تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه -۳۰شهریور۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه -۳۰شهریور۱۳۹۷


1-نیکی هیلی: در جلسه شورای امنیت با حضور ترامپ فعالیت بی ثبات کننده رژیم ایران مطرح می شود. اثر انگشت رژیم ایران را در هر نقطه خطرناک جهان می توان دید فعالیت بی ثبات کننده رژیم ایران در شورای امنیت مطرح می شود ـ

2-هیل نشریه کنگره آمریکا:‌ عبدالناصر همتی رئیس فعلی بانک مرکزی ایران پیشینه یی طولانی در پولشویی و کمک به نیروی قدس و نیروهای نیابتی دارد رئیس بانک مرکزی ایران پیشه طولانی در پولشویی دارد ـ

3-ارتش ملی یمن یک محموله حامل باتریهای ویژه موشک های حرارتی و هواپیمای بی سرنشین را کشف و توقیف کردتوقیف محموله سلاح و تجهیزات رژیم ایران در یمن ـ

گزارش1 ـ طالبان در پایگاههای نیروی قدس در ایران آموزش می بیند


به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو یکی از فرماندهان طالبان می گوید: چند سالی است که طالبان در پایگاه های سپاه قدس در خاک ایران آموزش نظامی می بینند. جزییاتی از کمکهای بی سابقه رژیم ایران به طالبان را در گزارشی از نظر می گذرانیم:

یک فرمانده طالبان تصریح می کند کمک های مالی و نظامی رژیم ایران به طالبان طی ماه های گذشته به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است و افزایش این کمک ها با خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از توافق اتمی با تهران همزمان است. سپاه قدس هم زمان می کوشد تا یک سازمان شبه نظامی شیعه در افغانستان، نظیر حزب الله لبنان، تشکیل بدهد.

فرمانده طالبان تصریح می کند رژیم ایران دو برابر آنچه که این گروه درخواست می کند، به آن تحویل می دهد حال می خواهد کمک مالی یا مادی باشد یا آموزش های نظامی.

وی می گوید در ازای این کمک ها رژیم ایران از طالبان می خواهد بر شدت عملیات نظامی خود علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان بیفزاید.

این فرمانده طالبان تاکید دارد آموزش های نظامی آنان در پایگاه های سپاه قدس در ایران شامل جنگ تن به تن، آموزش های اطلاعاتی و راهبردی، تولید بمب های هدایت شونده و انجام عملیات انتحاری می شود.

در این بین، داوطلبان عملیات انتحاری بیشترین کمک ها را از سوی حکومت ایران دریافت می کنند و خانواده های آنان در ایران ساکن می شوند و جواز اقامت در این کشور دریافت می کنند.

فرمانده طالبان می افزاید پایگاه های آموزشی اعضای این گروه در شمال-شرق ایران در مرزهای این کشور با افغانستان و ترکمنستان قرار دارند و برخی از آنان نیز در اطراف شهر مشهد واقع هستند. فرمانده طالبان ابراز شگفتی کرده که در برخی از این پایگاه ها آموزگاران نظامی روس نیز حضور دارند و روسیه نیز سلاح های سبک و تجهیزات نظامی در اختیار طالبان افغانستان می گذارد.

گزارشی دیگر در همین زمینه حاکی است که رژیم ایران همواره در افغانستان دو دوزه بازی کرده است. یعنی همزمان با افزایش کمک های مالی و نظامی اش به طالبان در تلاش است تا یک سازمان شبه نظامی مرکب از شیعیان افغانستان از قوم هزاره تشکیل بدهد. قوای این سازمان را اعضای گروه موسوم به فاطمیون تشکیل می دهند که از سوی سپاه قدس برای جنگ در سوریه آموزش دیده و به این کشور اعزام می شوند. فیگارو تصریح می کند که برای چنین منظوری سپاه قدس مراکزی را تحت عنوان مراکز فرهنگی در شهرهای کابل و نیمروز تشکیل داده که بعضاً بسیار خطرناک هستند. 

گزارش2 ـ نقض حقوق بشر در ایران


تلویزیون اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در مقر ملل متحد در ژنو منتشر کرد و با دکتر آلخو ویدال کوادراس، طاهر بومدرا و آقای پرویز خزایی مصاحبه هایی ترتیب داد:

 در ساختمان سازمان ملل متحد و پیش از برگزاری جلسات شورای حقوق بشر  پرونده اعدام های سیاسی در ایران بطور خاص قتل عام سال ‍۱۹۸۸ که بیش از ۳۰ هزار قربانی از زندانیان سیاسی به جا گذاشت به بحث گذاشته شد.

پرویز خزایی : ما از سازمان ملل متحد نزدیک به ۶۵ بار خواستیم تا رژیم ایران را بخاطر نقض حقوق بشر محکوم کند . سال گذشته گزارش ویژه حقوق بشر در ایران از این قتل عام صحبت کرد. ما این پرونده را با کمیسر جدید حقوق بشر دنبال می کنیم

در این کنفرانس کارشناسان و قضات بین المللی و شخصیتهای اروپایی برجسته ای شرکت داشتند

آنها در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران صحبت کردند

 آنها گفتند حسابرسی از رژیم ایران بخاطر جنایاتی که مرتکب شده ضرورتی غیر قابل اجتناب است .

طاهر بومدرا : «ما از این فرصت استفاده می کنیم تا از سازمان ملل متحد بخواهیم اقدامات ضروری را برای شروع تحقیق انجام دهد و متهمین را به دست عدالت بسپارد .

عدالت بین المللی نیازمند صبری زیاد و شکیبایی است و بسیار پیچیده است» .

شرکت کنندگان در این کنفرانس به میزان هزینه ای اشاره کردند که رژیم ایران برای شبه نظامیان فرقه گرای خود صرف می کند تا خلق های عرب را به قتل برسانند و خاک آنها را اشغال کنند.

 آنها گفتند این سیاست خصمانه رژیم اصلی ترین عامل وخامت اقتصادی در ایران بوده است .

آلخو ویدال : «این موضوع نشان دهنده واقعیت رژیم ایران است .سازمان ملل متحد می بایست هیأت حقیقت یابش را برای بررسی این جنایات اعزام کند و جنایتکاران را به پای میز محاکمه بکشاند.سازمان ملل متحد بارها بخاطر افزایش تعداد اعدامها در ایران و وخامت وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده است» .

شورای حقوق بشر که در سازمان ملل برگزار می شود به تریبونی برای صداهای سرکوب شده مردمی تبدیل شده که خواهان آزادی هستند و برای دهه ها از جنایات رژیم در عذاب بوده اند .

گزارش 3ـ صادرات نفت ایران فلج شده است


تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ایران را فلج کرده است. این عنوان گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ آمریکاست که به بررسی پیامدهای تحریم رژیم ایران پرداخته است. بخشهایی از این گزارش را می بینیم:

صادرات نفت خام ایران از ماه آوریل تا کنون 35 درصد کاهش داشته است. یک ماه قبل از آن، دونالد ترامپ توافق اتمی باراک اوباما را دور ریخت و تحریم‌های جدیدی علیه ایران را اعلام کرد.

خبرگزاری بلومبرگ بعد از ارائه این آمار می افزاید : تقریبا 50 روز مانده به شروع تحریم‌های جدید نفتی ایالات متحده ، دونالد ترامپ تا همین الان موفق به مدیریت درهم‌شکستن صادرات نفت ایران شده و به تهران آسیب شدید اقتصادی وارد آورده است.

راجر دیوان یک تحلیلگر قدیمی نفت گفت « صادرات نفت ایران در حال کاهش بسیار زیادی است ».

کاهش بیش از انتظار در صادرات نفت ایران که در هفته‌های آتی بیشتر خواهد شد . رئیس جمهور آمریکا موضع شدید علیه رژیم ایران را سنگ‌بنای سیاست خارجی خود قرار داده و بر خلاف مخالفتهای اروپا و خصومتهای آشکار چین و هند که دو خریدار اصلی نفت خام ایران هستند، ترامپ تحریم‌هایش را علیه تهران اعمال کرد .

بنابه گفته صندوق بین‌المللی پول، تقریبا 80 درصد از درآمدهای رژیم ایران از طریق نفت تأمین می شود یعنی نفت به خون‌ اقتصاد ایران تبدیل شده است.

همزمان با کاهش جدی در صادرات نفت،‌ ارزش ریال در بازار غیر رسمی 60 درصد سقوط کرده و باعث افزایش تورم شده است.

خبرگزاری بلومبرگ می افزاید: بنا بر آمار سیستم مانیتوری کشتی های نفتکش در دو هفته اول ماه سپتامبر رژیم ایران بطور متوسط یک میلیون و ششصد هزار بشکه در روز نفت فروخته است. آمار فروش نفت ایران در ماه آوریل دو و نیم میلیون بشکه در روز بوده است...

اگرچه کشورهای اروپائی با اقدامات ترامپ مخالف بودند و دولت ایران را مطمئن می ساختند که خواهان ادامه توافق اتمی هستند ولی پالایشگاههای اروپایی غیر از پیروی از تحریم ها گزینه های کمی داشته‌اند.

 واشینگتن میتواند دسترسی هر کمپانی به سیستم مالی آمریکا را که تشخیص داده شود در حال معامله با ایران است قطع کند.

با علائم موجود کشورهای اروپائی و ژاپن خرید نفت خام ایران را در ماه آینده قطع خواهند کرد . فروش نفت ایران تا ماه نوامبر بشکل ساده‌یی میتواند 350 هزار بشکه دیگر کاهش یافته و به یک میلیون و 300هزار بشکه در روز تقلیل یابد. کره جنوبی یک وارد کننده اصلی نفت ایران در ۷۵ روز گذشته هیچ نفتی از ایران بارگیری نکرده است...

ایران تنها مشتریهای خود برای نفت خام را از دست نمیدهد بلکه در حال از دست دادن خریداران میعانات گازی MAYAANATهم می باشد.

صادرات میعانات گازی ایران در نیمه ماه سپتامبر به 175 هزار بشکه در روز کاهش یافته که نسبت به ماه آوریل 40 درصد کاهش را نشان میدهد.

گزارش4 ـ قاچاق سلاح و نیرو با ماهان ایر


قاچاق سلاح و نیرو با ماهان ایر، مضمون گزارشی از اسکای نیوز است که با هم می بینیم:

بار دیگر صداها در واشنگتن برای مقابله با رفتار رژیم ایران در حمایت از تروریسم بالا می‌گیرد

شرکت مسافربری ماهان ایر یک نمونه زنده از شیوه ای است که رژیم ایران از طریق آن به رژیم سوریه کمک میرساند

توییت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این امر را تأیید میکند تا تروریسم رژیم ایران را مفتضح و راههای پوشیده رژیم برای برهم زدن ثبات در منطقه را افشا کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این طرح رژیم ایران را سرقت اموال مردم توصیف کرد رفتاری که روز به روز فشار بر گرده مردم ایران را تشدید می‌کند . به گفته واشنگتن مردم ایران قربانی طرحهای توسعه طلبانه و انتقامجویانه رژیم تهران هستند

بسیاری از گزارشهای رسانه های خبری پیشتر به راههای مخفی رژیم ایران برای کمک به رژیم سوریه پرداخته بودند

بر این اساس رژیم تهران ، هواپیمایی مسافربری ماهان ایر را بکار گرفته و آنرا در مسیرهای گمراه‌کننده قرار داده تا با هدف قاچاق سلاح برای شبه نظامیان حزب الله در لبنان از شبکه‌های رادار به دور بماند

بنا به گفته منابع اطلاعاتی، رژیم ایران در حال ارسال قطعات سلاحهای پیشرفته به کارخانه های موشکی حزب الله در لبنان بوده و از آنجا برخی از این موشکها را برای جنگ در سوریه به این کشور منتقل می کند.

رژیم ایران به این کاراکتفا نکرده بلکه از طریق پروازهای هواپیمایی ماهان ایر، شبه نظامیان و مهمات را به سوریه منتقل میکند

افشای این پنهانکاری، آمریکا و بطور مشخص وزارت خزانه داری را وادار کرد که تحریمهایی را علیه یک شرکت در تایلند که خدمات سوخت‌رسانی به شرکت هواپیمایی ماهان ارائه می‌دهد، اعمال کند.

ناظران میگویند مواضع آمریکا در حالیست که راهها بر رژیم ایران تنگ تر شده است لذا این رژیم تلاش کرده راههای جدید را به منظور قاچاق سلاح برای شبه نظامیان در لبنان ایجاد کند.

گزارش۵ـ گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا


در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا اعلام شد: رژیم ایران همچنان در صدر حامیان تروریسم در جهان است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سال ۲۰۱۷ خود درباره تروریسم بین المللی اعلام کرد: رژیم ایران اصلی ترین کشور حامی تروریسم در دنیا باقی مانده است. این کشور فعالیتهای تروریستی و بی ثبات کننده خود را از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه تروریستی مستقر در لبنان حزب الله همچنان ادامه میدهد.

رژیم ایران مسئول تشدید چندین جنگ و تضعیف دولتهای قانونی در افغانستان، بحرین، عراق، لبنان و یمن می باشد.

بطور مشخص رژیم ایران و حزب الله از جنگ سوریه جری تر بیرون می آید و آنها بدنبال این هستند که این تجارب را در سراسر دنیا بکار گیرند.

در ادامه گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا آمده است:

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قاسم سلیمانی از گروههای قومی گوناگون در سراسر خاورمیانه و جنوب آسیا شبه نظامیان شیعه را عضوگیری و اعزام کرد تا در دفاع از دیکتاتوری اسد در سوریه بجنگند. رژیم ایران و تروریستهای وابسته و نیروهای نیابتی آن فراتر از خاورمیانه یک تهدید قابل توجه ایجاد کردند. تهدیدی که جهانی است. مشخصا در ژوئن 2017 اف بی آی دو عامل مظنون حزب الله را در میشیگان و نیویورک دستگیر کرد که مشغول جمع آوری اطلاعات در آمریکا بودند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه گزارش خود افزود:

ایالات متحده تلاش کرد جریان رسیدن پول به شبکه های تروریستی را قطع کند. این کار با لیست گذاری 30 سازمان و فرد بعنوان سازمانهای تروریست خارجی و یا تروریستهای جهانی صورت گرفت.

ما افراد کلیدی حزب الله را بعنوان تروریستهای جهانی بطور ویژه نامگذاری کردیم چرا که ما با حمایت رژیم ایران از تروریسم در سراسر جهان مقابله می کنیم.

سفیر سیلز Sales  هماهنگ کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا هنگام ارائه گزارش سالانه گفت:‌: ... گزارش کشوری در مورد تروریسم یک سند مهمی است که ارزیابی دولت ایالات متحده در مورد روندهای اخیر مبارزه با تروریسم را نشان میدهد. برخی از تلاشهایی که ما و شرکایمان انجام داده ایم تا با گروههایی مانند داعش، القاعده، تهدیدهایی که رژیم ایران در پشت آن است و گروههای تروریستی دیگر برجسته شود.

در تاریخ 30 ژوئن امسال، مقامات آلمانی یک مقام ایرانی را بخاطر نقش وی در توطئه تروریستی برای بمبگذاری در یک گردهمایی سیاسی در پاریس دستگیر کردند. مقامات در بلژیک و فرانسه هم دستگیریهایی در رابطه با این توطئه تروریستی تحت حمایت رژیم ایران انجام دادند.  

گزارش ۶ـ هشدار مراکش نسبت به طرحهای تروریستی رژیم ایران


مراکش بار دیگر نسبت به دخالتهای گسترده و تروریسم رژیم ایران هشدار داد. این دخالتها برای گسترش نفوذ در قاره افریقاست:

طرحهای تروریستی رژیم ایران در کشورهای غرب افریقا مانند سنگال، غنا ، ساحل عاج و گینه بیسائو قرار بود از طریق کشور مراکش اجرا شود . به این دلیل مراکش روابطش را با رژیم ایران قطع کرد

وزیر خارجه مراکش این داستان را باجزییات فاش ساخت .

او گفت سفارت کشورش در لبنان توسط حزب الله تهدید شد، امری که باعث شد مراکش سفارت خود را از حومه جنوبی بیروت به مکان دیگری منتقل کند.

عبدالحفیظ ادمینوADMINO تحلیل گر سیاسی در این رابطه گفت : رژیم ایران در مقابل محاصره و محکومیت بین المللی نشان نمی دهد که آمادگی دست کشیدن از اعمال تروریستی اش را دارد بلکه نحوه دخالتش را دارد تغییر می دهد.

وزیر خارجه مراکش به تاریخچه دخالت های رژیم ایران در مراکش اشاره کرد.

 او در ابتدا از فعالیت های وابسته فرهنگی رژیم ایران در رباطROOBAT  از سال ۲۰۰۹ شروع کرد تا تحت پوشش ترویج مذهب شیعه به ترویج بنیادگرایی بپردازد.

وی به دستگیری یک تاجر مراکشی بنام قاسم تاج الدین اشاره کرد که به اتهام پولشویی برای رژیم ایران به واشینگتن مسترد شد

به گفته این تحلیلگر حزب الله لبنان از شبه نظامیان مراکش حمایت نظامی و تسلیحاتی می کند.

عباس الوردیALWARDI  تحلیل گر سیاسی گفت مراکش احساس خطر کرد چرا که رژیم ایران ثبات این کشور و دیگر کشورهای جهان را تهدید می کرد .

به عقیده ناظران رژیم ایران تلاش می کند تا با ایجاد جای پا در شمال و غرب افریقا بتواند بحرانهای داخلی اش را مرتفع کند.

خبرنگار اسکای نیوز در رباط پایتخت مراکش گفت رژیم ایران آماده نیست که از فعالیت های توسعه طلبانه و بی ثبات کننده ای که در کشورهای منطقه دارد دست بردارد

به گفته وزیر خارجه مراکش برخلاف انتقادهایی که کشورهای جهان به او کرده اند جهان می بایست برخوردی قاطعانه با این رژیم داشته باشد تا از اینگونه اعمالش دست بردارد.

پولهای برجام برای تأمین مالی شبه نظامیان در عراق، سوریه، یمن و لبنان


کلیفورد می، Clifford May رئیس بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن:‌ «میلیاردها دلاری که تحت پوشش برجام تا امروز به ایران سرازیر شده است، صرف جاه طلبیهای تروریستی رژیم تهران در خاورمیانه و تأمین مالی شبه نظامیان در عراق، سوریه، یمن و لبنان شده است. در ژوییه، نقشه رژیم برای کشتار اعضای اپوزیسیون در پاریس خنثی شد.
لطفا به اشتراک بگذارید: