طالبان در پایگاههای نیروی قدس در ایران آموزش می بیند-۲۰دقیقه-۳۰شهریور۱۳۹۷

طالبان در پایگاههای نیروی قدس در ایران آموزش می بیند-۲۰دقیقه-۳۰شهریور۱۳۹۷


به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو یکی از فرماندهان طالبان می گوید: چند سالی است که طالبان در پایگاه های سپاه قدس در خاک ایران آموزش نظامی می بینند. جزییاتی از کمکهای بی سابقه رژیم ایران به طالبان را در گزارشی از نظر می گذرانیم:

یک فرمانده طالبان تصریح می کند کمک های مالی و نظامی رژیم ایران به طالبان طی ماه های گذشته به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است و افزایش این کمک ها با خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از توافق اتمی با تهران همزمان است. سپاه قدس هم زمان می کوشد تا یک سازمان شبه نظامی شیعه در افغانستان، نظیر حزب الله لبنان، تشکیل بدهد.

فرمانده طالبان تصریح می کند رژیم ایران دو برابر آنچه که این گروه درخواست می کند، به آن تحویل می دهد حال می خواهد کمک مالی یا مادی باشد یا آموزش های نظامی.

وی می گوید در ازای این کمک ها رژیم ایران از طالبان می خواهد بر شدت عملیات نظامی خود علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان بیفزاید.

این فرمانده طالبان تاکید دارد آموزش های نظامی آنان در پایگاه های سپاه قدس در ایران شامل جنگ تن به تن، آموزش های اطلاعاتی و راهبردی، تولید بمب های هدایت شونده و انجام عملیات انتحاری می شود.

در این بین، داوطلبان عملیات انتحاری بیشترین کمک ها را از سوی حکومت ایران دریافت می کنند و خانواده های آنان در ایران ساکن می شوند و جواز اقامت در این کشور دریافت می کنند.

فرمانده طالبان می افزاید پایگاه های آموزشی اعضای این گروه در شمال-شرق ایران در مرزهای این کشور با افغانستان و ترکمنستان قرار دارند و برخی از آنان نیز در اطراف شهر مشهد واقع هستند. فرمانده طالبان ابراز شگفتی کرده که در برخی از این پایگاه ها آموزگاران نظامی روس نیز حضور دارند و روسیه نیز سلاح های سبک و تجهیزات نظامی در اختیار طالبان افغانستان می گذارد.

گزارشی دیگر در همین زمینه حاکی است که رژیم ایران همواره در افغانستان دو دوزه بازی کرده است. یعنی همزمان با افزایش کمک های مالی و نظامی اش به طالبان در تلاش است تا یک سازمان شبه نظامی مرکب از شیعیان افغانستان از قوم هزاره تشکیل بدهد. قوای این سازمان را اعضای گروه موسوم به فاطمیون تشکیل می دهند که از سوی سپاه قدس برای جنگ در سوریه آموزش دیده و به این کشور اعزام می شوند. فیگارو تصریح می کند که برای چنین منظوری سپاه قدس مراکزی را تحت عنوان مراکز فرهنگی در شهرهای کابل و نیمروز تشکیل داده که بعضاً بسیار خطرناک هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: