توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ضد حمله دشمن در برابر قیام -فصل هفتم - بیانیه سی و هفتمین سالگرد شورای ملی مقاومت

توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ضد حمله دشمن در برابر قیام -فصل هفتم - بیانیه سی و هفتمین سالگرد شورای ملی مقاومت


بیانیة سی و هفتمین سالگرد تأسیس


شورای ملی مقاومت ایران


 


فصل هفتم :


توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت


ضد حمله دشمن در برابر قیام


 

۶۴-دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران که در قیام دی ماه سال ۱۳۹۶ شبح سرنگونی و لرزهای آن را در پیکر گَندیدة خود احساس کرد، به موازات سرکوبهای وحشیانة قیام کنندگان، سیاست ضربه زدن هرچه بیشتر و عمیق تر به نیروی پیشتار و برانداز را در دستورکار ارگانهای مربوطه قرار داد. در اطلاعیه دبیرخانة شورای ملی مقاومت پس از اجلاس میاندوره یی شورا در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر در این باره آمده است: «اجلاس شورا، تلاشهای آشکار و پنهان رژیم را که پس از قیام سراسری به طور مضاعف در صدد بود از برگزاری گردهمایی پاریس جلوگیری کند، بررسی کرد و توطئة تروریستی با شرکت دیپلومات تروریست رژیم در اتریش را مورد بحث قرار داد. اسدالله اسدی، سرکردة ایستگاه اطلاعاتی رژیم در اتریش، که برای تحویل دادن مواد انفجاری به مزدوران به لوکزامبورگ رفته بود در مسیر بازگشت با پاسپورت دیپلوماتیک درخاک آلمان دستگیر شد. پارلمانترهای اروپایی این اقدام تروریستی را ”سقف بی سابقه یی از تروریسم دولتی و جنایت سازمان یافته در قلب اروپا“ توصیف کرده اندکه هیچ جایی برای تعلل در بستن سفارتخانه ها و نمایندگیها و لانه های تروریسم و جاسوسی این رژیم درکشورهای اروپایی باقی نمی گذارد.

مقاومت ایران در اطلاعیه‌ها و نامه‌های متعدد و مکرر، بارها و بارها نسبت به تروریسم افسارگسیختة رژیم آخوندی و ضرورت مقابله با آن در کشورهای مختلف اروپایی هشدار داده بود. از این رو، اجرای مصوبة اتحادیه اروپا در آوریل ۱۹۹۷ در مورد اخراج مأموران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس، نه تنها لازمة امنیت پناهندگان ایرانی، بلکه لازمة امنیت شهروندان اروپایی در برابر رژیمی است که ”پدر خواندة داعش“ و ”نخستین حامی تروریسم و بانکدار مرکزی آن در جهان“ شناخته می شود؛ رژیمی که با سوء استفاده از تسهیلات دیپلوماتیک، بارها و بارها، شهرها و اماکن عمومی در سراسر اروپا را با ترور و انفجار به خون کشیده است.

اعضای شورا یادآور شدند که دیکتاتوری آخوندی در طی سالیان و بزنگاههای سیاسی متعدد، با روی آوردن به کشتار جمعی و قتل عام و بمباران و حملات موشکی علیه مقاومت سازمانیافته، نشانی آلترناتیو و جنبشی را به همگان میدهد که وجود آن را نفی موجودیت خود می بیند. اما این بار، با کشف توطئه بمب گذاری برای برهم زدن گردهمایی ایران آزاد در پاریس؛ توطئه‌ای که دامنة آن در پنج کشور، فرانسه و بلژیک و اتریش و لوکزامبورگ و آلمان، گسترده بود؛ درنده‌خویی رژیم با وضوحی بی سابقه در برابر افکار عمومی اروپا و جهان قرار گرفت و درعین حال، به همگان نشان داد که دیکتاتوری به لرزه در افتاده در برابر مردم و مقاومت ایران، از اجتماع مردم گرداگرد این مقاومت در فاصله چند هزار کیلومتری، تا کجا می ترسد» (اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۱۸ تیر ۱۳۹۷).

 

۶۵- وقتی پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم در اوج قیام در روز یازدهم دی تهدید کرد که مجاهدین «پاسخ مناسب را از جایی که نمیدانند، دریافت خواهند کرد» و هنگامی که خامنه ای در سخنرانیش در ۱۹دی با انگشت گذاشتن بر «سازماندهی» و «برنامه ریزی» مجاهدین برای قیامها، تهدید کردکه «این کار بی تقاص نخواهد ماند»، واضح بود که رژیم برای ضد حمله علیه مقاومت سازمانیافته طراحی کرده است. کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورا در اطلاعیه ۳۱فروردین ۱۳۹۷ خود در این باره فاش کرد که از فردای سخنرانی خامنه ای، شورای عالی امنیت به بحث و تصمیم گیری در بارة عملیاتی کردن «تقاص» مورد نظر خامنه ای پرداخت و از جمله «تعقیب و برخورد با نفرات اصلی شناسایی شده در سراسر ایران» و « طراحی برای ضربه سنگین به منافقین بر اساس توانمندیهای موجود در سپاه و وزارت اطلاعات» را در دستور کار قرار داد.

 

۶۶-دادستانی فدرال و آژانس امنیت فدرال بلژیک روز 2 ژوییه (۱۵مرداد) در اطلاعیة مشترکی اعلام کردند، دو نفر به نامهای امیر سعدونی و نسیم نومنی که می خواسته اند به یک سوءقصد از طریق بمب گذاری در ویلپنت (فرانسه) در روز شنبه ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸، در هنگام برگزاری کنفرانسی توسط سازمان مجاهدین خلق، دست بزنند، دستگیر شدند. در خودرو آنها حدود ۵۰۰ گرم ماده تی.ای.تی.پی و یک مکانیزم چاشنی انفجاری کوچک در یک کیف لوازم توالت زنانه پیدا شد. بطور همزمان، یک مظنون به همدستی، بنام مهرداد عارفانی متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۳، در فرانسه بازداشت شد. بنا به این اطلاعیه، نفر رابط این زوج، اسدالله اسدی باتابعیت ایرانی نیز در آلمان دستگیر شد. او یک دیپلمات ایرانی در سفارت ایران در وین اتریش است. همزمان مطبوعات آلمان اعلام کردند اسدالله اسدی مواد انفجاری را در لوکزامبورگ به امیر سعدونی تحویل داده است.

 

۶۷-دادستانی فدرال آلمان در اطلاعیه یی به تاریخ ۱۱ ژوییه (۲۰تیر) اعلام کرد: «در تاریخ ۶ ژوئیه ۲۰۱۸ حکم جلبی را از طریق قاضی تحقیق در دیوان عالی کشور علیه تبعه ۴۶ ساله ایرانی اسدالله اسدی. از جمله به خاطر فعالیت به عنوان مامور برای سرویس مخفی (مطابق بند یک از ماده یک از پاراگراف ۹۹ قانون جزا) و به خاطر تبانی برای قتل (مطابق ماده۱ و ۲ از پاراگراف سی و مطابق پاراگراف ۲۱۱ قانون جزا) به دست آورد. فرد متهم پیش از این در تاریخ اول ژوئیه ۲۰۱۸ در حومه شهر آشافن بورگ و در پی یک حکم جلب اروپایی که توسط ادارات تعقیب جزایی بلژیک صادر شده، دستگیر گردید. اسدالله اسدی باید در ماه مارس ۲۰۱۸ به یک زوج ساکن آنتورپن ماموریت داده باشد تا یک سوء قصد انفجاری را علیه ”گردهمایی بزرگ” سالانه اپوزیسیون ایران در خارج از کشور در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ در شهر ویلپنت (فرانسه) به اجرا بگذارند. در این رابطه باید فرد متهم به زوج مزبور در اواخر ماه ژوئن در شهر لوکزامبورگ یک محموله انفجاری حاوی مجموعا ۵۰۰ گرم مادة انفجاری تری استون تری پر اکسید (تی آی تی پی ) تحویل داده باشد. در روز برنامه ریزی شده برای سوء قصد انفجاری، سرویس های امنیتی بلژیک این زوج را در مسیر حرکت به فرانسه دستگیر و محمولة انفجاری را مصادره کردند.

فرد متهم اسدالله اسدی. از سال ۲۰۱۴ به عنوان دبیرسوم در سفارت ایران در وین آکردیته بود. بر اساس اطلاعات موجود، او یک عضو سرویس اطلاعاتی ایران (وزارت اطلاعات) بود. در اولویت وظایف وزارت اطلاعات تحت نظر قراردادن و مقابله شدید با گروههای اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور قرار دارد.

متهم در تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۱۸ در مقابل قاضی تحقیق در دیوان عالی کشور قرار گرفت. قاضی تحقیق برای متهم حکم جلب را صادر کرده و فرمان اجرای بازداشت برای تحقیقات را صادر کرده است. تحقیقات در آلمان و حکم جلب صادره از سوی قاضی تحقیق در دیوان عالی آلمان در مغایرت با تقاضای استرداد فرد متهم که از سوی ادارات تعقیب جزایی بلژیک داده شده اند، نیست».

رژیم آخوندی در قدم اول تلاش کرد با استفاده از مصونیت دیپلماتیک این دیپلمات تروریست را برهاند، اما از آنجا که حوزة مصونیت دیپلماتیک وی در اتریش بود، این کار بجایی نرسید. در قدم بعد اتریش نیز مصونیت دیپلوماتیک او را لغو کرد.

 

۶۸-روزنامة استاندارد بلژیک(۲۹ تیر۱۳۹۷) نوشت «از زمان جنگ سرد، وین یک آشیانة جاسوسها است. برای اسدالله اسدی، نیز نقش کنسول سوم چیزی بیش از یک پوش برای فعالیت بعنوان یک مامور مخفی نبود..... اسدالله اسدی و زوج مقیم شهر ویلریک در بلژیک (سعدونی و نومنی) یکدیگر را می شناختند. اما چیزی فراتر از آن. به احتمال خیلی زیاد، او رییس آنها بود. بنا بر گفته دادستانی آلمان، او در ماه مارس دستور حمله به گردهمایی ایران آزاد را به آنها داد. او دستکم چهار روز قبل از کنفرانس پاریس، امیر و نسیم را در شهر لوکزامبورگ ملاقات کرده و نیم کیلو تی ای تی پی را به دست آنها داد. این سه نفر زیر رادار یک سرویس اطلاعاتی خارجی قرار گرفته بودند. بنا بر اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم، این سازمان اطلاعاتی خارجی حدود دو هفته قبل از حمله طراحی شده، اطلاعات را به سازمان امنیت فدرال بلژیک داد. سازمان امنیت فدرال دفتر دادستانی فدرال را مطلع ساخت و اقدامات در دستور کار قرار گرفتند. فرانسه نیز درگیر شد. سرویسهای امنیتی در فرانسه مهرداد عارفانی، یک فرد رابط با دو نفر از شهر ویلریک دستگیر کردند. بعد از دستگیری اسدالله اسدی، مجاهدین خلق به سرعت کلیات طرح را ارائه کرد: امیر سعدونی و نسیم نومنی وانمود کرده اند که طرفدار یک ایران آزاد هستند، ولی در حقیقت آنها توسط وزارت اطلاعات ایران کنترل می شدند. این زوج سالها یک سلول خفته و منتظر دستور برای وارد کردن ضربه بودند».

 

۶۹-اسدی یک مامور قدیمی و شکنجه گر اطلاعات آخوندها بود که از سه دهه پیش علیه مجاهدین و مقاومت ایران بیشترین جنایات را مرتکب شده است. او بعد از اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۳ به عنوان دبیر سوم سفارت رژیم منصوب شد. در همان زمان هم مسئولیت اصلی او اقدامات تروریستی و جاسوسی علیه مجاهدین در اشرف بود.

سازمان مجاهدین خلق ایران در اطلاعیه ای ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ اعلام کرد: «درآذر ماه۸۶ گروهی از مأموران اطلاعات و نیروی قدس از داخل و خارج ایران برای توطئه و شکایت و لجن پراکنی علیه مجاهدان شهر اشرف به عراق فرستاده شدند و در هتل ‏منصور بغداد تحت امر سفارت رژیم قرار گرفتند. برخی از این مزدوران، که به مدت سه ماه ناگزیر از اقامت و انجام مأموریت در عراق شدند ازجمله، عبارتند از: مسعود خدابنده، مصطفی محمدی، ‏رضا اکبری نسب، تیمور ختار و علیرضا بشیری.
مزدوران مزبور در طبقه سوم هتل منصور مستقرشدند و تحت سرپرستی مأموران قدس و اطلاعات آخوندی به اسامی طباطبایی، نوبخت و اسدی قرار گرفتند. همه صورتحسابهای هتل توسط سفارت رژیم ایران پرداخت می شد و مزدوران ابتدا در سمینار مضحکی تحت عنوان ”مبارزه با تروریسم“ شرکت داده شدند که با حضور ۲۰نفر از عوامل و جیره خواران رژیم برگزار گردید».

روزنامه کیهان رژیم در ۲۰تیر۹۷ در مورد اسدی نوشت: «اتهام دیپلمات ایرانی حاج اسدالله اسدی که یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس است و پیش از این خود در خنثی‌سازی ده‌ها عملیات تروریستی منافقین کوردل نقش مهمی داشته، یک اتهام واهی و بر اساس ادعاهای دو عضو گروهک تروریستی منافقین بوده است و این دستگیری هیچگونه مبنای مستند و مستدل ندارد... اما نکته اساسی اینجاست که دستگاه دیپلماسی کشورمان چرا در این زمینه و تا این حد منفعلانه عمل می‌کند... بیش از ده روز در بازداشت نگه دارند؟! و هنوز از سرنوشت او اطلاع دقیقی در دسترس رسانه‌ها، افکار عمومی و حتی خانواده او نیست!.... به یاد آوریم در این عصر اطلاعات و دنیای ارتباطات، و سکوت خبری در دستگیری دیپلمات ایرانی حاج اسدالله اسدی، خانواده او که از اقشار حزب‌اللهی و جان برکف نظام و انقلاب بوده و هستند، چه کشیدند و به چه مراکز دولتی نامه نوشته و تظلم‌خواهی کردند و بی‌پاسخ ماندند....».

 

 

توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ضد حمله دشمن در برابر قیام -فصل هفتم - بیانیه سی و هفتمین سالگرد شورای ملی مقاومت در یوتیوب سیمای آزادی

لطفا به اشتراک بگذارید: