچه که آن را مقاومت مینامیم در واقع قویترین اپوزیسیون دموکراتیک در بین تمام کشورها در جهان امروز است. همة اینها نشان می دهند که این جنبش، یک آلترناتیو قدرتمند در قبال دیکتاتوری مذهبی در ایران است. این جنبش قابلیت آن را دارد که نه تنها دموکراسی و حقوق بشر را در ایران محقق کند، بلکه میتواند صلح و ثبات را به منطقه بیاورد که شامل امنیت اروپا هم میشود.... خانم مریم رجوی، دوستان عزیز، ما با شما هستیم و شما همیشه میتوانید روی ما حساب کنید که در کنارتان در جنگ برای ارزشهای مشترکمان میایستیم. همة ما برابر آفریده شده ایم».

 

۵۷- از فرانسه، خانم رامایاد، وزیر پیشین حقوق بشر این کشور، گفت: «زنان ایرانی جنبش برگشت‌ناپذیری را برای تغییر در ایران راه انداخته‌اند،‌ همان زنانی که اولین قربانیان حکومتی هستند که آنها را در اولویت سرکوب خود می‌گذارد... حکومت می‌داند که زنی که در رأس ایرانیان قرار دارد به یمن هزاران اشرف که در سرتاسر میهن ایجاد شده‌، مایة انگیزش این انقلاب بوده است. او ‌خانم رجوی است».

-خانم میشل دو وو کولور، نمایندة مجلس ملی فرانسه، گفت: «ما کمیتة پارلمانی برای ایران دموکراتیک را در مجلس فرانسه بازسازی کردیم و من افتخار ریاست آن‌را دارم. همراه همکارانم با گرایشات مختلف سیاسی، حول تفکر و امید دموکراسی واقعی در ایران گردهم آمده‌ایم».

 -فیلیپ گوسلن، نمایندة دیگر مجلس ملی فرانسه، گفت: «در ورای گرایشهای سیاسیمان، سالیان طولانی است که از آرمان دموکراسی در ایران و آزادیهای بنیادین مردم ایران دفاع می‌کنیم.... مایه شعف ماست که در اینجا، در این گردهمایی بزرگ هستیم که حول مقاومت شکل گرفته تا از فداکاریهای شما تقدیر به عمل بیاورد....ما در ابراز نگرانیهای تکرار شدة رئیس‌جمهورمان و وزیر امور خارجة آن سهیم هستیم. آری، حکومتی هست که مایة بی‌ثباتی منطقه است؛ و این حکومت، حکومت ایران است. و البته برنامة موشکهای بالستیک در این بی‌ثباتی سهم دارد. شما از حمایت ما برخوردارید. همگی با هم، مبارزه کنیم برای ایرانی آزاد، ‌ایرانی آزاد از همین فردا! بگذارید ایران دوباره عظمت خود را باز یابد».

 

۵۸-و بالاخره از آلبانی پاندلی مایکو، نخست وزیر پیشین و وزیر ارشد دولت آلبانی، گفت: «دوستان عزیز، ما در آلبانی زبان شما را صحبت نمیکنیم، ولی امیدوارم که ما یکدیگر را بخوبی درک کنیم، با زبانی دیگر، زبان قلبها. و به همین دلیل است که نقشی مؤثر داریم در دوران سختی که مردم ایران می‌گذرانند..... انتخاب ما کمک به شما است. ما منتظر دیدن شما بزودی در تهران هستیم».

-فاتمیر مدیو، رهبر حزب جمهوریخواه و وزیر دفاع پیشین آلبانی، گفت: «در پایان سال ۲۰۱۷ و در همین روزها مردم ایران برای آزادیشان بپاخاسته‌اند و ما اینجا هستیم که از آنان حمایت کنیم. چه چیز دیگری باید اتفاق بیفتد تا دیگران در کنار شما بایستند؟ چه چیزی دیگر باید اتفاق بیفتد تا جامعة بین المللی دریابد که در ایران چه می‌گذرد؟ بسیاری از مردان و زنان شجاع در کشور شما به پا خاسته اند و بسیاری زندگیشان را فدا کرده اند، ولی این افراد فقط به ادای کلمات حزن انگیز نیاز ندارند، آنها به کسانی نیاز دارند که معتقد به آزادی و دموکراسی باشند و در طرف آنها بایستند.... آزادی هرگز نابود نمیشود بنابراین هرگز هرگز هرگز تسلیم نشوید».

 

۵۹-روز ۸ تیرماه نخستین روز از گردهمایی سه روزة مقاومت ایران، شاهد برگزاری دو کنفرانس بین‌المللی در ۶ پنل بود که طی آن شخصیتها و تحلیلگران، متخصصان و پارلمانترها پیرامون مهم‌ترین مسائل سیاسی و استراتژیکی مربوط به ایران، به ‌ویژه قیام سراسری دیماه و استمرار آن بحث وگفتگو کردند.

در کنفرانس «ایران: چشم‌انداز تغییر»، سیاست‌ مداران ارشد، متخصصان و کارشناسان از آمریکا، اروپا، خاورمیانه و کشورهای عربی، در چهار قسمت اصلی ‌ترین موضوعات روز را مورد بحث قرار دادند.

در اولین پنل به ریاست سفیر لینکلن بلومفیلد، دستیار پیشین وزیر خارجة آمریکا، سیاست درست در قبال ایران مورد بررسی قرار گرفت.

پنل دوم دربارة دخالتها و تروریسم رژیم و نقش سپاه خامنه ‌ای تحت عنوان «سپاه پاسداران و مداخلات در منطقه» با مدیریت ولید فارس برگزار شد.

پنل سوم تحت عنوان «سپاه پاسداران، تأثیر تحریمها» به بحث دربارة تأثیر تحریمها بر رژیم پرداخت.

چهارمین پنل، به بحث و گفتگو دربارة قیام مردم ایران و نقش و جایگاه مقاومت سازمانیافته اختصاص داشت.

در کنفرانس بین‌المللی دیگر که در نخستین روز از گردهمایی سه روزة مقاومت در پاریس تحت عنوان «ایران آزاد - قیام برای تغییر رژیم» برگزار شد، ده‌ها پارلمانتر از کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف، در ۲ پنل، وضعیت ایران و چشم‌اندازهای آینده را مورد بحث قرار دادند.

جلسه اول این کنفرانس تحت ریاست مشترک نمایندة پارلمان انگلستان راجر گادسیف و سناتور برایان اودامنِل از جمهوری ایرلند، برگزار شد.

ریاست جلسة دوم کنفرانس پارلمانترها را بارونس ورما، عضو مجلس اعیان و وزیر پیشین توسعة انگلستان، و باب بلکمن، نمایندة پارلمان انگلستان، بر عهده داشتند .

 

۶۰-در سومین روز گردهماییهای مقاومت، سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی تحت عنوان «همه با هم برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه و رهایی خلقهای خاورمیانه از جنگ و تروریسم» با حضور هیأتهای عربی شرکت کننده در گردهمایی پاریس و شماری از شخصیتهای کشورهای دیگر برگزار شد.

در این کنفرانس سخنرانان شامل وزیران پیشین و پارلمانترهایی از کشورهای الجزایر، تونس، بحرین، اردن، عربستان، لبنان، کویت، فلسطین، مراکش، عراق، مصر و هیأت نمایندگی اپوزیسیون سوریه پیرامون دخالت رژیم ایران در کشورهایشان و نحوة مقابله با آن سخنرانی کردند. سخنرانان بر اهمیت همبستگی برای سرنگونی استبداد مذهبی و حمایت از قیام مردم ایران و اخراج سپاه پاسداران از منطقه تأکید کردند. آنها در این راستا به حمایت عربی و بین‌المللی از مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک رژیم آخوندی فراخوان دادند.

 

۶۱-در پایان گردهمایی مقاومت، گروهی از شخصیتهای سیاسی و بین المللی در محل اقامت خانم رجوی حضور به هم رساندند. در مراسم پایانی، چند بیانیة مهم حمایت به رئیس جمهور برگزیده مقاومت اهدا شد:

-بیانیة حمایت بیش از ۲۵۰۰ پارلمانتر در کشورهای اروپایی از قیام مردم ایران و طرح ده ماده یی خانم مریم رجوی برای یک ایران آزاد بر پایة دموکراسی و برابری

-بیانیة حمایت نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا از مقاومت ایران و مجاهدین خلق علیه دیکتاتوری و آخوند روحانی

- بیانیة همبستگی و حمایت سنای ایرلند در یک اقدام چند حزبی

- بیانیة حمایت اسقف اعظم روئن ویلیامز و ۷۵ اسقف از انگلستان

 

۶۲-برگزاری موفقیت آمیز گردهمایی سالانة مقاومت، و در هم شکستن توطئة های سیاسی و تروریستی رژیم آخوندی برای بر هم زدن این گردهمایی، بازتاب گسترده یی در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشت.چیزی که خشم و وحشت مضاعف رژیم را بر انگیخت.

آسوشیتدپرس گزارش کرد : «شنبه، ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸، گردهمایی بزرگ مقاومت ایران درپاریس، فرانسه برگزار شد. هیئت های نمایندگی از کشورهای مختلف شامل سیاستمداران برجسته، اعضای پارلمان ها، شهرداران ، نمایندگان منتخب و کارشناسان بین المللی در رابطه با ایران در این همایش شرکت کردند. سخنرانان حمایت خود را از قیام مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران اعلام کردند. آنها از جامعه بین المللی خواستند تا یک سیاست سخت علیه رژیم آخوندها اتخاذ کند و در کنار مردم به پاخاستة ایران بایستد».

واشنگتن تایمز روز ۱۰ تیر نوشت:«بزرگترین سازمان مخالف رژیم ایران بعد از دهه ها مبارزه برای تغییر رژیم، اکنون دور تازه ای از حمایت سرشار را کسب میکند، در حالیکه فشار بر روی رژیم تهران از داخل و خارج اضافه می‌شود. گردهمایی روز شنبه به ابتکار بزرگترین سازمان اپوزیسیون تبعیدی ایران یعنی شورای ملی مقاومت ایران برگزار شده بود که ارتباطات گسترده ای داشته و اهمیت و نفوذ تازه ای در ارتباط با دولت قویا ضدرژیم ترامپ که در واشنگتن بر مسند قدرت است یافته است.... این گردهمایی هم‌چنین در بحبوحه یک سری تظاهرات خیابانی در ایران در اعتراض به اقتصاد شکننده برگزار میشود، از فروشندگان در بازار بزرگ و محافظه کار در تهران که از سقوط ارزش پول به شدت خشمگین هستند تا اعتصابات پایان ناپذیر کارگری. بسیاری در این محل بر این عقیده اند که رژیم ایران در ضعیف ترین نقطة خود در دهه های اخیر است.

یکی از شاخص های نفوذ گسترش یابندة شورای ملی مقاومت حضور نزدیک به سی و شش مقام فعلی و سابق از آمریکا، اروپا، و خاورمیانه در گردهمایی امسال است. یکی از شناخته شده ترین چهره هایی آمریکایی رودی جولیانی بود که اکنون وکیل شخصی پرزیدنت ترامپ است و در بسیاری از برنامه های شورای ملی مقاومت ایران در گذشته شرکت کرده است.

این ائتلاف بعنوان تنها نیروی معتبر اپوزیسیون در خارج از ایران شناخته میشود و ارتباطات گسترده ای در داخل کشور دارد. شورای ملی مقاومت ایران هدف تغییر رژیم را با انضباط و تمرکز لیزری دنبال کرده است....

گردهمایی شنبه همچنین حضور پررنگی از شخصیت ها از کشورهای پیشرفته غربی داشت، منجمله وزیر امور خارجة سابق فرانسه برنارد کوشنر و نخست وزیر سابق کانادا استیون هارپر»...

 

۶۳-به دنبال این گردهمایی و تحولات بعد از آن، شاهد عکس العملهای جنون آمیز و هیستریک سردمداران رژیم و رسانه های حکومتی از هر دو باند بودیم. در این واکنشها که هزاران خبر، مقاله، موضعگیری، گزارش تلویزیونی را در بر می گیرند، نگرانی عمیق رژیم از استقبال روز افزون داخلی و بین المللی از مقاومت ایران و وحشت از سرنگونی به دست مردم و مقاومت موج می زند.

در یک اقدام ابلهانه، نمایندة رژیم آخوندی در ملل متحد، در نامه ای به شورای امنیت ملل متحد به تاریخ ۲۶ تیر ماه در مورد شرکت شخصیتهای آمریکایی در گردهمایی سالانه مقاومت به شورای امنیت شکایت کرد.

خبرگزاری حکومتی ایرنا روز ۲ مرداد نوشت: «غلامعلی خوشرو در نامه ای به تاریخ 26 تیرماه امسال به شورای امنیت پیرو نامه های پیشین در ۱۳ دیماه، ۲۱ مهرماه و ۲۹ خرداد سال ۱۳۹۶ (علیه سازمان مجاهدین خلق ایران) توجه این شورا را به نکات زیر جلب کرده و خواستار ثبت این نامه به عنوان سند این شورا شده است:

«برخی از شخصیت های سیاسی و همکاران دولت آمریکا همچون رودولف ویلیام لوئیس جولیانی و نیوتن لروی گینگریچ در نشست ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ (۹ تیرماه ۹۷) یک فرقة تروریستی ضد ایرانی حضور یافتند که به طور آشکار خشونت علیه شهروندان ایرانی را ترویج می کرد. این همکاران دولت ایالات متحده، در وارد ساختن اتهامات بی اساس و اظهارات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشته اند.
-سازمان مجاهدین خلق یک فرقه تروریستی مشهور و مسئول مرگ بیش از 17هزار ایرانی همچون نمایندگان مجلس، مقامات عالی رتبه دولتی و نظامی...است.

-جمهوری اسلامی ایران به شدت اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه مردم ایران از جمله حمایت و تامین مالی گروهک منافقین را به عنوان گروه تروریستی محکوم می کند و این اقدام غیرقانونی را در نقض حقوق بین الملل، اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و همچنین قوانین بین المللی مقابله با تروریسم به ویژه تعهدات بین المللی دولت ایالات متحده برای جلوگیری، محاکمه و مجازات جرایم تروریستی می داند.
دولت آمریکا باید با دست برداشتن از ادامه این سیاست ها، چنین اقدامات غیرقانونی را متوقف کند».
لطفا به اشتراک بگذارید: