تهاجم سنگین دولتمردان آمریکایی به جان کری وزیر خارجه اوباما

 جان کری وزیر خارجه اوباما


سناتور مارکو روبیو از اعضای ارشد سنای آمریکا خواستار تحقیقات قضایی در مورد دیدار جان کری با جواد ظریف شد

فاکس نیوز در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸  برنامه ای پخش کرد که در آن گفته شد سناتور ”روبیو“ از وزارت دادگستری درخواست کرده تا در مورد ملاقات کری با مقامات ایران تحقیقاتی را انجام دهد

سناتور ” مارکو روبیو“: کلمه قانون ؟!


این چیزی است که به نام ”اقدام لوگان “Logan act ، شناخته میشود .

من امروز از آن یادداشتی را برداشتم تا مطمئن شوم که بتوانم آنرا بطور کامل و مناسب برای شما بخوانم.

بدلیل اینکه میخواهم به این نکته اشاره کنم که بر اساس قانون ِ”اقدام لوگان“ اگر یک شهروند آمریکایی بدون اجازه دولت آمریکا ، با نیت اعمال نفوذ به اداره دولت و یا به نیت از دور خارج کردن یک اقدام دولت آمریکا با یک دولت خارجی صحبت کند ،اقدامی غیر قانونی انجام داده است.

ما با نمونه مشخص میدانیم . بطور مثال ،جان کری خودش اعلام کرده که با وزیر امور خارجه ایران 3 الی 4 بار دیدار داشته است.

ما گزارشاتی را دیده ایم که او درخواستهایی را به سران دولتها ارائه داده است .

گزارشهایی را دیده ایم که او به وزیران خارجه کشورها میگوید منتظر بیرون رفتن ترامپ باشید، که به توافق هسته ای ایران بر میگردد.

بنابر این، باید بگویم که ما معتقدیم ، این اقداماتی که شما بر طبق گفته رسانه ها انجام داده اید ،بر طبق قانون ، سزاوار یک تحقیقات است ،زیرا این فرد کسی است که بدون اجاره دولت آمریکا عمل میکند ، او یک عضو کنگره نیست ، او سناتور نیست و بدیهی است که او به نمایندگی از دولت آمریکا هم این گفتگو ها را هدایت نکرده است . او تلاش کرده تا سیاست های دولت آمریکا را بی اعتبار کند .

 

دونالد ترامپ


در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خبر دیدار جان کری با محمد جواد ظریف برای گفتگو درباره برجام واکنش نشان داده و به شدت از وزیر خارجه دوران اوباما انتقاد می کند در صفحه توییترش نوشت : «جان کری دیدارهایی غیر قانونی با رژیم به شدت متخاصم ایران داشته که تنها می‌تواند به زیان مردم آمریکا تمام شود.

بر اساس قانون ثبت روابط با عوامل خارجی در آمریکا دولتمردان و سیاستمداران که در جهت منافع دولت‌های خارجی فعالیت می‌کنند، می بایست ارتباطاتشان و نیز کمک‌های دریافتی از این دولت‌ها را در مراجع رسمی ثبت کنند .

جان کری، وزیر خارجه دوران اوباما اخیرا گفته است که از پایان دوران وزارتش تا کنون «سه چهار بار» با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران ملاقات کرده است.

هشدار وزارت خارجه آمریکا به جان کری


وزارت امور خارجه آمریکا نیز به جان کری، وزیر خارجه پیشین این کشور نسبت به «تضعیف» سیاست کاخ سفید در برابر ایران هشدار داد.

یک مقام بلند پایه در وزارت خارجه آمریکا پیش از انتشار توئیت ترامپ گفت که وزیر خارجه پیشین نباید با سخنانش ، استراتژی دونالد ترامپ در برابر ایران را «تضعیف» کند.

مایک پمپئو


فاکس نیوز:  مایک پمپئو وزیر خارجه ، به جان کری برای ملاقاتش با مقامات ایرانی و خراب کردن سیاست های دولت آمریکا حمله کرد.

مایک پمپئو: به نظر میرسد که جان کری نمیتواند از صحنه خارج شود.

این اقدامات را متوقف کن .ولش کن . تو دوران خودت را داشتی و ما فکر میکنیم که اساساً در رابطه با ایران اشتباه کردید و ما تلاش داریم که آنرا به نفع آمریکا درست کنیم.

فاکس نیوز: مهمان بعدی ما یک گام جلوتر رفته است و یک نامه به وزارت دادگستری فرستاده و از آنها در خواست کرده است که تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا جان کری قانون فدرال را نقض کرده یا نه ، به عمل بیاورد. سناتور ” مارکو روبیو“ از کمیته روابط خارجی.

سناتور این به چه معناست ، من فکر میکنم که این اقدامی بیجا ست و به نظر میرسد که بطور خاص به این دلیل بیجاست که او یک دستور العمل ضد ترامپ دارد و این را در هر (اقدامی که کرده) واضح بیان کرده است .آیا فکر نمیکنید که این اقدامات ممکن است نقض قانون باشد ؟
لطفا به اشتراک بگذارید: