کویت: تا هنگامیکه رژیم ایران رفتارش را تغییر ندهد سفیر مشخص نمی‌کنیم

کویت: تا هنگامیکه رژیم ایران رفتارش را تغییر ندهد سفیر مشخص نمی‌کنیم


بعد از اینکهفرانسه اعلام کرد که تا زمانیکه رژیم تهران اطلاعات ضروری در مورد دبیر سوم سفارت خود(اسدا‌لله اسدی) در اتریش را که یخاطر دخالت او در توطئه تروریستی( بمب گذاری علیه گردهمایی بزرگ سازمان مجاهدین خلق ایران) بوسیله دولت آلمان دستگیر گردید، دولت کویت هم در چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۷ نیز اعلام کرد که تا هنگامیکه رژیم تهران سیاست خود را نسبت به کشورهای منطقه تغییر ندهد، اوضاع بهمان منوال موجود باقی خواهد ماند و سفیری در تهران مشخص نخواهد کرد.

کویت بعد از هجوم مزدوران بسیجی رژیم به سفارت عربسان سعودی در تهران، در اعتراض به این عمل ، در دیماه سال ۹۴ سفیر خود را از تهران فرا خواند.

علی‌السعید، معاون وزیر خارجه کویت در امور اسیا در جواب به پرسشی که آیا امکان دارد که مجدی‌الظفیری، سفیر کویت مجدداً به تهران بازگردد، پاسخ داد: « اوضاع به همان حالت موجود خواهد ماند تا زمانی که ایران رویکردهای خود در قبال منطقه را تغییر دهد».

علی‌السعیدی نیز گوشزد کرد:« شیخ صباح الخالد،معاون رییس شورای وزیران، وزیر امور خارجه و خالد الجارالله، نایب وزیر امور خارجه کویت، هر دو بیش از یک بار بر ضرورت اتخاذ گام‌های ملموس از سوی ایران برای تغییر رویکردهایش و ایفای نقش مثبت در منطقه تاکید کرده‌اند».

عواقب هجوم پاسداران و مزدوران بسیجی آتش به اختیار به اماکن دیپلماتیک


یادآوری می‌گردد که بعد از حمله دیماه ۹۶ شماری از پاسداران و مزدوران بسیجی رژیم ولایت فقیه به سفارت عربستان سعودی در تهران شماری از کشورهای منطقه از جمله کویت، بحرین و سودان در اعتراض به این عمل ناشایست سفیران خود را از تهران فرا خواندند.

کویت علت این تصمیم را تعرض و بی حرمتی به هیئت دیپلماتیک در تهران خواند. امارات متحده عربی همچنین بهمین دلیل سطح روابط دبپلماتیک خود را با رژیم ایران کاهش داد.

دولت عربستان سعودی بعد از حمله به سفارتش در تهران روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران قطع کرد.

گفتنی است کهحمله با اماکن دیپلماتیک و گروگانگیری و حتی قتل نمایندگان و دیپلماتها از به قدرت رسیدن حکومت ولایت فقیه به کرات اتفاق افتاده است و از ماهیت این رژیم ضد بشری حکایت دارد و تنها هنگامیکه با پاسخ قاطع مواجه شود دست به عقب نشینی میزند.

بیشتر بخوانید:



پاسداران یک کارتل جهانی جنایت هستند


· پایان دوران مماشات با رفتار ستیزه‌جویانه‌ٔ رژیم ایران


· افزایش بی‌سابقه کمکهای مالی رژیم ایران به طالبان


· میلیاردها دلاری که به ایران سرازیر شد، صرف تأمین مالی تروریستها شد


·  آمریکا: رژیم ایران حامی تروریسم دولتی در جهان، با نیروهای نیابتی متعدد 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: